

ile jest biegow w automacie???
#1
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:05
w mojej omedze 2.0 16v przy selektorze automatu mam opis [ 2 3 4 D N R P ]
ilo biegowa jest ta skrzynia???
pozdrawiam
Woytek
jak masz kłopot z CB-Radiem chetnie pomoge (888-414-514)
#2
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:09
u mnie jest 1 2 3 itd to wtedy jest 4 biegowa - mi sie wydaje
#3
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:11
wszyscy mówią że jest 4 do przodu i wsteczny
ja myślałem (i kiedyś liczyłem nawet) ze jest 5 do przodu....
#4
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:13
#5
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:15
o co w tym chodzi???
juterko zrobie foto i zalacze by nie bylo niedomowien
mialem poprzednio galanta z automatem i tam wybierak mial [ L 2 3 D N R P ] i tam na 100% byla skrzynia 4 biegowa tyle ze miala over drive.
moze to ostatnie przelozenie to wlasnie over drive???
jak masz kłopot z CB-Radiem chetnie pomoge (888-414-514)
#6
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:19
D = stała pozycja w normalnych warunkach jazdy (biegi od 1 do 4)
I jeszcze:
1 = pierwszy bieg
2 = trzeci bieg
3 = czwarty bieg
D = czwarty bieg
N = położenie neutralne ... (to wyczytałem przy okazji usterek ..)

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!

#7
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:23
pedze wiec zrobic foto tego wybieraka
jak masz kłopot z CB-Radiem chetnie pomoge (888-414-514)
#8
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:43
jak masz kłopot z CB-Radiem chetnie pomoge (888-414-514)
#9
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:46
zalaczam plik i nic:(
jak masz kłopot z CB-Radiem chetnie pomoge (888-414-514)
#10
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:56
jak mam zalaczyc foto???
zalaczam plik i nic:(
za duza wielkosc. przeslij mi na mail a profilu to ci wstawie.
#11
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 20:58
za duza wielkosc. przeslij mi na mail a profilu to ci wstawie.
przeslalem via email choc sadze ze plik 126kb to chyba nie za wiele:)
jak masz kłopot z CB-Radiem chetnie pomoge (888-414-514)
#12
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 21:05
za duza wielkosc. przeslij mi na mail a profilu to ci wstawie.
przeslalem via email choc sadze ze plik 126kb to chyba nie za wiele:)
chodzi o rozdzielczosc nei pojemnosc,a faktycznie ten opis wybieraka masz jakis inny. moze ktos go zamienil ?

#13
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 21:08
jak masz kłopot z CB-Radiem chetnie pomoge (888-414-514)
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 21:16
Jakos dziwnie to wyglada pzdr
dla mnie normalnie bo innych raczej nie widzialem:)))

jak masz kłopot z CB-Radiem chetnie pomoge (888-414-514)
#16
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 21:26
Jakos dziwnie to wyglada pzdr
dla mnie normalnie bo innych raczej nie widzialem:)))
pierwszy raz widze taka skrzynie.
U mnie jest normalnie 1 2 3 D N R P
instrukcji opla tez nie znalazlem wzmianki o 2.3.4
#17
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 21:30
3 bieg dzielony na dwa LOOOL
pierwsze 3 biegi sa normalne. to 4 bieg dzielony jest na dwa, a dokladniej nie dzielony tylko pierwsza jego wersja jest na przekladni olejowej, a druga zasprzeglona w normalny sposob. po co? zeby byla wieksza sprawnosc w dlugiej trasie...
#18
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 21:39
Nie no jak zwykle wiedza jest rozzbrajajaca loool...
3 bieg dzielony na dwa LOOOL
pierwsze 3 biegi sa normalne. to 4 bieg dzielony jest na dwa, a dokladniej nie dzielony tylko pierwsza jego wersja jest na przekladni olejowej, a druga zasprzeglona w normalny sposob. po co? zeby byla wieksza sprawnosc w dlugiej trasie...
znaczy ze to jest zwyczajna skrzynia 4 biegowa z over drive czyli nadbiegiem:)
ale jesli by tak mialo byc to zapewne skala wybieraka konczyla by sie na 3 a pozniej D ( w zamysle nadbieg)
piate przelazenie (wg moich obserwacji) przy delikatnej jezdzie przelacza sie przy 70km/h
no chyba napisze do opla bo zaczyna mnie to intrygowac choc przez tyle lat nie mialo to znaczenia:)))
jak masz kłopot z CB-Radiem chetnie pomoge (888-414-514)
#19
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 22:12
Z instrukcji:
D = stała pozycja w normalnych warunkach jazdy (biegi od 1 do 4)
I jeszcze:
1 = pierwszy bieg
2 = trzeci bieg
3 = czwarty bieg
D = czwarty bieg
N = położenie neutralne ... (to wyczytałem przy okazji usterek ..)
zapomniales dodac (albo nie doczytałes), ze piszesz o trybie awaryjnym, kiedy to trzeba ręcznie zmieniac przełożenia. Poza tym czy aby napewno nie pomyłeś ... bo jesli mnie pamieć nie myli .. to jest poprostu 1 - pierwszy, 2 - drugi, 3- trzeci, D- czwart, R wsteczny.
ps. skrzynia jest cztreobiegowa
aha .. no i oczywiscie do wyboru są położenia P R.N,D,3,2,1 i oznaczają odpowiednio (w trybie normalnym, automatycznym)
Parking - zablokowany ostatni stopien skrzyni, wsteczny, neutralny (luz), bieg nie wyższy niż trzeci, bieg nie wyższy niz drugi, zablokowany pierwszy bieg
Mozna jeszcze dodac, ze 'snieżynka' ma ułatwiać ruszanie na bardzo śliskiej nawierzchni i realizuje ruszanie z III biegu, tryb wyłącza sie powyżej jakiejs tam prędkości (nie pamietam jakiej), oraz, że "S" - sport powoduje późniejszą zmiane biegu na wyższy, oraz wczesniejszą na niższy. W praktyce kręci silnik powyżej 3500 RPM i dokręcaaż do czerwonego pola na obrotomierzu.
#20
OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 22:30

Cytujac dane ze strony tej
1: 2.40:1
2: 1.48:1
3: 1.00:1 (z blokada sprzegla)
4: 0.72:1 (z blokada sprzegla)
R: 2.00:1
Most: 3.90:1
Czyli niby 4 biegi, ale moze to efekt zalaczania blokady sprzegla hydrokinetycznego daje zmiany obrotow...
Patrzac jeszcze na dane dla manuala:
1: 3.81:1
2: 2.11:1
3: 1.34:1
4: 1.00:1
5: 0.81:1
R: 3.40:1
Most: 3.70:1
.. az kusi zapytac "czy most od manuala i od automatu jest zewnetrznie zgodny? bo jesli tak, to zakladac most od automatu do manuala i mamy poweromege z megaprzyspieszeniem, bo po co komu vmax 250km/h"
Bartek