Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Bicie kierownicy i zbieżność


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Turboponton

Turboponton
  • 20 postów
  • Dołączył: 17-09-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 maja 2016 - 21:56

Rok:2001
Silnik:3.2
Witam. Mam problem z zawieszeniem w omci i każdy mechanik rozkłada ręce... Otóż przy 90-100 km/h trzęsie mi coś w przednim zawieszeniu. Ale nie dzieje się tak zawsze, na idealnie prostej i równej drodze tego problemu nie ma.. Dopiero gdy ruszę delikatnie kierownicą lub będzie jakaś nierówność drogi to zaczyna trzasc. Do tego przestawia się zbieżność po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Czego to może być wina? Amorkow, wsporników czy jeszcze jakiś inny element zawieszenia na to wpływa? Dodam że wymieniłem niedawno tuleje na poliuretanowe. No i założyłem nowe opony które już mi zaczyna scinać od wewnątrz...



#2 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 maja 2016 - 22:32

Oprócz zbieżności musisz pełną geometrię zrobić.

#3 OFFLINE   Turboponton

Turboponton
  • 20 postów
  • Dołączył: 17-09-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 maja 2016 - 11:26

No dobrze, to zrobię zaraz po wymianie amortyzatorów i wsporników. Do tej pory była ustawiania tylko zbieżność i cięło mi opony po zewnętrznej. Jak tylko zostały zmienione kąty tnie mi je po wewnętrzne czyli jeszcze to jest do poprawy. Jednak najbardziej martwi mnie to że zbieżność sama się przestawia no i to bicie... Ogólnie to już nie mam siły do tego auta. A i jeszcze jakie wybrać sprężyny? Będę wymieniał wszystkie cztery. Nie chce kupić jakiegoś badziewia po którym tył będzie stał pół metra od ziemi...

#4 OFFLINE   Chorwat

Chorwat
  • 242 postów
  • Dołączył: 08-12-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 maja 2016 - 20:45

Niezły temat z tym cięciem opon od strony zewnętrznej  :/  skoro Oma sama w sobie ma już lekki negatyw, jeśli chodzi o ustawienie kół...

W każdym razie - przyczyną bicia mogą być też krzywe tarcze hamulcowe lub krzywe piasty.

 

Ja ostatnio miałem ten problem (lekko biło nawet przy 60km/h na równej drodze). Zmieniłem przednie tarcze + górne mocowania amortyzatorów. Wreszcie jest OK.

 

P.S. Dlaczego chcesz zmienić wszystkie springi? Jeśli musisz weź po prostu ori GM, byle były dedykowane do Twojego silnika i nadwozia.

 

P.S.2. Geometria koniecznie!



#5 OFFLINE   Turboponton

Turboponton
  • 20 postów
  • Dołączył: 17-09-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 maja 2016 - 20:55

Springi z przodu może zostawię bo raczej są dobre ale z tyłu jedna strona bardziej mi siedzi i to widać gołym okiem jak się patrzy od tyłu no i jedno koło jest bardziej pochylone. Z przodu kąty miałem tak zrypane że też było widać gołym okiem... No i poprawieniu tego mi drze koła od wewnątrz, chociaż w sumie widzę to tylko na oponie od strony kierowcy. Musiałabym zmierzyć suwmiarką drugą stronę żeby coś dokładniej powiedzieć. Opony są nowiutkie więc na pewno to wychwycę w ten sposób