skandynawskie to z tego co czytałem polegają na włączeniu automatycznym mijania, przy czym włączenie pokrętła na pozycje wyłącza mijania. Chyba że coś źle czytałem ? :hmmm:Chodzi mi o seryjne Omegowe swiatła dzienne , które były standardem chyba na kraje skandynawskie...
(funkcja - nie dodatkowe lampiony)


Jak macie zamontowane światła do jazdy dziennej
#101
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2012 - 16:04
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#102
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2012 - 16:05
#103
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2012 - 16:27
zeby nie bylo-to nie moja omega!!na aucie kolegi driftboy
kiedys myslalem zamontowac dzienne zamiast huliganow,jedyne sluszne miejsce jak dla mnie.mowie o opcji ze zderzakiem irmiego.w innym wypadku sieje mi wiocha;)ale wiadomo o gustach sie nie dyskutuje.
#104
OFFLINE
#105
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2012 - 18:03
#106
OFFLINE
Napisany 05 listopada 2012 - 18:11
foty są w temacie Nasze fury
-------->http://forum.omegakl...&postcount=2779
Autko fajne i te światła nienajgorsze, ale przydały by się troszkę dłuższe paski...
#107
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2012 - 15:56

#108
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 12:49
Rozważam zakup takich lamp tylko tu pojawia się problem mam kombi z silnikiem 2,0l 8 zaworków i ni cholery nie mogę wyłapać gdzie się wpiąć automatem (na wyposażeniu lamp) jeden kabelek to masa drugi idzie do postojowych a trzeci do napięcia które ma się pojawić po przekręceniu stacyjki. I tu są schody pod maską wszystko co miernikiem sprawdziłem ma prąd przed włożeniem kluczyka do kabiny przeciągnąć nie za bardzo wiem jak może ktoś już montował takie lampy i może podpowiedzieć gdzie tym przewodem można się łatwo wpiąć ?
Pozdrawiam.
#109
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 13:00
#110
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 14:00
#111
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 14:04
Jest dużo prądu pod maską po przekręceniu kluczyka na zapłon żle sprawdzałeś jak twierdzisz ze nie możesz trafić na prąd
Dokładnie.Wszystko w trójkątnej skrzynce przy aku.
#112
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 17:56
Weź to podepnij do przekaźnika pompy paliwa na przykład, dzięki temu będzie się świeciło dopiero podczas odpalania i w trakcie pracy silnika.
sam mam tak zamontowane w dwóch samochodach i wszystkim tak montuję , montujesz i zapominasz o światłach


Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#113
OFFLINE
#114
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 18:09
powinny.dlatego trzeci przewód podłącza sie pod postojówki.A nie powinny gasnąć po zapaleniu świateł mijania ?
Sa teraz światła,które przygasaja a nie wyłaczają się całkowicie.Wszystko zgodnie z prawem bo mają homologację jako pozycyjne.
#115
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 18:43
#116
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 18:47
Dzienne mają zgodnie z Kodeksem gasnąć po włączeniu pozycyjnych i mijania. Inne opcje to druciarstwo.
zgadza się , ale jeśli mają dodatkowo
wtedy tylko przygasają i wszystko jest zgodnie z prawemmają homologację jako pozycyjne.

Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#117
OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2012 - 21:25
Żaden problem - wystarczy zasilanie "pozapłonowe" podłączyć przez przekaźnik przełączający wysterowany przez zasilanie postojówek. Przełączający - bo łatwiej go z reguły znaleźć niż rozwiernypowinny.dlatego trzeci przewód podłącza sie pod postojówki.
Sa teraz światła,które przygasaja a nie wyłaczają się całkowicie.Wszystko zgodnie z prawem bo mają homologację jako pozycyjne.

#118
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 20:11
wtedy tylko przygasają i wszystko jest zgodnie z prawem
To jest taka lipa, którą min wstawia Ford. Światła mijania z wbudowanym opornikiem, żeby słabiej świeciły.
Każdy robi co lubi. Każdy ocenia innych jak ocenia.
#119
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 22:32
#120
OFFLINE
Napisany 02 grudnia 2012 - 22:46
Nieźle, widziałem tak w najnowszym volvo v70. Trochę kolidują (wizualnie) te halogeny fabryczne, może jak by były takie same jak dzienne to by było idealnie?A co myslicie o takim umieszczeniu dziennych?? To tylko przymiarka na tekturowych krazkach ale chcialbym sie dowiedziec o Wasze zdanie...