Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

filtr oleju 3.2 V6 problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   meir

meir
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-04-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2016 - 16:36

Panowie jest problem bo zamiast odkręcić się pokrywka obudowy filtra oleju to delikatnie kręci się cała obudowa z pod której zresztą jest delikatny wyciek i tu moje pytanie czy ta obudowa normanie się wykręci za tą pokrywkę żebym mógł to rozkręcić na stole ? i jak wygląda uszczelnienie tej obudowy ? 

 

 

Rok:2003
Silnik:3.2 V6





#2 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2016 - 17:28

Poczytaj ten temat:

http://forum.omegakl...na-wkrecany-v6/



#3 OFFLINE   meir

meir
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-04-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2016 - 17:44

czyli wychodzi na to że się wykręci , no to jutro zostaje mi jechać do opla zamówić taką uszczelkę ! i przeklinać w myślach osobę która tą pokrywkę tak doje.... ( dokręciła )



#4 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2016 - 17:52

czyli wychodzi na to że się wykręci , no to jutro zostaje mi jechać do opla zamówić taką uszczelkę ! i przeklinać w myślach osobę która tą pokrywkę tak doje.... ( dokręciła )

a uszczelki nie masz w zestawie z filtrem?
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#5 OFFLINE   meir

meir
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-04-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2016 - 18:33

mam uszczelkę do pokrywki obudowy filtra ! ale mi się odkręca obudowa która też jest przykręcona na uszczelce z tego co czytałem. A żeby wykręcić tą pokrywkę muszę to wszystko wyjąć z auta 



#6 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2016 - 19:59

czyli też trafiłeś na obudowe z vectry

rozbierałem kilka Vłek i obudowy z Vectry były bez blokady, za to te Omegowe są z blokadą która zapiera się o "zaworek" w bloku przez co się nie ma problemu z odkręceniem dekla, chyba że montowali jak leci i jest ruletka.

 

zostaje stalowa opaska i oczkowy klucz, udarowo uda się zerwać oring dekla bo na nim się blokuje

oring pod obudowe idzie kupić w hydraulice siłowej za grosze,


Edytowany przez barteklodz, 14 listopada 2016 - 20:01.


#7 OFFLINE   meir

meir
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-04-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2016 - 21:07

a powiedz mi jak założe normalnie klucz 24 to da rade odkręcić całą obudowę razem z deklem ? czy trzeba koniecznie odkręcić dekiel żeby obudowę później odkręcić ? bo nie ukrywam że wolał bym to wyjąć w całości i rozkręcić na stole i później skręcić porządnie do motoru 



#8 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2016 - 22:31

musisz odkręcić dekiel

dlatego pisałem o stalowej opasce



#9 OFFLINE   meir

meir
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-04-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 listopada 2016 - 22:34

no to lipa ! stalowa opaska lub może strzał z pneumata załatwi sprawę byle nic nie rozwalił ;/ 



#10 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2016 - 00:04

mnie chodziło o opaskę, klucz 24 i młotek w ręku i delikatnie stuk puk aż puści oring bo to on trzyma

już tak robiłem i puściło bez strat w materiale



#11 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2016 - 08:24

u mnie tez sie tak odkrecało...z całą obudową....stwierdziłem co ma byc to bedzie i za chwile "puscil" sam dekiel i po sprawie :) Obudowa obrocila sie o okolo 90 stopni...



#12 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 listopada 2016 - 16:14

Obudowę można odkręcić dopiero jak zdejmie się dekiel i wkład filtra. Pod wkładem jest dopiero śruba która mocuje obudowę do bloku. Mam gdzieś foto jakbyś pragnął.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2016 - 19:15

mnie chodziło o opaskę
albo klucz taśmowy do filtra oleju

#14 OFFLINE   meir

meir
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-04-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 listopada 2016 - 21:16

w sobotę będę z nim walczył :) mam nadzieje że się uda :) powiedzcie mi uszczelkę pod obudowę dostane od ręki w ASO Opla ? czy trzeba zamawiać ? 



#15 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 listopada 2016 - 22:27

Raczej bez problemu od ręki ale lepiej zadzwoń wcześniej bo po co później kombinować na szybko ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#16 OFFLINE   meir

meir
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-04-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 listopada 2016 - 22:32

tak też zrobię :)



#17 OFFLINE   meir

meir
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-04-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2016 - 16:48

byłem dzisiaj w Opel Mucha i koleś na częściach oznajmił mi że nie ma sensu wymieniać samej uszczelki tylko całą obudowę, podobno jest na tej obudowie ząbek i jak się kręci to oznacza że jest wyłamany. I nawet jak dam nową uszczelkę to się rozcieknie prawda to ? 

Koszt uszczelki 39 zł 
Koszt Obudowy 200 zł 



#18 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2016 - 22:19

Z tego co pamiętam to przylgnia na bloku nie ma żadnego miejsca na wpust i na obudowie tak samo nie pamiętam nic takiego

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#19 OFFLINE   meir

meir
  • 30 postów
  • Dołączył: 27-04-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 listopada 2016 - 23:11

czyli standardowo strasznie z ASO :) żeby naciągnąć na większą kase , pamiętam to doskonale z ASO Audi przy poprzednim aucie ehhh 



#20 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 listopada 2016 - 11:06

To nie straszenie. Ja okręciłem w koło, połamał się trzpień ( wypust) metalowy i kibel!! A do tego miałem silnik obok auta. Skończyło się na odcięciu szlifierką kontową bo nie byłem wstanie zablokować obudowy i założeniu tulejki od starej wersji i mam teraz zwykły filtr bez obudowy.