Witam, na początku chciałem się przywitać, zawitałem na to forum gdyż na forum Vectry niestety praktycznie nikt nie ma pojęcia o tych silnikach, auto to Vectra C 3.2 Z32SE. Praktycznie od kupna borykam się z nierówną pracą na biegu jałowym, czuć lekie rzucanie silnikiem, obroty nie falują, autku jakby lekko brakowało mocy(porównywane z taką samą 3.2) Auto posiada lpg z tym że problem występował przed założeniem lpg do tego w tym momencie to rzucanie jest mniejsze na lpg niż na benie. Co do tej pory zostało wymienione: cewki, świece (chyba z 3 komplety 4-ro elektrodowe zamienione w tym momencie na jednoelektordowe i nie zmienilo to nic w pracy silnika), nowa odma, czujnik położenia wału, sonda lambda(waliła błędami), przepustnica, kompletny rozrząd i tutaj teraz padły moje podejrzenia czy możliwe jest że jest lekko przestawiony? Przymierzam się do kupna blokad Jonneswaya i sprawdzenia go okularem, ale czy to możliwe ? Jakie objawy daje w tym silniku przestawiony rozrząd o 1 ząbek bo więcej to raczej przez dwa lata jeżdzenia silnik by padł. Gdzie jeszcze upatrywać problemu, katy są ok sprawdzane ostatnio przy ogarnięciu wydechu, mapy beny byly resetowane i nic to nie dało, gaz wyregulowany, korekty dlugoterminowe są ok


Nierówna praca silnika Z32SE
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 03 maja 2016 - 21:39
mogą być głowice nie zsynchronizowane
będzie widać po czasach wtryskiwaczy
ewentualnie któraś cewka się kończy jeśli nie nowe albo z taniego zamiennika
wróć do świec fabrycznych
#3
OFFLINE
Napisany 03 maja 2016 - 21:45
jakiej firmy cewki włożyłeś i ile za nie dałeś?
i wróć do świec 4 elektrodowych
Mierzyłeś kompresje w tym silniku?
#4
OFFLINE
Napisany 03 maja 2016 - 23:30
Edytowany przez Ralph, 03 maja 2016 - 23:32.
#5
OFFLINE
Napisany 04 maja 2016 - 06:11
a co do swiec to przy lpg i tak czteroelektrodowe wlozyc
tak
Ja też mam 4 elektrodowe tak jak producent zaleca
i czy sprawdzac rozrzad?
możesz sprawdzić
Ale pierwsze co to sprawdziłbym kompresje i czy gdzieś lewego powietrza nie ciągnie
#6
OFFLINE
Napisany 04 maja 2016 - 08:45
tylko ze na gazie mniej go rzuca niz na benie no i spalanie komp na jalowym pokazuje 1,1-1,2 a przy nieszczelnosci pokazywalby duzo wieksze a tu jest ok no chyba ze doslownie delikatnie lapie gdzies
#7
OFFLINE
Napisany 04 maja 2016 - 13:58
Takie drgania mogą być spowodowane nieszczelnością zaworów. Tak jak pisali poprzednicy musisz założyć świece najlepiej oryginały i sprawdzić ciśnienie.
Lepszy sposób to podawanie ciśnienia w miejsce świec przy GMP i sprawdzenie czy nie ucieka przez zawory ssące, wydechowych tak nie sprawdzisz
#8
OFFLINE
Napisany 04 maja 2016 - 14:58
ok, zaloze swiece gm 4-ro elektrodowe, chociaz na forum vectry wszyscy zachwalaja jednoelektrodowe do tego silnika i przy okazji pomierze cisnienie
#9
OFFLINE
Napisany 27 czerwca 2016 - 15:46
Szanowni
Od pewnego czasu w mojej 3.2 V6 pojawił się pewien problem. Kiedy uruchamiam zimny silnik Omega gaśnie.
Dzieje się tak powiedzmy dwa razy.
Za trzecim odpaleniem obroty falują od bardzo niskich (prawie gaśnie), a następnie wkręca się pod 1000 na minutę.
Na gazie silnik pracuje idealnie.
Czy ma ktoś pomysł co może być nie tak?
Bardzo mnie ten problem irytuje.
Będę wdzięczny za pomoc.
#10
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2016 - 15:16
Jak dla mnie problem z mapami gazu. Proponuję ci wyłączyć gaz i przez 3 dni na benie. Wystarczy kilka okrążeń aby nagrzać silnik do 92st, a potem schłodzić. Jeśli będzie ok to do gazownika.
#11
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2016 - 21:13
rozjechane mapy.
Skasować mapy, pojeździć na Pb i ustawić gaz
#12
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2016 - 21:19
Dzięki Panowie
Zamierzam zrobić dokładnie tak jak powiedzieliście.
p.s. Tak na marginesie proszę poprawcie mnie jeśli doszedłem do złych przemyśleń:
Przez ciągłą jazdę na gazie mapy gazu się przestroiły i dlatego źle chodzi na benzynie.
Czy to w takim razie nie powinna być wina przestrojonej sekwencji wtrysków benzyny?
#13
OFFLINE
Napisany 28 czerwca 2016 - 21:24
Przez ciągłą jazdę na gazie mapy gazu się przestroiły i dlatego źle chodzi na benzynie. Czy to w takim razie nie powinna być wina przestrojonej sekwencji wtrysków benzyny?
niekoniecznie. Mapy mogą rozjechać się z wielu powodów... np nieszczelnych podciśnień itd itp
Wprawny gazownik powinien od razu wyłapać jeśli coś będzie nie tak