Autostrady ...
#1 OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 10:49
materiałów. Przed takim problemem Polska jeszcze nie stała. Na
inwestycje drogowe zawsze brakowało pieniędzy, ale nigdy robotników do
wylewania i wyrównywania asfaltu.
W latach 2007-2013 dostaniemy z UE na polskie inwestycje autostradowe i
drogowe blisko 40 mld złotych. Do tej kwoty dojdą pieniądze z Banku
Światowego, Europejskiego Banku Inwestycyjnego, Krajowego Funduszu
Drogowego, budżetu państwa i pieniądze prywatnych inwestorów. Łącznie da to ponad
100 mld złotych na osiem najbliższych lat. Tak dobrze pod względem finansowym polskie
drogownictwo jeszcze nigdy nie miało.[1]
Ale paradoksalnie obfite finansowanie programu drogowego powoduje, że w
Polsce zaczyna brakować ludzi, którzy mogliby nadzorować i realizować
konkretne inwestycje na terenie całego kraju. - Nie chodzi tu tylko o
wykwalifikowaną kadrę do zarządzania projektami, ale co ciekawe o średni
i niższy szczebel pracowników[2]. Naprawdę zaczyna być niewesoło -
ocenia Andrzej Maciejewski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i
Autostrad.
Na drogach krajowych prowadzonych jest obecnie ponad 150 budów. Na każdą
z nich potrzeba co najmniej kilku wykwalifikowanych robotników do
obsługi specjalistycznego sprzętu: dźwigów, równiarek, rozściełaczy
asfaltu i betonu, koparek oraz kierowców olbrzymich samochodów
ciężarowych, tzw. ziemiowozów.- Ostatnie miesiące pokazują, że takich
fachowców jest mniej niż prowadzonych prac budowlanych - dodaje
Maciejewski.
Efekt takiego stanu rzeczy dotkliwie utrudnia prowadzenie inwestycji.
Dochodzi do podkupywania wykwalifikowanych robotników przez
konkurencyjne firmy bądź zatrudniania na kontraktach pracowników spoza
Polski.
Problemy z kadrami to jedno, drugie to kłopoty z materiałami
budowlanymi. Szczególnie z kruszywem, koniecznym do budowania tras. -
Obecnie w Polsce nie ma takiej ilości tych materiałów, która pozwoliłaby
na zrealizowanie planu drogowego nawet na drogach krajowych i
autostradach. A są przecież jeszcze drogi innych kategorii - ostrzega
Maciejewski.[3]
[...]
źródło
[1] - wow.
[2] - lol
[3] - ale to już jest przegięcie :DD
#2 OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 13:22
Na drogach krajowych prowadzonych jest obecnie ponad 150 budów.
i mam wrazenie, ze wszystkie z nich prowadzone sa byle gdzie bym nie pojechal
#3 OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 15:07
...i najlepiej jeszcze powinni dodać, że to wina obecnego rządu!
A kto doprowadził do tego, że w kraju nie ma wykwalifikowanych fachowców i nie ma surowca?! Kto poza rokradaniem naszej kasy stwarzał przez lata pozory, że coś się robi... a gówno się robiło poza napychaniem kieszeni su***synów i innych padalców postkomuchowskich.
Aż mnie kurde ze złości (jak to czytam) przytyka...
wiem, że pieniactwo niewiele daje, ale sory.. to już przesada!
:bad:
:twisted: :bigok:
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 22:24
Ku...a ich m.ć była zasr...na !
...i najlepiej jeszcze powinni dodać, że to wina obecnego rządu!
A kto doprowadził do tego, że w kraju nie ma wykwalifikowanych fachowców i nie ma surowca?! Kto poza rokradaniem naszej kasy stwarzał przez lata pozory, że coś się robi... a gówno się robiło poza napychaniem kieszeni su***synów i innych padalców postkomuchowskich.
Aż mnie kurde ze złości (jak to czytam) przytyka...
wiem, że pieniactwo niewiele daje, ale sory.. to już przesada!
:bad:
:twisted: :bigok:
powiem tak - jakkolwiek wkurza mnie bałagan z polskimi drogami i powinno być ich już dawno duzo wiecej, tak to co powstało do tej pory jest prgramem poprzednich rządów .. a Ci, na 2007 zaplanowali budowe 7 km autostrad (słownie siedem) ...
Nie wiem wiec, co i kto jest gorsze ...
#6 OFFLINE
Napisany 25 września 2006 - 22:52
#7 OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 04:09
Powiedział mi że ta droga którą robia bedzie w gorszym stanie za rok dwa niz ta co była za 4 lata
tak robia drogi skór....syny
#8 OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 07:55
Wiem, że to nie jest forum polityczne, ale, kurde, zastanówcie się dlaczego tak jest... kto prowadzi te przetargi i kto jest odpowiedzialny za ten szajc, który nam serwują? czy jesteście pewni, że to już nowe władze?... bzdura... większość stanowisk decydenckich w województwach i w urzędach, gdzie się "dzieli" kasę i ustala normy (np. jakości dróg) obsadzają od lat te same świńskie sprzedajne wynarodowione cwaniackie mordy... ci sami, co 10 i 20 i 30 lat temu....że ta droga którą robia bedzie w gorszym stanie za rok dwa niz ta co była za 4 lata...tak robia drogi skór....syny
Mam w rodzinie (na szczęście dalekiej) osoby, które piastują różne ważne stanowiska (między innymi związane z komunikacją krajową) i wiem jak to się "kręci"... a myślę, że wiem tylko o znikomej części tej machiny "do wyciskania kasiory"...
Sory, bo się wkur.. łem ..
Jeśli uznacie za słuszne to wywalcie tego posta.. nie obrażę się.. ale się nie mogłem powstrzymać od komentarza. :twisted:
#9 OFFLINE
Napisany 26 września 2006 - 08:03
ja dorzucę też swoje trzy grosze,z Bielska do Cieszyna (dk nr 1) odl około 35 km budują już bodajże trzeci rok dwupasmówkę.Skoczów(tu gdzie mieszkam)jest w połowie tej drogi i wygląda to tak:droga podzielona jest na 3 odcinki a każdy odcinek buduje inna firma.Efekt taki że do Cieszyna droga już jest dawno otwarta(trasa git,2 paczki zawsze na budziku jak jade :mrgreen: ) odcinek Bielsko- Skoczów ruszy lada moment a odcinek w skoczowie stoi już drugi rok bo z tego co słyszałem wykonawca wyparował z pieniędzmi i firma padła.Zero jakiegokolwiek nadzoru,państwo chyba tylko daje kase i czeka na wynik a tu zasadzka..cud,kasa zniknęła i każdy oczywiście :shock: Według mnie za samą organizację tych przetargów powinni ich pozamykać
no kawalek trasy bielsko-cieszyn przejezdzam jak jade do brennej
w tamtym roku rozkopane bylo sporo, ale w tym roku juz troche oddali do uzytku drogi
a na A4 katowice-gliwice to juz tez remontuja, bo dziury w asfalcie...