Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana pompy oleju w V6- wskazówki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 maja 2016 - 09:37

Rok:99
Silnik:3,0

 

Witam, jak sie zabrać za wymiane pompy oleju w V6? Co rozpiąć, gdzie to wszystko jest itd :)





#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2016 - 15:34

Rok:99
Silnik:3,0

 

Witam, jak sie zabrać za wymiane pompy oleju w V6? Co rozpiąć, gdzie to wszystko jest itd :)

mniej więcej :p

Załączone pliki



#3 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 maja 2016 - 16:58

Dobrze widzę, że muszę jeszcze zdjąć to koło zębate wału? 

oraz jakie ciśnienia powinny być na zimnym i ciepłym?



#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2016 - 17:08

Dobrze widzę, że muszę jeszcze zdjąć to koło zębate wału? 

oraz jakie ciśnienia powinny być na zimnym i ciepłym?

temp 80* ciśnienie 1,2 bar/650 obrotów



#5 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 maja 2016 - 09:32

do wymiany pompy musisz mieć uszczelkę dostępną w zasadzie tylko w ASO u mnie 43zł i niczym tego nie smaruj!! musisz tylko bardzo dokładnie to wyczyścić (ja czyściłem blok szczotką drucianą do wiertarki a samą pompę na papierze ściernym 800 i 1500 na granitowym bloku)

musisz zdjąć koło pasowe i koło zębate, oraz tuleję na której pracuje zimmering. Dodatkowo musisz zdjąć miskę olejową i tam masz 4 śruby torx12 do odkręcenia oraz smog oleju torx10. Smarujesz uszczelniaczem tylko połączenie płyty pod blokiem z pompą. Nie składaj pompy na sucho - posmaruj olejem kola zębate. Pamiętaj o kluczu dynamometrycznym bo ta uszczelka między pompą i blokiem musi być bardzo dokładniej dokręcona i niestety jest jednorazowa - jak o czymś zapomnisz to nowa uszczelka.

 

Przy takim montażu gwarantuje brak wycieków.



#6 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maja 2016 - 06:51

W ASO dostępna jest metalowa uszczelka ( taka jak idzie w oryginale ) i do niej potrzeba zielony sylikon dostępny również w ASO utwardzalny beztlenowo i mieszanym z olejem więc nie ma obawy o zatkanie kanałów.Zamienniki tejże uszcselki są wykonane z gumy albo z polonitu i do nich już sylikon niecpotrzeba

#7 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maja 2016 - 08:28

Ta metalowa z aso jest pokryta substancją uszczelniającą. Ja niczym nie smarowałem jest OK, poprzednia jak zdejmowałem tez nie była smarowana - a raczej była jeszcze  w fabryce montowana.



#8 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2016 - 12:04

Ta metalowa z aso jest pokryta substancją uszczelniającą. Ja niczym nie smarowałem jest OK, poprzednia jak zdejmowałem tez nie była smarowana - a raczej była jeszcze  w fabryce montowana.

Zgadzam się. Jedyny problem jaki miałem dwa razy ( dwa silniki) to odkręcenie koła zębatego. Masakra, musisz miedź dobra nasadkę z rurą i zablokować wał. ja dorobiłem 0.5 metrowy klucz z balchy kwasowej 2.5 mm i wyginał  się jak wykałaczka.



#9 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 19 maja 2016 - 21:48

Koledzy a co trzeba odkręcić żeby wymienić zawór przelewowy? Pod którą tą dużą śrubą torx on jest? A tak wogóle to zna ktoś kogoś co ustawił by mi rozrząd w promieniu 100km od Sandomierza. Smokebike z Krakowa zaproponował ale od miesięcy nie ma z nim kontaktu



#10 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2016 - 22:05

Zgadzam się. Jedyny problem jaki miałem dwa razy ( dwa silniki) to odkręcenie koła zębatego. Masakra, musisz miedź dobra nasadkę z rurą i zablokować wał. ja dorobiłem 0.5 metrowy klucz z balchy kwasowej 2.5 mm i wyginał  się jak wykałaczka.

 

pneumatem idzie bosko



#11 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 maja 2016 - 07:10

Zgadzam się. Jedyny problem jaki miałem dwa razy ( dwa silniki) to odkręcenie koła zębatego. Masakra, musisz miedź dobra nasadkę z rurą i zablokować wał. ja dorobiłem 0.5 metrowy klucz z balchy kwasowej 2.5 mm i wyginał  się jak wykałaczka.

 

Tam Racja - ja znalazłem inny patent (klucza udarowego nie posiadam... obwinąłem pasek rozrządu na kole tak aby zaczyna się klinować o pompę oleju a to co zostało zaczepiłem o grubą rurę i blok silnika (kolega trzyma rurę) a ja 2m rura i nasadka :)

Aha w serwisówce agilskiej jest taki fajny obrazek jak gość ma z 2 płaskowników przyrząd do blokowania koła.... zrobiłem to tak jak na zdjęciach.... płaskowniki tak sie pokrzywiły, że wyglądają jakby je ktoś do zgniatarki włożył :)

 

A taka ciekawostka - podczas dokręcania dynamometrem tez na patencie z paskiem rozrządu (oczywiście starym do wymiany) sprawdziłem ile pasek wytrzyma:D zerwał się przy 245nM :D i nie rozciąga się ani nie strzela - nic tylko w pewnym momencie d....p i po po pasku :)