

y32se omega 3.2 zwiekszenie kompresji - planowanie glowic - PILNE
#1
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2017 - 11:16
Omega 3.2
Jestem na kilka dni w polsce, wziąłem ze sobą głowice, musze oddać je do planowania, niestety nie miałem czasu sprawdzić prześwitu pomiędzy tłokiem a zaworami zanim się wybrałem na wycieczkę.
O ile można maksymalnie podjechać głowice w silniku N/a aby nie dochodziło do kolizji?
Cel to 2.5mm, czyli kompresja 12.5:1 - dlatego aby wykorzystać 110 oktanow z LPG - dużo darmowej mocy, mniejsze spalanie.
#2
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2017 - 12:30
Dla zainteresowanych, zwiększenie kompresji o 1 wymaga zwiększenia oktanowości o okolo 4.6. Zwiększenie kompresji o 2.5 będzie wymagało paliwa 108 oktanow. Da to około 7.2% wzrostu mocy i około 8% spadkowi spalania. Zwiększenie kompresji o 2, wymaga około 105 oktanow, da to około 5.8% wzrostu mocy i około 7% spadkowi spalania.
Czyli około 13-15hp i zmniejszeniu średniego spalania o ponad litr na 100km.
#3
OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2018 - 14:03
Nie wiem czy pomogę. W 3.2 tłok w GMP jest kilka milimetrów poniżej bloku ( chyba około3-4mm) więc teoretycznie możesz planować. Fachowiec musi zbadać grubość i zdjąć tyle samo. Jak będziesz składał to pamiętaj że główki wałków potrafią stanąć skosem przy skręcaniu a potem wyorasz je wałkami!! Skręcaj po kolei i sprawdzaj czy ręka ruszysz wałek.
#4
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2018 - 18:53
Parę koni więcej może przynieść doprężenie silnika.
W 3,2 stopień sprężania był 10:1. U siebie splanowałem głowice o 1,2mm co dało ok. 11:1
Nie było żadnych problemów z kolizjami itp. - sprawdzone plasteliną - zapas był duży.
W 3,0 seryjnie jest 10,8:1. Myślę, że splanowanie o 0,5mm powinno dać lekko ponad 12:1.
Jak głowice na wierzchu to niema większego problemu, żeby to zrobić.
#5
OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2018 - 21:14
W poniedzialek bede sprawdzal ile jest przeswitu pomiedzy najblizszym punktem na tloku i na zawaroach.
Sporo roboty czeka, musze zalozyc glowice i rozzad, mysle ze bez uszczelki, pozniej ja wezme pod uwage.
Dam znac...
#6
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2018 - 13:05
Zdjecia dla zainteresowanych:
W najcienszym miejscu jest 2.6mm +/-0.1 (bez uszczelki pod glowica) Uszczelka std ma +0.6mm po kompresji
Pojemnosc komory spalania ze strony glowicy to rowne 40cm^3 (uwaga po splanowaniu o 0.1mm + z wkrecona swieca). Glowica bez planowania powinna miec nie wiecej niz 40.7cm^3.
Pojemnosc tloka to 7cm^3
Pojemnosc uszczelki pod glowica to 6.2cm^3
Pojemnosc silnika 3175cm^3
Pojemnosc tloka 529.17cm^3
Załączone pliki
#7
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2018 - 10:12
Czy ktoś może mi pomoc?
Dla zainteresowanych, zwiększenie kompresji o 1 wymaga zwiększenia oktanowości o okolo 4.6. Zwiększenie kompresji o 2.5 będzie wymagało paliwa 108 oktanow. Da to około 7.2% wzrostu mocy i około 8% spadkowi spalania. Zwiększenie kompresji o 2, wymaga około 105 oktanow, da to około 5.8% wzrostu mocy i około 7% spadkowi spalania.
Czyli około 13-15hp i zmniejszeniu średniego spalania o ponad litr na 100km.
nic nie rozumiem Lpg i tak ma mniejsza energię spalania czy jak to tam zwał to co najwyżej wyrównasz moc do tej seryjnej na Pb
Motocykle wyczynowe crosowki mają komresje 12-14:1 i jeżdzą na 95.
Edytowany przez bully, 29 listopada 2018 - 10:12.
#8
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2018 - 23:24
nic nie rozumiem
Lpg i tak ma mniejsza energię spalania czy jak to tam zwał
To ze ma mniejsza to nie oznacza ze mocy silnik bedzie mial mniej. Liczy sie stosunek AFR, czas eksplozji, ilosc spalanego paliwa itd. Np. etanol ma o polowe mniejsza wartosc energetyczna a mocy w wolnosacym mozna wycisnac wiecej niz na PB. To samo dotyczy sie gazu. W obudwoch przypadkach spalamy wiecej tych paliw niz benzyny. Dobrze wystrojona instalacja LPG zapewnia identyczne osiagi jak PB, jednak po kilku modyfikacjach LPG czy etanol da nam wiecej mocy.
Co do kopresji, w skrocie to 12-14:1 to nic nie oznacza Liczy sie kompresja dynamiczna
W omedze podaja 10:1, dynamiczna jest okolo 8:1.
Musze sie pochwalic ze obliczenia poprzednie wyszly chyba znakomicie:
(bede pisal o spalaniu na autostradzie)
przy sredniej predkosci 120-125kmh na odcinku 400km omega spalila srednio 9.1l/100km
przy sredniej predkosci 80-85kmh na odcinku 55km omega spalila 7.2l/100km
W miescie spala okolo 1.5l na 100km mniej przy delikatnej jezdzie.
A bedzie jeszcze lepiej, pora na ustawienie wyprzedzenia kata zaplonu