Rok:2000
Silnik:2,5 V6 Witam.Szybkie pytanie.Kupiłem nową chłodnicę do 2,5 v6 wersja automat z klimatyzacją jednak okazało się na,co nie zwróciłem uwagi niestety,że mam wersję z dodatkową elektryczna pompą wody.Pytanie brzmi,na ile jest absolutnie nizbędna ta pompa bo nowa chłodnica nie ma wyjść na dwa węże do tej pompy.Mam chęć ją pominąć tylko zastanawiam się czym to może skutkować?


Dodatkowa elektryczna pompa wody
#1
OFFLINE
Napisany 10 października 2017 - 15:24
#2
OFFLINE
Napisany 10 października 2017 - 20:18
Nie powielaj Pytań w kilku działach, robi się bałagan.
#3
OFFLINE
Napisany 10 października 2017 - 22:03
Kupiłem nową chłodnicę do 2,5 v6 wersja automat z klimatyzacją jednak okazało się na,co nie zwróciłem uwagi niestety,że mam wersję z dodatkową elektryczna pompą wody.Pytanie brzmi,na ile jest absolutnie nizbędna ta pompa bo nowa chłodnica nie ma wyjść na dwa węże do tej pompy.Mam chęć ją pominąć tylko zastanawiam się czym to może skutkować?
Też mnie tak zrobili i cisza pomimo reklamacji.
#4
OFFLINE
Napisany 11 października 2017 - 16:00
Nie powielaj Pytań w kilku działach, robi się bałagan.
Skoro nie ma tam odzewu przez dwa dni to ileż można czekać.
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 11 października 2017 - 20:36
Rok:2000
Silnik:2,5 V6 Witam.Szybkie pytanie.Kupiłem nową chłodnicę do 2,5 v6 wersja automat z klimatyzacją jednak okazało się na,co nie zwróciłem uwagi niestety,że mam wersję z dodatkową elektryczna pompą wody.Pytanie brzmi,na ile jest absolutnie nizbędna ta pompa bo nowa chłodnica nie ma wyjść na dwa węże do tej pompy.Mam chęć ją pominąć tylko zastanawiam się czym to może skutkować?
Np. przegrzaniem silnika???
Skoro konstruktor w Oplu ulokował ja tam, to służy do czegoś. No chyba, że mieli zbyt wysokie stany pomp dodatkowych na magazynie i postanowili gdzieś to wcisnąć.
A tak na serio to wymień chłodnicę na odpowiednią i będzie wszystko hulało jak należy.
W przeciwnym razie za jakiś czas zobaczymy post w dziale Układ chłodzenia np. "dlaczego wywala wodę?"
#7
OFFLINE
Napisany 11 października 2017 - 22:36
Skoro konstruktor w Oplu ulokował ja tam, to służy do czegoś.
Możesz sprecyzować do czego?

#8
OFFLINE
Napisany 12 października 2017 - 22:02
Możesz sprecyzować do czego?
Np. dla lepszej wydajności schładzania chłodnicy, a co za tym idzie całego układu chłodzenia silnika.
#9
OFFLINE
Napisany 12 października 2017 - 22:27
Np. dla lepszej wydajności schładzania chłodnicy, a co za tym idzie całego układu chłodzenia silnika.
To dlaczego inne marki nie wprowadziły takiego innowacyjnego rozwiązania?
Jeżdżę już jakiś czas bez tego bo mi wysłali złą chłodnicę a byłem zmuszony wymienić na nią i wszystko jest tak samo jak było, korki, trasa ... ?
Może jakieś inne sugestie?
#10
OFFLINE
Napisany 13 października 2017 - 15:50
Być może chodziło o to że np latem stojąc na skrzyżowaniu zasadnicza pompa zwalnia i jest słabszy obieg płynu,rośnie temperatura następnie włącza się wentylator i razem z nim pompa by wymusić obieg płynu w chłodnicy i efektywniej go schładzać. Nie wiem tylko kiedy się włącza,na pierwszym stopniu wentylatora czy na drugim a może chodzi cały czas? Kolego WOYSA,może masz w pełni drożny układ chłodzenia,nowa chłodnica i pompa robi co ma robić.Być może gdy coś w tym komplecie zaczyna lekko zawodzić wtedy przyda się ta dodatkowa pompa...
Edytowany przez mario45, 13 października 2017 - 15:54.
#11
OFFLINE
Napisany 15 października 2017 - 09:09
Jak już pisałem i sprawdziłem na swoim v6 - pompka załącza się przy pierwszym biegu i pracuje nawet na 2 biegu, wyłącza się z wyłączeniem wentylatorów. Skoro autor się tak dopytuje o sens montowania tej pompki - proponuję udowodnić inżynierom, że się mylili. Teraz idzie zima to możne problemu nie będzie ale poczekajmy do lata
Ja już swoje v6 raz przegrzałem
#12
OFFLINE
Napisany 15 października 2017 - 09:28
pompka działa wraz z wentylatorem ale dopiero po wyłączeniu zapłonu.Nic sie nie stanie jeśli jej nie masz.
#13
OFFLINE
Napisany 15 października 2017 - 19:11
pompka działa wraz z wentylatorem ale dopiero po wyłączeniu zapłonu.Nic sie nie stanie jeśli jej nie masz.
hmmm... Sprawdzałeś siebie? U mnie pompka zawsze działa z wentylatorami, niezależnie od zapłonu. W moim przypadku odpięcie pompki powodowało dużo wyższe temperatury silnika i wentylatory długo chłodziły silnik.
#14
OFFLINE
Napisany 23 października 2017 - 17:24
Ma to senspompka działa wraz z wentylatorem ale dopiero po wyłączeniu zapłonu.Nic sie nie stanie jeśli jej nie masz
#15
OFFLINE
Napisany 29 października 2017 - 11:54
pompka jest po to , żeby po zgaszeniu silnka wymusic obieg plynu w przypadku wysokiej temperatury,
przynajmniej ja to tak rozumie.