cierpliwi bądźcie a zbawienia dostąpicie
no i cierpliwość została nagrodzona 
Niedawno Britek podstawił Kosiarkę na duży serwis. Do zrobienia był rozrząd + filtry, Britek skarżył się na słabe hamulce, nie działającą klimę, głośną dmuchawę oraz sparciałą osłonę przegubu.
Auto trafiło do mnie z przebiegiem 172430km
Więc do dzieła:
1. Hamulce
Coś takiego zastałem po zdjęciu bębnów


a po zdjęciu tarcz z przodu zobaczyłem coś takiego


Więc do wymiany poszły tarcze, klocki, szczęki, cylinderki i płyn hamulcowy

oczywiście przy składaniu oczyszczone piasty


tak z grubsza wyglądał poskładany tył

Oczywiście przy zakładaniu kół takie rzeczy u mnie nie przejdą:

więc oczyszczone i przesmarowane

2. Dmuchawa
Sprawa okazała się prosta.... trochę liści się dostało do wentylatora

Wszystko wyczyszczone, przesmarowany wałek i wszystko cichutko pracuje
3. Osłony przegubów
Britek mówił o dwóch, okazało się, że finalnie wymieniliśmy wszystkie cztery
Tak to wyglądało:


Przeguby oczywiście rozebrane i wyczyszczone





4. Silnik.
Tutaj sprawa była taka, że ze względu na przebieg do wymiany był łańcuch rozrządu, a poza tym wycieki spod pokrywy zaworów oraz miski olejowej.





No to zaczynamy czyścić ten syf 











Przy okazji zdjęta przepustnica i wyczyszczona




Wyczyszczona pokrywa zaworów i odma wbudowana w pokrywę (całe zbrylone kawałki nagaru wylatywały
)




No to składamy










5. Klima
Okazała się nieszczelna, więc pełna diagnostyka i nieszczelne okazały się oba zaworki (minimalnie, ale jednak) oraz chłodnica klimy. Wszystko wymienione na nowe


Po wszystkim zrobione jeszcze ozonowanie. Niestety nie zdążyłem tylko nabić tej klimy, ale to już Britek ogarnął na śląsku i o ile mi wiadomo to wszystko działa 
Ogólnie w aucie zostało zrobione:
-tarcze przód TRW
-klocki przód ATE
-szczęki hamulcowe tylne ATE
-cylinderki hamulcowe Brembo
-płyn hamulcowy ATE
-wymiana łożysk i uszczelnienia alternatora
-rolka napinacza paska klinowego
-olej Motul 8100 X-cess
-płyn chłodzący GM
-osłona przegubu zewn Lobro
-osłona przegubu zewn Febi
-filtr powietrza Filtron
-uszczelka pompy wody Erling
-osłony przegubów wewnętrzne Febi
-zbiorniczek wyrównawczy Febi
-pasek PK Contitech
-uszczelka wydechu Erling
-zestaw łacucha rozrządu SWAG
-uszczelniacz wału Victor Reinz
-uszczelka pokrywy rozrządu Victor Reinz
-uszczelka pokrywy zaworów Victor Reinz
-uszczelka korka oleju SWAG
-uszczelka miski olejowej Victor Reinz
-świece zapłonowe BERU
-filtr kabinowy Purflux
-filtr oleju Filtron
-chłodnica klimatyzacji Delphi
-zaworki klimatyzacji
-ozonowanie wnętrza
-wymiana płynu hydraulicznego sprzęgła
-naprawa dmuchawy