Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.2 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   major160

major160
  • 12 postów
  • Dołączył: 24-12-2017
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 grudnia 2017 - 13:11

Witam posiadam omegę b fl z 2001 roku z silnikiem 2.2 DTI ECOTEC , chciał bym się dowiedzieć czy są to silniki bezkolizyjne. Mianowicie mam taki problem , ostatnio po ruszeniu ze skrzyżowania , auto samo weszło mu na wysokie obroty za sobą zobaczyłem kupę białego dymu. Po odcieciu zapłonu silnik nadal pracował ,aż sam się zgasił. Turbina z przodu jest cała. W oleju nie widzę śladu ropy. Auto teraz nie chce odpalić tzn,nie chce wcale zakręcić tak jak by był zablokowany. Dodam , że rozrusznik był wymieniony ,prąd ma . Zastanawiam sie czy przypadkiem łańcuch sie nie rozciągnął.



#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 grudnia 2017 - 14:25

Doszło do rozbiegniecia silnika, możliwe że się zatarl jeżeli sam zgasł.

#3 OFFLINE   fortrans6x

fortrans6x
  • 68 postów
  • Dołączył: 10-11-2017
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 grudnia 2017 - 14:41

tak jak kolega napisal, zatarl sie pewnie... mialem tak z poprzednia omega, wymienilem silnik



#4 OFFLINE   major160

major160
  • 12 postów
  • Dołączył: 24-12-2017
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 grudnia 2017 - 14:51

Ale olej jest .
Jeżeli jest tak jak piszecie to nie wiem czy jest sens remontu bądź wymiany silnika. To już mocno przekroczy wartość auta.

#5 OFFLINE   fortrans6x

fortrans6x
  • 68 postów
  • Dołączył: 10-11-2017
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 grudnia 2017 - 16:08

Ja akurat tak miałem w 2.0 16 V, silnik wstawiłem z bfl, bez osprzętu z roku 2000, do kluski 1994. Kosztował mnie 800 zł, ale warto było, przynajmniej wszystkie naprawy miałem na piśmie.
Wymiana silnika 350zl

#6 OFFLINE   major160

major160
  • 12 postów
  • Dołączył: 24-12-2017
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 grudnia 2017 - 16:17

Może nie ma co narazie panikować. Po świętach trzeba wstawić ją do mechanika i poczekać na jego opinię.

#7 OFFLINE   fortrans6x

fortrans6x
  • 68 postów
  • Dołączył: 10-11-2017
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 grudnia 2017 - 16:23

zależy jaki mechanik, mnie skasowal na wstepie za alternator 350 zl (diody i regulator napiecia), a się okazalo, ze nie ma po prostu odpowiedniej masy na stykach aku-altek, na szczescie kuzyn mi doradzil innego fachowca i obylo się bez pieprzniecia 350 zl na darmo tylko 50 zl za wymiane kabli.


Edytowany przez fortrans6x, 24 grudnia 2017 - 16:24.


#8 OFFLINE   major160

major160
  • 12 postów
  • Dołączył: 24-12-2017
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 grudnia 2017 - 17:14

Też mam problem z mechanikiem , gdyż dawno nie miałem auta i moi mechanicy poznikali. Chyba , że ktoś z klubowiczów jest w stanie doradzić jakiś dobry warsztat w Łodzi.

#9 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 grudnia 2017 - 17:37

Napisz do @barteklodz

#10 OFFLINE   major160

major160
  • 12 postów
  • Dołączył: 24-12-2017
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 grudnia 2017 - 17:41

Dzięki kolego .