Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B vs B FL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   magnetic

magnetic
  • 42 postów
  • Dołączył: 20-06-2010
  • Skąd: nju jork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 listopada 2016 - 15:25

Witam, kilka lat temu miałem omegę B 2.0v 94r i ciągle coś się psuło, jak nie czujniki wałków to problemy z przepływką, no i rdza.. musiałem ją sprzedać bo nie opłacało się jej robić była praktycznie cała do malowania.. Jednak sentyment pozostał i naszedł mnie pomysł zakupu omci po 2000r. :D  w full opcji najlepiej z silnikiem 2.2 16v + założenie sekwencji, lecz jeżeli trafił bym dobry stan to może pokusiłbym się o v-ke jednak to chyba za duże ryzyko.. i tu pytanie do użytkowników omeg jak to wygląda z tymi autami po 2000r. czy silniki i osprzęt został poprawiony no i jak jest z tym ocynkiem czy to faktycznie nie będzie gniło, no i czy jest sens się w to jeszcze pakować?

 

pozdr





#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 27 listopada 2016 - 15:28

czy to faktycznie nie będzie gniło

Gnić nie będzie ale zardzewieje na pewno,przecież to Opel :)



#3 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2016 - 17:08

Omega którą miałeś musiała być zaniedbanym szrotem, skoro tak Ci się psuła.
Zadbana choć trochę omega odwdzięcza się bezawaryjną jazdą. Tym bardziej 2.0.
Czujnik wałków owszem raz na kilka lat potrafi paść,czasami częściej jeżeli to tylko zamiennik.
Osobiście uważam że Omegi 94-95 są gorsze od pozostałych roczników.
Bierz Omege 98 minimum rok, ewentualnie po lifcie. Obojętnie czy 2.0, czy 2.2, choć polecam z tych dwóch 2.2

Edytowany przez ZAHIR666, 27 listopada 2016 - 17:09.


#4 OFFLINE   slawetny7

slawetny7
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 27 listopada 2016 - 17:20

Witam ja posiadam Omke  2.0 95r i nie narzekam na liczniku już 441 tys i śmiga :)



#5 OFFLINE   magnetic

magnetic
  • 42 postów
  • Dołączył: 20-06-2010
  • Skąd: nju jork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 listopada 2016 - 19:54

Ok ale czy w polifcie i silniku 2.2 takie pierdoły jak choćby te czujniki zostały poprawione i już nie powinno się tak tam nic psuć bo oznaczenia silnika są różne, ale chyba za dużo się nie zmieniło? No i czy piją tak olej bo w swojej to nawet nie musiałem zmieniać oleju tyle trzeba było dolewać :blink:  I czy w Pl coś jeszcze znajdzie w dobrym stanie czy lepiej poszukać u niemca? Najbardziej interesowałby mnie rocznik 2002-2003



#6 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 listopada 2016 - 20:02

Co do użytkowania 2.2 przez 2.5 roku jedyny czujnik jaki wymieniłem to czujnik temperatury plynu na ECU, reszta żadnego problemu nie robi. Co do oleju mi bierze do 200ml/ 1000km, uważam że to dobry wynik. Po za tym moja znajdziesz w dzial sprzedam :)

#7 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2016 - 20:42

wszystko zależy czy kupisz auto czy padło. nie ma zależności a na pytanie czy się psuje: tak psuje się
p.s. to moja v je mnie oleju

Edytowany przez spawek, 27 listopada 2016 - 20:42.

Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#8 OFFLINE   magnetic

magnetic
  • 42 postów
  • Dołączył: 20-06-2010
  • Skąd: nju jork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2016 - 16:53

Czyli rozsądniej było by się w to nie pakować i poszukać np. e39?



#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2016 - 17:10

poszukać np. e39?

Pewnie, że tak - przecież BMW się nie psują :smiech:



#10 OFFLINE   simurgh

simurgh
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-04-2016
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 grudnia 2016 - 17:56

Czyli rozsądniej było by się w to nie pakować i poszukać np. e39?

Dużo drożej by ci wyszedł zarówno zakup jak i utrzymanie.Ja do Omegi przesiadłem sie własnie z Bmw więc cos o tym wiem