Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pompa paliwa - brak pradu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2008 - 11:55

co moze być przyczyna braku pradu na przewodach juz przy pompie paliwa?
bezpiecznik sprawdzony jest ok

pewnego dnia poprostu nie odpalił nie slychać pompy więc sprawdziłem napięcie - którego włąsnie brak, swieci sie kontrolka pomarańczowa od silnika zapewne (nie wiem jak fachowo nazwać)

omega 2.5 V6 '00 (z maja) ma obd czy obd2?

#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2008 - 12:00

Po pierwsze sprawdzic czy przekaznik pompy paliwa sprawny, jesli tak to odciecie zasilania pompy ( przekaznika) moze byc spowodowane usterka układu zapłonowego , ktyóry odcina zasilanie pomy po to aby paliwa nie waliło do silnika przez wtryskiwaczze jesli nie ma np. iskry i nie dojdzie do zapłonu. Ma to na celu min. zapobieżenie zalania paliwem katalizatora a tym samy zniszczenie go. Musisz zczytac błedy posiadasz chyba FL i chyba metoda spinacza nie wchodzi w rachube - chyba ze sie mylę ( co do błedów)

#3 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2008 - 12:21

a ma ktoś może rozpiskę pinów do diagnostyki? i czy moze ktoś wie czy euroscan da sobie z tym rade?

#4 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 19 stycznia 2008 - 13:17

Witam

Miałem kiedyś dokładnie taki sam problem, po prostu pewnego razu auto nie chciało odpalić. Rozrusznik kręcił, żadne błędy nie wyskakiwały. okazało się że winnym był właśnie przekaźnik od pompy paliwa. proponuje na początek go wyciągnąć popukać, włożyć jeszcze raz i zobaczyć czy działa. u mnie to pomogło (nie wiem czy się coś zawiesił ten przekaźnik, czy co) na razie sie to nie powtórzyło więc jeżdżę dalej. Jak poruszanie przekaźnikiem nie pomoże to jest jeszcze możliwość tzw odpalenia na druta - tzn trzeba wyciągnąć przekaźnik i zewrzeć odpowiednie piny (które dokładnie to mogę sprawdzić bo tak na szybko nie pamiętam) co spowoduje włączenie pompy paliwa na stałe. po zgaszeniu auta trzeba to rozmontować bo inaczej pompa by cały czas kręciła

jak coś nie jasne to pytaj

przekaźnik od pompy znajduje się pod maską w tej trójkątnej skrzynce z bezpiecznikami - patrząc od przodu samochodu na samej górze -najprawdopodobniej ma numer 20, ale proponuje poszukać gdzieś na forum bo wiem że było gdzieś o tym przekaźniku

pozdro

ps.
dopiero teraz doczytałem że u ciebie jednak są jakieś błędy, u mnie zapaliła się kontrolka z błędem dopiero gdy odpaliliśmy auto bez tego przekaźnika, ale może komuś się to przyda.

może to coś z immobilajzerem??

#5 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 stycznia 2008 - 19:17

dokladnie byl to przekaznik, ja krecilem tata go ruszal i zapalil, w momecie zgasla pomaranczowa dioda i samochod odpalil - pozniej nie dawalo spokoju ze tak sie stalo, rozkrecil caly przekaznik i co sie okazało? - nie mialo prawa chodzic, troche wilgoci i byloby to samo. Wyczyszczony pieknie bedzie super dzialal napewno juz z nim problemu nie bedzie. Dzieki za porady, szkoda ze twojego posta dopiero teraz doczytalem bo troche sie nasprawdzalismy ;]

#6 OFFLINE   majk233

majk233
  • 220 postów
  • Dołączył: 23-07-2007
  • Skąd: Leszno

Napisany 19 stycznia 2008 - 19:49

ważne że sie udało!!!

my naprawialiśmy przy -10 na dworze i strasznym wietrze o godzinie 23, ale satysfakcja na koniec że sie udało samemu naprawić - bezcenne!!

pozdrawiam

#7 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 stycznia 2008 - 19:52

ważne że sie udało!!!

my naprawialiśmy przy -10 na dworze i strasznym wietrze o godzinie 23, ale satysfakcja na koniec że sie udało samemu naprawić - bezcenne!!

pozdrawiam



mala podpowiedz te 2 na gorze sa identyczne, od pompy paliwa i od zabezpieczenia przed zmiana - z +




 


#8 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2008 - 21:56

best tak własnie jest ale trzeba o tym wiedziec :wink:

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 stycznia 2008 - 22:17

best tak własnie jest ale trzeba o tym wiedziec :wink:



wiem dlatego podpowiadam :)




 


#10 OFFLINE   Hajti

Hajti
  • 12 postów
  • Dołączył: 13-01-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 marca 2008 - 18:44

mialem ten sam problem kable we wtyczce co sie ja do pomy wpina bylo luzne raz laczyla raz nie poprawielm i jest ok

#11 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 10 marca 2008 - 08:29

a ma ktos patent na odkrecenie tego czarnego oringu?? Probowalem i jakos mi nie idzie - oring ani drgnie! Chcial bym przeczyscic pompke ale nie moge sie do niej dostac;((
pomocy
din;)))))

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2008 - 09:14

a ma ktos patent na odkrecenie tego czarnego oringu?? Probowalem i jakos mi nie idzie - oring ani drgnie! Chcial bym przeczyscic pompke ale nie moge sie do niej dostac;((
pomocy


mlotek i deseczka i pukasz w ranty.




 


#13 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 10 marca 2008 - 11:59

tak robilem ale nie idzie i boje sie bardziej w to walic ze cos sie pokrzywi peknie i bedzie problem :sad: podejde jeszcze raz do tego;)
din;)))))

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2008 - 12:06

tak robilem ale nie idzie i boje sie bardziej w to walic ze cos sie pokrzywi peknie i bedzie problem :sad: podejde jeszcze raz do tego;)



musi zejsc. tylko uwazaj zeby iskry nie zrobic przy odkrecaniu bo moze byc niewesolo




 


#15 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2008 - 20:54

Ma diesla wiec moze iskrzyc ile wlezie :wink: a nawet ognicho w bagazniku napalic :grin:

#16 OFFLINE   general.rs

general.rs
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-01-2009

Napisany 16 stycznia 2009 - 20:31

witam posiadam omege 2.5 td 95rok rok temu wymieniłem pompe wtryskową auto durzo przeszło problemy kturzy inni przechodzą juz za mną pali od kopaa na ciepłym silniku i durzych mrozach az do wczoraj zgnoł mi prąd od pompki paliwa i niemoge zapalić a pompka jest dobra sprawdzałem na krótko i pompuje paliwko wiem tylko tyle ze pompka załancza sie razem ze swiecami i zawsze ją słyszałem po przekrenceniu kluczyka morze wiecie co morze być

#17 OFFLINE   mastah22

mastah22
  • 552 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Kietrz-opolskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2009 - 19:02

Kurde Panowie zamienilem tez przekazniki miejscami ale lipa, dalej kupsko. Pompka na krótko działa, za kazdym razem jak postoi to zapali od kopa, i moge przejechcac i 300km ale jesli tylko ja zgasze to juz pompa nie zalapie, poprawione wszystko od styków po kable, nie ma odciecia pompy zadnym przekaznikiem do lpg...

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 stycznia 2009 - 23:31

Kurde Panowie zamienilem tez przekazniki miejscami ale lipa, dalej kupsko. Pompka na krótko działa, za kazdym razem jak postoi to zapali od kopa, i moge przejechcac i 300km ale jesli tylko ja zgasze to juz pompa nie zalapie, poprawione wszystko od styków po kable, nie ma odciecia pompy zadnym przekaznikiem do lpg...



no to zostaje jeszcze regulator cisnienia




 


#19 OFFLINE   mastah22

mastah22
  • 552 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Kietrz-opolskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2009 - 23:56

Ale zauwazylem tez ze po probie ponownego odpalenia pompa juz nie pracuje, pomijam fakt ze powinna pompowac 2 sek pozniej przerwa i przy rozruchu znow zacynac, tak robi ale po pierwszym jej zalaczeniu. Po ponownej probie juz nie pracuje, napiecie na wtyczce pompy jest caly czas, zamiana przekaznikow nic nie dala. Pewnie juz pompa siada ale dziwne ze na krótko pod prostownikiem chodzi caly czas bez problemu...

#20 OFFLINE   mastah22

mastah22
  • 552 postów
  • Dołączył: 10-04-2008
  • Skąd: Kietrz-opolskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2009 - 16:56

Sam sobie odpowiem. To byla pompa, w koncu i pod prostownikiem przestala reagowac... Poki co zastapilem ja wkladem pompy z poloneza 1.4 16v, nie ma problemów, pracuje jak wczesniej, widocznie cisnienia sa podobne...