Rok:99
Silnik:3,0
Witam, jak sie zabrać za wymiane pompy oleju w V6? Co rozpiąć, gdzie to wszystko jest itd
Napisany 15 maja 2016 - 09:37
Rok:99
Silnik:3,0
Witam, jak sie zabrać za wymiane pompy oleju w V6? Co rozpiąć, gdzie to wszystko jest itd
Napisany 15 maja 2016 - 15:34
Rok:99
Silnik:3,0
Witam, jak sie zabrać za wymiane pompy oleju w V6? Co rozpiąć, gdzie to wszystko jest itd
mniej więcej
Napisany 15 maja 2016 - 16:58
Dobrze widzę, że muszę jeszcze zdjąć to koło zębate wału?
oraz jakie ciśnienia powinny być na zimnym i ciepłym?
Napisany 15 maja 2016 - 17:08
Dobrze widzę, że muszę jeszcze zdjąć to koło zębate wału?
oraz jakie ciśnienia powinny być na zimnym i ciepłym?
temp 80* ciśnienie 1,2 bar/650 obrotów
Napisany 16 maja 2016 - 09:32
do wymiany pompy musisz mieć uszczelkę dostępną w zasadzie tylko w ASO u mnie 43zł i niczym tego nie smaruj!! musisz tylko bardzo dokładnie to wyczyścić (ja czyściłem blok szczotką drucianą do wiertarki a samą pompę na papierze ściernym 800 i 1500 na granitowym bloku)
musisz zdjąć koło pasowe i koło zębate, oraz tuleję na której pracuje zimmering. Dodatkowo musisz zdjąć miskę olejową i tam masz 4 śruby torx12 do odkręcenia oraz smog oleju torx10. Smarujesz uszczelniaczem tylko połączenie płyty pod blokiem z pompą. Nie składaj pompy na sucho - posmaruj olejem kola zębate. Pamiętaj o kluczu dynamometrycznym bo ta uszczelka między pompą i blokiem musi być bardzo dokładniej dokręcona i niestety jest jednorazowa - jak o czymś zapomnisz to nowa uszczelka.
Przy takim montażu gwarantuje brak wycieków.
Napisany 17 maja 2016 - 06:51
Napisany 17 maja 2016 - 08:28
Ta metalowa z aso jest pokryta substancją uszczelniającą. Ja niczym nie smarowałem jest OK, poprzednia jak zdejmowałem tez nie była smarowana - a raczej była jeszcze w fabryce montowana.
Napisany 19 maja 2016 - 12:04
Ta metalowa z aso jest pokryta substancją uszczelniającą. Ja niczym nie smarowałem jest OK, poprzednia jak zdejmowałem tez nie była smarowana - a raczej była jeszcze w fabryce montowana.
Zgadzam się. Jedyny problem jaki miałem dwa razy ( dwa silniki) to odkręcenie koła zębatego. Masakra, musisz miedź dobra nasadkę z rurą i zablokować wał. ja dorobiłem 0.5 metrowy klucz z balchy kwasowej 2.5 mm i wyginał się jak wykałaczka.
Napisany 19 maja 2016 - 21:48
Koledzy a co trzeba odkręcić żeby wymienić zawór przelewowy? Pod którą tą dużą śrubą torx on jest? A tak wogóle to zna ktoś kogoś co ustawił by mi rozrząd w promieniu 100km od Sandomierza. Smokebike z Krakowa zaproponował ale od miesięcy nie ma z nim kontaktu
Napisany 19 maja 2016 - 22:05
Zgadzam się. Jedyny problem jaki miałem dwa razy ( dwa silniki) to odkręcenie koła zębatego. Masakra, musisz miedź dobra nasadkę z rurą i zablokować wał. ja dorobiłem 0.5 metrowy klucz z balchy kwasowej 2.5 mm i wyginał się jak wykałaczka.
pneumatem idzie bosko
Napisany 20 maja 2016 - 07:10
Zgadzam się. Jedyny problem jaki miałem dwa razy ( dwa silniki) to odkręcenie koła zębatego. Masakra, musisz miedź dobra nasadkę z rurą i zablokować wał. ja dorobiłem 0.5 metrowy klucz z balchy kwasowej 2.5 mm i wyginał się jak wykałaczka.
Tam Racja - ja znalazłem inny patent (klucza udarowego nie posiadam... obwinąłem pasek rozrządu na kole tak aby zaczyna się klinować o pompę oleju a to co zostało zaczepiłem o grubą rurę i blok silnika (kolega trzyma rurę) a ja 2m rura i nasadka
Aha w serwisówce agilskiej jest taki fajny obrazek jak gość ma z 2 płaskowników przyrząd do blokowania koła.... zrobiłem to tak jak na zdjęciach.... płaskowniki tak sie pokrzywiły, że wyglądają jakby je ktoś do zgniatarki włożył
A taka ciekawostka - podczas dokręcania dynamometrem tez na patencie z paskiem rozrządu (oczywiście starym do wymiany) sprawdziłem ile pasek wytrzyma:D zerwał się przy 245nM i nie rozciąga się ani nie strzela - nic tylko w pewnym momencie d....p i po po pasku