Podciągałem dziś linkę ręcznego i zauważyłem, że mam pękniętą gumową osłonę (łączenia?) wału. Pod osłoną znajduje się wieloklin. Gdzie można kupić taką gumę, bo nie mogę znaleźć. Tylko ASO? I jak to w miarę sprawnie wymienić? Nie zdejmowałem jeszcze wału. Ostatnia sprawa - wał ma luz wzdłużny około 0,5 cm, może trochę mniej. Czy to normalne?


Gumowa osłona wału napędowego
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 14 maja 2016 - 19:39
Tylko ASO?
Tak.
I jak to w miarę sprawnie wymienić?
Rozłączyć wał, założyć gumę i po sprawie.
wał ma luz wzdłużny około 0,5 cm, może trochę mniej. Czy to normalne?
Tylne zawieszenie jest w Twoim aucie? Jeśli tak, to normalne
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#3
OFFLINE
Napisany 14 maja 2016 - 19:56
Jak rozłączyć wał - odkręcić na tylnym krzyżaku i wysunąć? Czy coś go trzyma na tym wieloklinie? I co ma tylny zawias do wału?
#4
OFFLINE
Napisany 14 maja 2016 - 20:25
Jak rozłączyć wał - odkręcić na tylnym krzyżaku i wysunąć?
Innej opcji nie ma, plus odkręcenie od skrzyni biegów.
Czy coś go trzyma na tym wieloklinie?
Tylko brud i zgnilizna, skoro osłona gumowa w kawałkach.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#5
OFFLINE
Napisany 14 maja 2016 - 20:55
Wieloklin wchodzi w przegub. Skoro nic go tam nie trzyma to teoretycznie po odkręceniu tylnego krzyżaka, powinienem wysunąć tylną część wału, bez odkręcania jego przedniej części od skrzyni biegów. Czyż nie? Teoretyzuję, bo nigdy wału nie zdejmowałem/rozłączałem.
#6
OFFLINE
Napisany 14 maja 2016 - 21:08
najlepiej wyciągnąć w całości
może być zgrzyt przy odkręcaniu śrubek podpory
połówki wału sobie zaznaczasz aby złożyć w takiej samej pozycji, możesz poluzować nakrętkę przy wieloklinie, będzie łatwiej wysunąć, przy montażu skręć tak aby można było przesuwać wpust z lekkim oporem
#7
OFFLINE
Napisany 14 maja 2016 - 21:20
Nie bardzo kojarzę, o jakiej nakrętce i jakim wpuście piszesz, ale pewnie jak zrzucę wał, to wszystko się wyjaśni.
#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 17 maja 2016 - 12:22
Podobno są dwa typy tej osłony. Jedna kosztuje ponad 400 PLN, druga ponad 700 w ASO :I Z oczywistych względów zakup oryginału odpada. Zamienników niestety brak. Poszukam używki albo postaram się dobrać coś podobnego. Czym grozi jazda z pękniętą osłoną?
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 17 maja 2016 - 14:22
Z oczywistych względów zakup oryginału odpada.
Podjedź do Auto Praga, za parę dni Ci ściągną. Ja płaciłem 38 zł.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#12
OFFLINE
Napisany 17 maja 2016 - 14:36
A masz jakiś numer tej części? Bo dzwoniłem dziś do ich oddziału w Piasecznie i mi walnęli takie ceny, jak napisałem wyżej.
#13
OFFLINE
Napisany 17 maja 2016 - 14:48
#14
OFFLINE
Napisany 17 maja 2016 - 14:56
Dzięki. Zadzwoniłem do innego ASO i zamówiłem, cena 40 PLN.
#15
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2016 - 22:12
Mógłby ktoś napisać jak zdjąć wał (co w jakiej kolejności)? Będę wymieniał tę osłonę, a wału jeszcze nie ściągałem.
#16
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2016 - 08:14
Żeby zrzucić cały wał to jest trochę roboty.
Opuszczasz wydechy.Odkręcasz osłony termiczne.Potem po sześć śrub na łącznikach elastycznych i zostaje podpora,która trzyma sie na dwóch śrubach.
Nie wiem czy nie łatwiej było by wysunąć tylko połówkę wału z osłoną którą chcesz wymienić.Wtedy tylko od mostu 6 śrub i powinieneś wysunąć wał do tyłu auta.
#17
OFFLINE
Napisany 05 czerwca 2016 - 10:02
Właśnie tak początkowo myślałem, żeby tylko tylną połowę zdjąć, ale wyżej pisali, że trzeba cały zrzucać.
#18
OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2016 - 15:08
Osłona wymieniona. Wystarczy zdjąć tylną połówkę wału - gdyby ktoś kiedyś wymieniał.