Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ODMA Omega B 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   globalolk

globalolk
  • 10 postów
  • Dołączył: 01-04-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 listopada 2016 - 14:22

Rok:1997
Silnik:2.5 V6

 

Witam ostatnio przy zmianie paska i zdjęciu dolotu powietrza zauważyłem w rurach olej myślę ze zarąbaną mam odmę odkręciłem te przewody co są podłączone do tego plastiku na górze kolektora po dmuchnięciu w przewody jest duży opór i powietrze tak jakby wracało z powrotem nie mam pojęcia jak się dostać do tej odmy wiem ze jest z tylu po lewej stronie prosiłbym o jakieś cenne porady co jak i co potrzebuje z narzędziowni :) i czy moja diagnoza jest trafna jeśli chodzi o tą odmę Pozdrawiam .





#2 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 listopada 2016 - 15:41

W sprawdzonych poradach jest o odmie.

#3 OFFLINE   globalolk

globalolk
  • 10 postów
  • Dołączył: 01-04-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 listopada 2016 - 16:18

Widziałem ten temat niestety fotek brak i nic mi to nie pomaga co trzeba zdemontować żeby dostać się do odmy i ją odkręcić bo jej nie widzę :)



#4 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 listopada 2016 - 19:57

Idź po plastiku ecotek środkowe 2 węże, ten grubszy idzie do odmy, za pokrywa zaworów.

#5 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 23 listopada 2016 - 20:49

Widziałem ten temat niestety fotek brak i nic mi to nie pomaga co trzeba zdemontować żeby dostać się do odmy i ją odkręcić bo jej nie widzę :)

Czytamy czytamy
http://forum.omegakl...6/#entry1214670
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#6 OFFLINE   globalolk

globalolk
  • 10 postów
  • Dołączył: 01-04-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 listopada 2016 - 06:27

Z tego co widzę po obrazku to przykręcona jest na jedną śrubę ? trzeba coś jeszcze demontować żeby się dostać i wyciągnąć ? 



#7 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 352 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 listopada 2016 - 07:43

Jeżeli chodzi o odme to tak jak kolega pisał prowadzą do niej dwa grubsze wezyki prowadzące z plastikowej nakladki na kolektorze ssacym.Te węże schodzą się w jeden przed odma.Odma przykrecona jest na cztery śruby.Na odmie są dwa krucce grubszy i cienszy.Ten cienszy kruciec ma w środku mały otwór przez co lubi się zatykac więc gdy będziesz demontowal odme to możesz rozwiercić otworek na większy.Odme warto wyczyścić w środku przez np rozpuszczalnik nitro ale nie można pozostawiać na dłuższy czas bo źle działa na tworzywo sztuczneLiczyć można np w ropie.Sama odme można rozebrać.Na środku dekielka jest nit który należy delikatnie rozwiercić,później ostrożnie i z wyczuciem trzeba odchylic dekielek z kilku stron.Złożyć do kupy odme można przez rozwiercenie pozostałości nita cienkim wiertlem a do skrecenia ponownego użyłem samonawiercajacego blachowkreta.Pod dekiel dajemy masę uszczelniajaca.Plastikowa nakladka na kolektorze ssacym demontuje się w nnastępujący sposób.Plastik że znaczkiem opla odchulamy z obu stron i schodzi do góry.Pod nim znajduje się kolejna śruba mocujaca dalszą cześć.Żeby zdjąć ta magistrale od podcisnien trzeba starać się podważyć całość do góry bo od dołu jest kruciec na oringu.Wygodnie jest go wyjąć uprzednio odkrecajac przepustnice,bo od jej strony są dwa krucce z oringami w nią wchodzące.Tak sprawa wygląda przy krótkim kolektorze ssacym zaś gdy mamy długi kolektor to jest jeszcze jeden element pomiędzy długa częścią magistrali podcisnien a przepustnica przykrecany od góry śruba.Przelot powietrza przez magistrale wygląda tak.Przez dwa grube krucce powietrze swobodnie ma przechodzic zaś jeżeli chodzi o dwa ciensze to przez jeden z nich powietrze przechodzi łatwo a przez drugi stawia zdecydowanie większy opór.Nie będzie to wina zatkanego przelotu tylko tak już ma być.Całość należy dokładnie wyczyścić bo w wezach,odmie,magistrali może być pełno zalegajacego syfu.Powodzenia:-)

#8 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2016 - 13:46



Widziałem ten temat niestety fotek brak i nic mi to nie pomaga co trzeba zdemontować żeby dostać się do odmy i ją odkręcić bo jej nie widzę :)

proszę fotkę :p

e0d2c33b9f29c107med.jpg



#9 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 352 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 listopada 2016 - 17:30

Tylko nie sugeruj się tym czerwonym kółkiem które jest na foto bo to otwór na króciec od płynu chłodzacego.Odma jest umiejscowiona przed prawą głowicą tak jak się patrzy na zdjęcie ten kawał różnokształtne aluminium



#10 OFFLINE   globalolk

globalolk
  • 10 postów
  • Dołączył: 01-04-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 listopada 2016 - 08:10

OK dziękuję wszystkim za udzielone porady teraz już wszystko mam jasne i zabieram się za czyszczenie jeszcze raz dzięki Pozdrawiam