Rok:2000
Silnik:2,5 v6 Witam. Sprawa wygląda następująco. Mam zatarty silnik. Zacząłem demontaż i wyjmowanie silnika ale pojawił się kłopot z odkręceniem sprzęgła od koła zamachowego.Ponieważ silnik jest zatarty i nie można obrócić wałem jak w takim razie oddzielić sprzęgło od koła? Jedyny sposób to wyjąć silnik razem ze sprzęgłem ale z tego co czytam na forum jest potem problem z ponownym montażem bo sprzęgło pasuje w skrzynię tylko w jednej pozycji. Jakieś sprawdzone sposoby po pierwsze na odkręcenie sprzęgła od koła w takiej sytuacji i potem na montaż sprzęgła w skrzynie. Będę wdzięczny za pomoc.Pozdrawiam.


Montaż demontaż sprzęgła w automacie
#1
OFFLINE
Napisany 26 września 2017 - 11:04
#2
OFFLINE
Napisany 26 września 2017 - 19:21
#3
OFFLINE
Napisany 26 września 2017 - 19:25
Dzięki za info. Wyleje się olej z...? Jeśli ze skrzyni to i tak jest do wymiany tak że na pewno nie zapomnę
#4
OFFLINE
Napisany 26 września 2017 - 20:35
#5
OFFLINE
Napisany 27 września 2017 - 20:32
Nic się nie wylało,nawet kropelka.Martwić się? Jeszcze takie pytanko,po odkręceniu kolektorów wydechowych okazało się że mam tam potrójne uszczelki z takiej cienkiej blaszki.Na oko są w dobrym stanie nie ponadpalane nie pogięte. Mam nowe z jakiegoś tworzywa. Założyć te nowe czy te które były lepiej?
#6
OFFLINE
Napisany 27 września 2017 - 22:39
Wyleje się olej sprzęgłowy, czyli ten który jest i w skrzyni i w sprzęgle.
Niby skąd ma się wylać ten olej? I przede wszystkim co to jest ten olej sprzęgłowy?
Pierwsze słyszę o czymś takim. W mojej Omci tego nie ma.
A kolega niech się nie martwi, bo tam nie powinno nic wylecieć.
#7
OFFLINE
Napisany 28 września 2017 - 06:15
A uszczelki zakładaj nowe. Blaszana uszczelka mimo że wygląda fajnie nie ma już swojej sprężystości bo została już raz dokręcona i odgnieciona na kolektorze dlatego bez pasty montażowej do wydechów może puszczać spaliny bokiem.
Edytowany przez SZAJBUS_SzeF, 28 września 2017 - 06:26.
#8
OFFLINE
Napisany 28 września 2017 - 07:42
Może w takim razie nic się nie wylało bo do demontażu ustawiłem silnik i skrzynię pod lekkim kątem tzn przód silnika w górę więc może przelało się to co mogło się wylać na tył skrzyni.Poza tym demontując chłodnicę już wyciekło trochę oleju z chłodniczki oleju w chłodnicy. Tak czy tak do skrzyni pójdzie nowy olej.Ile tego tam wchodzi? W sumie wszystko poszło w miarę sprawnie. Sprzęgło udało się oddzielić od koła zamachowego mimo zatartego silnika. Oby wkładanie motorka poszło równie sprawnie. Fotki wrzucę wieczorem.Teraz idę walczyć dalej.
Edytowany przez mario45, 28 września 2017 - 07:43.
#9
OFFLINE
Napisany 28 września 2017 - 10:03

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
#10
OFFLINE
Napisany 28 września 2017 - 18:42
Fajnie tylko gdzie tu stoi ile wchodzi oleju do skrzyni? Nie udało mi się dojść do zdjęć dzisiaj...
#11
OFFLINE
Napisany 28 września 2017 - 21:42
7-8 litrów powinno wystarczyć( wg. katalogu pojemność skrzyni to 9 litrów).
#12
OFFLINE
Napisany 29 września 2017 - 05:18


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
#13
OFFLINE
Napisany 29 września 2017 - 08:02
Pojemność samej skrzyni.Doliczyć do tego jeszcze chyba by wypadało chłodniczkę oleju w chłodnicy i przewody do niej. Tam to około litra na moje oko wejdzie lekko.Kolega SZAJBUS_SzeF wrzucił fotkę z której wynika że pełne napełnienie to 12,8 l w sumie. 8,4 sama skrzynia plus 4,4 dopełnienie jak już się olej rozejdzie po całym układzie. Planuję dynamiczną wymianę oleju więc wypadało by mieć ilość wystarczającą.
Edytowany przez mario45, 29 września 2017 - 08:12.
#14
OFFLINE
Napisany 30 września 2017 - 17:02
Po co odkręcać skrzynie od silnika? Silnik wychodzi spokojnie do góry cały ze skrzynią, zero oleju mi nie wyleciało bo zaślepiłem węże od chłodnicy. Nawet maski nie zdejmowałem. A na wierzchu remont to już przyjemność. Tylko ja to robiłem wózkiem widłowym z przedłużanymi widłami ale podnośnik warsztatowy albo wyciągarka też da radę.
#15
OFFLINE
Napisany 01 października 2017 - 08:32
tomeczekg niestety nie dysponowałem nawet kanałem a odkręcanie skrzyni z gleby jakoś mi się średnio widziało. Już wolałem oddzielić silnik od skrzyni. Poszło nawet gładko,nawet klimy nie rozpinałem. Sprężarkę oddzieliłem od silnika i została sobie w komorze. Olej w skrzyni i tak do wymiany więc nawet gdyby się coś wylało nic by się nie stało takiego.Nie wiem kiedy tam był wymieniany olej i czy w ogóle był.To co pociekło było koloru brunatnego to chyba święty czas na wymianę.
Edytowany przez mario45, 01 października 2017 - 08:43.
#16
OFFLINE
Napisany 20 marca 2018 - 09:01
#17
OFFLINE
Napisany 21 marca 2018 - 10:03
Tak.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją