Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Unieruchomione auto , stacyjka padła !!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 grudnia 2016 - 18:48

Rok:1998
Silnik:xev

 

Witam ponownie , chłopaki mam ogromny problem, padła mi stacyjka i jest zablokowana kierownica , nie miałem nigdy problemu ze stacyjka chodziła gładziutko az do dzis , czytałem tematu odnosnie stacyjki ale kurde w sumie nic mi nie pomogło i mam w zasadzi tylko pytanie jak uruchomic pojazd teraz ? auto mam na działce 5 kg od domu , wrociłem własnie do domu , auto jest na totalnym zadupiu , i jak pojde do niego jutro zobacze ze stoi to juz bede zadowolony...Byłem na działce i chciałem wrócic , kierownica sie zblokowała kluczyk wchodzi normalnie ale nie ma opcji go przekrecic. Podważyłem igłą tą zapadkę jedną

 

wytrych.jpg

 

i doszło mi do konca wszystko , prąd się pojawił w radiu kluczyk wszedł a i tak nic z tego.

Licze sie z tym ze juz tego nie naprawie , tylko jak go teraz odpalić aby dojechać nim do cywilizacji ??

Nie wiem czy sam sobie nie jestem winien , bo miałem otwarte drzwi i miałem błoto zachniete na uszczelsce i przejechałem kluczykiem zeby to odpadło , ale kurde kluczyk przetarłem pózniej i wydawało sie ze jest czysty , jezeli to wogole tym brudem jest spowodowane , chyba ze poprostu sama z siebie dzis umarła.Nie wiem sam kurde , jestem przemarzniety wkur... nie samowicie , w samej bluzie sobie pojechałem na działke zawiesc cos i niestety ...

Nie mam nawet jak osłony kierownicy odekrcic bo sa  te sruby na kolumnie na wprost co łacza górna osłone z dolną , bede musiał rwać to chyba , ale co dalej jak będe miał stacyjke juz na wierzchu ?





#2 OFFLINE   simurgh

simurgh
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-04-2016
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 grudnia 2016 - 19:17

Miałem idetyczny przypadek w Bmw e34.W srodku stacyjki wtedy pękł łacznik zwalniający blokade.Wtedy zakrzywiony drucik wsuwasz w otwór na owalu stacyjki i trzeba trafić na zaczep,blokady.Przekreca sie i zamek wychodzi.Po przeciwnej stronie odkreca sie kostke i auto idzie odpalic srubokretem.



#3 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 grudnia 2016 - 19:20

Czyli mówisz drucik i w srodku tam próbować tak ? i że blokada może puścić ? oczywiście wezmę to radę do siebie ,jutro zasuwam rano i będe znów próbował , może jeszcze w sklepie moto u mnie uda mi sie kupić wkład stacyjki , ale czarno to widze , bo u mnie sa badzierwiarskie sklepy raczej 



#4 OFFLINE   simurgh

simurgh
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-04-2016
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 grudnia 2016 - 19:28

w ten sposób wyciąga sie wkład.Drucik musi być sztywny,końcówka wygieta.Trochę zajęło zanim udało sie trafić..

3425091_Zdjcie0347.jpg

 

A tu kostka dzieki której szło odpalac na śrubokret :D Sam tak jezdziłem około tygodnia zanim udało mi sie dostać klamoty.

3425244_Zdjcie0348.jpg



#5 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 grudnia 2016 - 20:48

Przerabiałem to miesiąc temu- bylem o tyle w komfortowej sytuacji, że stacyjka padła mi na podwórku. Kiera zablokowana też zablokowana- wariant z drucikiem w moim przypadku też dawał tylko prąd np na radio i nic więcej- przekręcic sie nie dało kluczyka dalej. Wyjąć stacyjki nie moglem bo kluczyka sie nie dało przekręcić. Ja dosyć brutalnie załatwiłem sprawe- wkrętarka+ wiertło 8mm i heja. Wierciłem ostrożnie no i centrycznie do czasu kiedy bębenek przewierciłem do momemtu aż pękł i wyskoczył- auto można było odpalić śrubokrętem- tak pojechałem do pracy rano. Po południu kupiłem bębenek- resztki starego wyjąłem według procedury "pozycja nr 2 i bolec", wsadziłem nowy bębenek+ pestka imo do kluczyka i maszyna działa. Jedyne co mnie zastanawia to to, że teraz moge odpalić auto po zgaszeniu "od razu" wczesniej po zgaszeniu musiałem wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i ponownie go włożyć zeby odpalić- mam automat i może to było jakieś zabezpieczenie- lub już objaw padającej stacyjki- nie wiem???? Ważne, że teraz działa.

Ps spróbuj zalać jeszcze stacyjke np. olejem wazelinowym- może puści- u mnie nie pomogło ale warto spróbować.

Pzdr



#6 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 grudnia 2016 - 20:51

Będe próbował chłopaki jutro , musze zabrać ze sobą może nie wiem ? sprężone powietrze i wd40 ? napsikać tam ? nie wiem już sam taki wkurzony jestem , ze szkoda gadać , i taki kawał naginać znów jutro tam. Bo np jeżeli zdejmę osłone kierownicy tą dolną to już wycigne ten wkład ? żeby np własnie na śrubokręt odpalić ?



#7 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 grudnia 2016 - 20:52

WD odpada do do konca z zapadek wyjałowi smar

Wkładu nie wyciągniesz na zablokowanej kierownicy- połamanie obudowy nic Ci nie da. Szkoda, że nie zrobiłem zdjeć- byłoby Ci dużo łatwiej jak byś zobaczył jak to wygląda- też miałem nerw jak cholera- to nie myslałem o zdjeciach- dlatego też pod wpływem emocj wiertarka poszła w ruch- w moim przypadku akurat pomogło- koszt bębenka 35zł- na razie działa.


Edytowany przez dudek840, 20 grudnia 2016 - 20:57.


#8 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 grudnia 2016 - 21:05

Wiesz problemu by nie było gdybym miał dojśćie do prądu :bye2: kurde zrozpaczony jestem , same problemy jeszcze przed swietami , nic sie nie udaje , nic nie wychodzi a tu jeszcze fura sie psuje , gdzie juz w grudniu poszło 300 na mechanika i 200 na przeglad :(

 

 

a wkrętarka dała by rade ? czy nie zabardzo


Edytowany przez kukiz87, 20 grudnia 2016 - 21:14.


#9 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 grudnia 2016 - 21:18

Stacyjka to koszt znikomy. Wkrętarką akumulatorowa dałoby rade to ugryźć + wiertło 8 (bębenek jest miękki jak plastelina wiec wkrętarka da rade). Można by spróbować jeszcze zerwać zapadki no ale do tego to trzeba było by mieć odpowiednio mocny- nie wiem np. jakiś śrubokręt zgięty na 90 stopni dlawiększej siły "uciągu". Tej wersji nie próbowałem- tylko gdzieś przeczytałem na forum.



#10 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 grudnia 2016 - 21:22

I przez środek normalnie wsadzić i wiercić ? delikatnie po trochu aż mi wyleci ?



#11 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 grudnia 2016 - 21:34

Tak jak masz kluczyk- idealnie po środku nie na szybkich obrotach. Mi akurat bębenek pękł i wyskoczył- została tylko jego końcówka z bolcem co odpala i kilku milimetrową dziurą na śrubokręt (końcówka gniazda kluczyka). Zapadki są miedziane (nie wiem ile ich jest) i jeśli je rozwiercisz to nawet jak bębenek nie pęknie to itak odpalisz auto śrubokrętem już- bo to właśnie zapadki blokują bębenek. Ja wierciłem od razu wiertłem 8mm i wystarczyło. Jak nie pęknie a za daleko dowiercisz to nie bedziesz miał już tego gniazda po kluczyku i nie wiem czy bedziesz miał jak przekręcić bębenek. Musisz obserwować co się dzieje jesli już zdecydujesz się wiercić (no i akumulator należałoby odłączyć)


Edytowany przez dudek840, 20 grudnia 2016 - 21:38.


#12 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 grudnia 2016 - 21:55

Ok będe kombinował , wkrętarke chyba uda mi sie pozyczyć , kupie wiertełko dobre i oby się udało , bo aż mnie trzęsie z nerwów jak myśle o jutrze



#13 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 grudnia 2016 - 22:13

Powodzenia. Daj znać czy coś zdziałałeś.

Pzdr



#14 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 grudnia 2016 - 22:16

Dziękuje kolego za pomoc i poświęcony czas , oczywiście jutro dam znać jak poszło ;)



#15 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2016 - 14:13

Za lampką z podsufitki spinasz dwa przewody (przepraszam, naprawde nie pamietam które , może ktoś podpowie) i włączy Ci się zapłon....jak już masz zapłon to pół biedy....jak masz manual, popchnij auto i zapali...jak masz automat to niestety, ale trzeba spiać na moment kabel od wzbudzenia automatu rozrusznika z + akumulatora...silnik chodzi....jeżeli udalo Ci sie kawałek stacyjką obrócić (piszesz, że radio się włączyło), to blokady kierownicy już nie masz....i do domku :)



#16 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 grudnia 2016 - 15:01

Wierce wierce i takoe cos mam narazie . Blokada ani drgnie . Radio sie wlacza jak docisne srubokret lub kluczyk . Jestem tu caly czas i robie
Panpwie blokada puscila ! Mam takie cos teraz juz

Załączone pliki



#17 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 grudnia 2016 - 15:24

to wydłubuj zapadki :D



#18 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 grudnia 2016 - 15:27

Nie mam juz zapadek . Potrzebuje tylko info jak wyjac stary wklad

#19 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 grudnia 2016 - 15:34

skoro nic nie blokuje to powinno się dać przekręcić



#20 OFFLINE   kukiz87

kukiz87
  • 239 postów
  • Dołączył: 04-12-2011
  • Skąd: Piotrków
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 grudnia 2016 - 15:38

Wklada , srodek jest w takim stanie ze nie da sie krecic