czy jest to możliwe? jeśli tak to jak to zrobić?


usunięcie EGR w 2.2dti
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2017 - 07:22
#3
OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2017 - 16:37
ja mam czarny, plastikowy, czy jakiś komponent plastiku.
#4
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2017 - 08:55
#5
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2017 - 17:04
ja myślę że mamy takie same EGR-y, jeśli zaślepić to nie problem, ale co z podciśnieniem, żeby nie wychodziły jakieś błędy,
#6
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2017 - 04:57
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2017 - 20:26
to super ...jestem ciekawy co Ci wyjdzie.
pewnie ruda mu wyjdzie
#9
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2017 - 20:51
grzebałem sie dzisiaj i u mnie egr wporzadku wiec zostawilem ale w sobote zwalam kolektor ssacy bo jest tak zabity ze tragedia . a dlaczego u siebie chcesz zaslepic?
ps. robert moze tez bys cos podpowiedział
#10
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2017 - 20:44
bo mam tak, gdy jadę na biegu 2, 3, 4, dodam gazu do końca (pedał w podłogę) auto ładnie odchodzi, ale po 3 do 5 sekundach coś go przydusza i zaczyna się wolniej rozpędzać (wchodzić na obroty) dużo ludzi się wypowiada nawet na różnych forach że to jest wina EGR-a i teraz sam nie wiem co zrobić, gdybym go zaślepił (prawidłowo) to już bym coś wiedział.
znam jeszcze taką opinię że to może być od pedału gazu, bo jest "elektroniczny" i mógł się w nim rezystor po prostu zepsuć.
jeszcze jedno gdy dodaję gazu do dechy to (nie zawsze) licznik obrotów silnika zaczyna "żabkować" wskazówka skacze a nie idzie płynnie i jeszcze jedno jak na luzie pedał gazu dam do dechy to gruszka od turbiny zaczyna falować a powinna trzymać równe obroty.
Edytowany przez darek62, 28 czerwca 2017 - 20:55.
#11
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2017 - 04:37
Moze byc tak ze tez masz zabity kolektor albo czujnik doladowania . Ogolnie w tych silnikach najgorsze chyba sa te podcisnienia z nimi jest wiecznie problem .ja u siebie walcze juz jakis czas i zaczalem od czyszczenia kolektora .jak skoncze cala operacje dam znac o efektach .
#12
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2017 - 15:16
szukam jeszcze dobrego fachowca żeby szczytać błędy bo u tych co już byłem to tylko szkoda było czasu.
jestem ciekawy jak wyjdzie z tym kolektorem.
#13
OFFLINE
Napisany 29 czerwca 2017 - 16:01
ps. robert moze tez bys cos podpowiedział
jak masz EGR ten na podciśnienie to tylko zdjąć wężyk i zaślepić i EGR będzie zamknięty
tylko teraz trzeba czekać kiedy ECU się zorientuje, że nie działa EGR i czeka wywali
można jeszcze programowo zmniejszyć otwarcie EGR o 20%, sam mam tak zmniejszone, ale EGR podpięty
Ogolnie w tych silnikach najgorsze chyba sa te podcisnienia z nimi jest wiecznie problem
co za problem nabyć nowe wężyki silikonowe i wymienić ten stary łamiący się plastik
np https://drive.google...a3Nnb0FnNkxUX3M
Edytowany przez robert514, 29 czerwca 2017 - 16:36.
#14
OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2017 - 04:40
#15
OFFLINE
Napisany 08 lipca 2017 - 17:10
Slyszalem ze jak sie zaslepi to blad moze lapac i wtedy check bedzie sie swiecil ale silnik pracuje poprawnie.ja dzisiaj bede dzialal z tym jak cos mi wyjdzie to dam znac
W omedze B 2.2, 2.0 dti można wyłączyć egr a sam egr służy za zaślepke lub w każej chwili można wrócić do ori układu ja to robie tak na w mojej zafirze ale w astrze i w vectrze B też tak robią przepływka musi być pięcio pinowa i taka jest.
Tu taki mały opis mojego montażu.
Mój OFF egr.
Diode 1N4007 dałem jedną i jest ok, ale bywają przypadki w silnikach np 2.2 trza dać dwie diody szeregowo ale nie zawsze lepiej zakładać z jedną.A to zależy od przepływomierza ja mam 5 pinowy a silnik 2.0 .
Co potrzeba oprócz chęci.
Kupujemy przekaźnik samochodowy 12V/30A z takimi stykami 561 styki zwarte 30 z 87a.
Dioda prostownicza 1N4007
Oczywiście będą potrzebne przewody ile i jakie zostawiam do wyboru tylko nie za cienkie.
Budujemy przekaźnik na podstawce że w razie awari przekaźnika szybka wymiana.
To jest montaż w silniku DTL 82KM w silnikach z interkulerem należy znaleść sobie inne miejsca montażu
bo brak miejsca tak jak w DTL czyli zamontowanie to wasza twórcza fantazja.
Wyłączenie klapek.
Opornik 1kohm/1W
Nałożyłem klej z pistoletu wiadomo warunki atmosferyczne.
Tu troche zaszalałem i zamontowałem 1kohm/5W
Proste jak drut i zapominamy o czyszczeniu dolotu z mazi a silnik dostaje świeże powietrze.
A przyjemność z jazdy teraz nie zapomniana.
Dodatkowo zrobiłem taki zworki z blaszki bo jak by co to wyjmie przekaźnik włoży zworke i podepnie podciśnienie.
Po kilku miesiącach jazdy z obciążeniem EZ od EGR rezystorem 390 ohm samochód spisuje się bez zarzutu. Nie wystąpił żaden błąd związany z podciśnieniem. Sądzę, że jest to dobre rozwiązanie aby pozbyć się problemów związanych z EZ.
Przetestowałem i jest ok można zdemontować ezty.
Czyli można wypiąć wtyczkę od ez egr i w nią włożyć opornik 390ohm/1W ?.
Czyli teraz nie pracuje nawet ez egr i można go wybudować.
Życze powodzenia.
edit.
Dzis zakładałem ten układ do omegi 2,2 dti i wychodzi że strarcza jedna dioda.
Edytowany przez Dziadek13, 15 sierpnia 2017 - 18:43.
#16
OFFLINE
Napisany 20 września 2017 - 09:23
#17
OFFLINE
Napisany 20 września 2017 - 18:08
Wszystko fajnie ale ja mam egr na podcisnieniu i zadna wtyczka do niego nie idzie.
I dobrze bo to jest emulator do podciśnieniowego egr.
A dlaczego by miała iść wtyczka do egr i do czego niby miała by być podłączona???.
Przecież na schemacie widać dokładnie gdzie ma iść,a no do ez od egr.
Edytowany przez Dziadek13, 20 września 2017 - 18:19.
#18
OFFLINE
Napisany 21 września 2017 - 07:15
#19
OFFLINE
Napisany 21 września 2017 - 18:29
Przygotowałem wszystkie podzespoły z powyższego układu ale mam jeszcze kilka pytań. Rozumiem że przekaznik z wlutowaną diodą prostowniczą podpinam do 5 przewodu od przepływki a dwa pozostałe przewody do kabla zasilajacego ez egru wedłług schematu . Pytanie czy opornik tez musi byc w tym układzie czy tylko sam opornik wpinam do kostki zasilajęcej ez sterujący łopatkami zawirowania ? Jeszcze jeden problem mam z tym ze u mnie w omedze ez sterujacy łopatkami tez steruje innym układem podcisnien i skoro go odłacze co z tym układem? Czy jest możliwość podpiecia tego układu do ez sterujacego kierownicą turbiny.Jezeli masz chwile prosze odpisz co o tym sądzisz . pozdrawim
#20
OFFLINE
Napisany 22 września 2017 - 17:01
Myśle że to powinno wystarczyć, diode możesz przylutować nawet przy samej przepływce tylko przewody od nie pociągniesz do przekaźnika.
Co do klapek zawirowań to osobny mod i tylko z opornikiem 1kohm/1W lub więcej wat.
I tu jest taka sprawa jeśli jeździsz po trasach to nie odczujesz że klapki masz wyłączone ale już po mieście przy deptaniu gazu odczujesz małą dziurkę w gazie bo klapki nie zadziałają i czujnik ciśnienia nie wyśle impulsu do ecu o większą dawke paliwa co skutkuje małą dziurą ale to samemu musisz sprawdzić czy opornik do klapek czy nie.Ale tak czy siak zawsze więcej jest podciśnienia tylko dla dla turbo przy odłączeniu obu ez.Ja jeszcze zabudowałem sobie zbiornik podciśnienia taki akumulator z golfa dla magazynowania podciśnienia ,ale w omegach chyba macie takie zbiorniczki myśle że na podszybiu pasarzera.
Edytowany przez Dziadek13, 22 września 2017 - 17:04.