

#1
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2016 - 15:05
Silnik:2.2dti
Czesc mam taki problem moja omega grzeje mi się temperatura w trasie 120km/h i temperatura 100C BEZ TERMOSTATU NOWA CHODNICA I POMPA WODY klimatyzacja włączona proszę o pomoc jestem nowy
#2
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2016 - 15:25
Chłodnica się równomiernie? w ogóle nagrzała się? jak tak polecam sprawdzić korek od zbiorniczka wyrównawczego moja 1 omega się tak grzała niemiłosiernie nic nie pomagało - wymieniłem korek i nie grzała sie wcale (najlepiej jakbys od jakiegoś innego opla wziął sprawdzić). Niewykluczona jest tez UPG.
#3
OFFLINE
Napisany 05 lipca 2016 - 17:06
Chłodnice są równomiernie
Upg było robione 20tys km temu więc wykluczam to
Może to być związane z dużym spalaniem 8l na 100 cykl mieszany ekologiczna jazda pompa wtryskowa była wymieniana cala nie dam sterownik
#4
OFFLINE
Napisany 06 lipca 2016 - 19:22
jedź na sprawdzenie kąta wtrysku i CO2
może się machneli przy ustawianiu stąd takie spalanie i temperatura
albo pęknięta głowica i bokiem idzie mimo nowej uszczelki
#5
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2016 - 17:49
Witam ,
Podłącze się do tematu ja dziś zauważyłem iż moja omcia osiąga temperaturę blisko 95 stopni , do tej pory maksymalna temperatura przy takiej pogodzie to było jakieś 86 stopni są momenty iz spada do 91 .
Jedno co dostrzegłem to po zgaszeniu silnika przestał pracować wentylator , może ktoś z Was wie co może być przyczyną - jest to omega 2,2 dti 2003 rok
PS. dodam jeszcze że gdy silnik ma temperaturę 85 stopni to nie działa żaden wentylator ani ten z przodu ani ten za chłodnicą
Edytowany przez MANIEK INO, 07 lipca 2016 - 18:39.
#6
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2016 - 21:08
trójkątna skrzynka z przekaźnikami przy aku
5 i 6 przekaźnik
5-I bieg 6- II bieg
ściągnij obudowy i zciśnij stycznik palcami, albo odpal klime na pracującym silniku
#7
OFFLINE
Napisany 07 lipca 2016 - 21:25
jedź na sprawdzenie kąta wtrysku i CO2
może się machneli przy ustawianiu stąd takie spalanie i temperatura
albo pęknięta głowica i bokiem idzie mimo nowej uszczelki
Myślisz że to przez to w zime mi bardzo ciężko pali to chyba za mała dawka rozruchowa ? A za dużo po osiagniciu temperatury roboczej ?
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2016 - 18:49
Witam !
Udało mi się wyszukać jedną z usterek a mianowicie rozpadł sie wentylator klimatyzacji ten na chłodnicy z przodu, choć na pierwszy rzut oka nie było tego widać :-(
próbowałem zdemontować ten felerny element , lecz bardzo trudno jest wyjąć ten wentylator - macie może jakiś filmik jak to zrobić bezkolizyjnie ?
pozdrawiam
#10
OFFLINE
Napisany 12 lipca 2016 - 22:01
a ten od strony silnika ?
one pracują na jednym przekaźniku i razem się kręcą
że wyjąć wentylator od klimy musisz odkręcić icka i cofnąć chłodnicę ze skraplaczem na silnik, wtedy masz miejsce (na styk) żeby wyjąć wiatrak
albo wyjąć chłodnicę jak nie ma miejsca
#11
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2016 - 04:58
barteklodz sprawa wyglada tak : poradzono mi bym odpalil silinik i wlaczyl klime na maksa wtedy wlaczyl sie ten wentylator od strony silnika (ten od przodu rozwalony) , z tego co wiem zalacza sie ten od silnika przy około 95 stopniach - natomiast nie mam pojecia czy on powinien ciagle pracowac byc moze gdy rozsypal sie ten od klimy z przodu i zrobil zwarcie to poszedl przekaznik i dlatego miedzyinnymi autko mi sie troszku grzeje.
#12
OFFLINE
Napisany 13 lipca 2016 - 09:53
#13
OFFLINE
Napisany 01 sierpnia 2016 - 07:06
Witam,
Po wymianie wentylatora klimatyzacji tego na przedniej chłodnicy omcia przestała sie grzać wszystko wróciło do normy, wentylator też działa przez około minute po wyłączeniu silnika - jest ok
pozdrawiam
Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: Grzeje sie, 2.2dti
Technika →
Dział DIESEL - silniki diesla →
2.2 DTI zerowe obrotyRozpoczęte przez Areczek , 27 lut 2018 ![]() |
|
![]()
|
||
Technika →
Dział DIESEL - silniki diesla →
Omega 2.2 DTI, nie ma sily, slabo sie wkrecaRozpoczęte przez xentere , 20 lut 2017 ![]() |
|
![]()
|