Rok:94
Silnik:2.0 16v
Witam wiem dużo tematów jest itp.
Ale czy warto zaślepic egr ? I jak to zrobić. Wiadomo blaszka ? Ale czy wtyczke odpinac i podciśnienia ? Czy jest sens to robić .


Egr
Rozpoczęte przez
Topor
, 10 sie 2018, 19:57
1 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2024 - 10:05
Rok:94
Silnik:2.0 16v
Witam wiem dużo tematów jest itp.
Ale czy warto zaślepic egr ? I jak to zrobić. Wiadomo blaszka ? Ale czy wtyczke odpinac i podciśnienia ? Czy jest sens to robić .
Post stary ale odpowiedź niech zostanie tu dla potomnych.
Otóż w omedze w każdym jednym silniku warto zaślepić/usunąć EGR odrazu po zakupie auta przy pierwszej możliwej okazji.
Poprawi się pracą silnika, koniec z czarnym syfem w dolocie czyli mniej awarii i chłodniejsze powietrze w dolocie. Dłuższy żywot czujników i np.świec zapłonowych
W benzyniakach zwykle niezauważalnie wyższe spalanie przy spokojnej jeździe typu 0,1-0,2 /100.
Przy dynamicznej potrafi spaść.
diesel poprostu mniej pali o około litra i dźwięk pracy silnika jest mniej sieczkarniany
Niestety nie można zostawić nie wpiętej wtyczki od elektronicznego(5pin) EGR bo wywali checka i będzie jechać na mapie awaryjnej/bezpiecznej dlatego zawór zwykle zostaje zaślepiony na miejscu lub dla chcących zyskać trochę przestrzeni i wywalić wiadro zbędnych części typu odkurzacz czy i tak niesprawną klima której nigdy nie naprawisz... zostaje podwieszenie gdzieś gdzie nie będzie przeszkadzać lub np. w v6 przykręcenie do podluznicy.(przed zaślepieniem egr'a należy wyczyścić bo zawieszający się od nagaru dalej będzie walić bład). A najlepszym rozwiązaniem wtedy jest wpięcie w kostkę emulatora i problem z głowy.
Prz EGR sterowanym podciśnieniowo wpięty musi zostać jedynie elektro-zaworek(2pin) a usuwamy wszystkie wężyki do niego idące (2-3) z czym ważne żeby podciśnieniowy od silnika przeorganizować lub zaślepić.