

Różne czasy wtryskow i falowanie obrotów
#1
OFFLINE
Napisany 27 styczeń 2018 - 17:27
Parę miesięcy temu kupiłem omege B z fantastycznym moim zdaniem silnikiem 3.0 V6 z instalacja STAG 300. Po jakimś czasie pojawiło się parę problemów z którymi do końca nie mogę sobie poradzić. Ale od początku. Zaczęły mi mocno falowac obroty. Kichać, pstykac... Brakowało mi mocy zwłaszcza przy przyspieszaniu. Wymieniłem świece na NGK, od razu kable NGK i przy okazji okazało się że czeka jest pęknięta więc również ja wymieniłem. Niestety problemy nie ustąpiły. Po pośpieciu do kompa okazało się że sondy lambda wariuje. Jedna działa w zakresie 100-200 a druga 500-600. Wymieniłem JE. Trochę się poprawiło ale falowanie obrotami nie ustąpiły. Komputer gazowy pokazał że czasy wtryskow powariowaly. Lewa strona patrząc z przodu pokazuje ok 3.0 ms a prawa aż 6.0. Podejrzewam że to stąd te problemy z obrotami i trzepaniem całym silnikiem. Samochód nie przyspiesza do 4000 wogole. Muszę zredukować i podciągnąć do ok 5000 żeby jechać szybciej. Nie wiem co mam już robić. Proszę więc o pomoc i jakieś sugestie. Zwłaszcza z tymi czasami
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 16 luty 2018 - 22:54
Sondy muszą dobrze a przynajmniej równo pokazywać po obu stronach żeby czasy były zbliżone. Lewe powietrze trzeba sprawdzić bo też to może powodować, jak masz zalane paliwem rząd 1, 3 ,5 to sonda widzi za dużo tlenu czyli ubogą mieszankę (wskazania sondy ciągle niższe napięcie od tej drugiej) i sterownik dolewa paliwa.
#4
OFFLINE
Napisany 26 luty 2018 - 20:31
wymieniłeś stare dobre sondy na nowe dobre sondy, ale to nie rozwiązało problemu ze źle wyregulowanym gazem, może źle ustawionym rozrządem, lewym powietrzem ect, brawo
Edytowany przez robert514, 26 luty 2018 - 20:35.
#5
OFFLINE
Napisany 07 październik 2018 - 22:58
Tutaj problemem że czasy wtrysku są różne może być różna wydajność wtryskiwaczy gazowych. Może zmieniać się z czasem. Bywa że nawet nowe wtryskiwacze lpg mają duży rozrzut fabryczny.
https://lpgmasters.p...murano-3-5l-v6/