Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciężko odpala gdy auto jest przechylone


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 marca 2016 - 12:22

Witam. Mam problem z odpalaniem po nocnym postoju na nierównej nawierzchni np. auto zaparkowane na krawężniku. Muszę kręcić dłuższą chwile żeby zapalił. Na prostej nawierzchni pali bez żadnego problemu. Co może być powodem takiego zachowania? Czy jest gdzieś jakiś zawór który nie pozwala paliwu cofać się z przewodów do zbiornika?



#2 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 marca 2016 - 12:51

Spotkałem się już z takim przypadkiem. oto rozwiązanie: zatankuj więcej niż 2l Pb - na przykład ze 20 litrów i zobacz wtedy.



#3 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 marca 2016 - 12:56

W zbiorniku jest ponad 1/4 paliwa więc nie sądze żeby jego brak był powodem. Jeżdze na lpg ale czuję się troszke pewniej mając zapas paliwa w zbiorniku i zawsze trzymam jego poziom na minimum 1/4.

#4 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2016 - 13:15

 

 

zawsze trzymam jego poziom na minimum 1/4.

 

A jak jest przechylone auto to ile pokazuje wskaźnik ?



#5 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 marca 2016 - 13:40

Tak na oko połowe tego. Rezerwa nie świeci więc nie powinna to być wina paliwa. Zresztą kiedyś jeździłem omegą z tym samym silnikiem tylko starszym rocznikiem i nie było takiego problemu. Auto paliło bez problemu czy stało na chodniku czy na równym parkingu. Poza tym gdyby była to wina zbyt małej ilości paliwa to chyba wogóle by nie odpalił... No i najważniejsze że dzieje się to tylko po dłuższym postoju. Jak odpalam auto kilka razy w ciągu dnia to nie ma żadnego problemu.

#6 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 marca 2016 - 14:05

Sciagnij dekiel od pompy paliwa i sprawdz gumowe przewody i opaski, moze tam byc problem, u mnie tez ciezko odpalala po nocy - okazalo sie ze reduktor od gazu puszczal podcisnieniem gaz, wymiana na nowy rozwiazalo problem.

#7 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 marca 2016 - 14:10

Tylko że u mnie problem występuje tylko jeżeli auto stoi przechylone. Jak zaparkuje na równym parkingu to pali na strzała bez żadnego zająknięcia. Na listwie wtryskowej jest regulator ciśnienia paliwa. Czy przypadkiem on nie pełni roli zaworu zwrotnego?

#8 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 marca 2016 - 14:51

Obstawiam pompę paliwa - ten rejon. Może coś nie styka? Może jest krzywo zamocowana? Nie napisałeś od kiedy się tak dzieje więc domniemuję, że od zawsze.



#9 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 marca 2016 - 14:59

Kupiłem tą omege jakiś miesiąc temu ale zawsze miałem miejsce na parkingu pod blokiem i nie wiedziałem że taki problem może być. Zaczęło się kilka dni temu jak musiałem parkować połową auta na chodniku. W tym samym czasie parkując normalnie auto pali jak nowe. Moim zdaniem problem będzie w paliwie odpływającym do zbiornika tylko dlaczego. Zapewne jest tam jakiś zawór zwrotny który utrzymuje paliwo w przewodach. Pytanie tylko czy jest on w pompie czy na przewodach a może być też w regulatorze ciśnienia paliwa.

#10 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 marca 2016 - 15:04

A zrobisz coś dla nas i sprawdzisz najpierw najprostsze rzeczy: pompa paliwa - styki, położenie (w sensie czy nie jest przechylona), króćce - czy nie są przerdzewiałe?

 

Jak już wyeliminujesz to, to wtedy pytaj dalej. ok?



#11 OFFLINE   petreee

petreee
  • 17 postów
  • Dołączył: 20-07-2012
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 marca 2016 - 00:15

Nieszczelność układu paliwowego. Przejżyj przewody paliwowe okolice pompy paliwowej, wężyki przelewowe, uszczelniacze wtrysków, okolice filtra paliwa, wymień filtr jeśli juz ma nachulane .
Może pompa już słabo wydajna.

Ja bym zastosował "gruszkę do paliwa " w niej jest zaworek zwrotny zapobiegający cofaniu się paliwa miałem to samo tylko że w zaawansowanym stopniu. Auto nie paliło z rozrusznika ani na plaka nie potrafiło zapalić nawet zaraz po zgaszeniu. Założyłem gruszke na dolocie do filtra gruszką odpowietrzyłem i okazało się ze węzyk od filtra do pompowtrysku był minimalnie dziurawy. Wcześniej podczas kręcenia rozrusznikime ciśnienie było na tyle słabe że nie pokazywał się wyciek a dziurka podawała na tyle lewego powietrza że auto nie umiało zagadać. Grszke zostawiłem wadliwy przewód zmieniłem i auto pali jak cza Afachowcy diagnozowali skończony pompowtrysk (Nigdy na zatartym pompowtrysku by nie odpaliło żadna metoda by auto nie wzbudziła) pompe w baku utrzymywanie ponad połowy paliwa w baku, zmiane paliwa bo jest z wodą bo jest brudne bo jest lewe, skończone świecie żarowe, Padnięty przekaźnik od podgrzewwania, martwy podgrzewacz paliwa  przesko na rozżądzie czyjnik położenia wału, stacyjka, immo, soft padł, TURBO  O.O .... no i w końcu brak kompresji :D :D Pierwsze co to podłączyłem pod kompa. Zrobiłem to raz przeskanowałem i zero błedów i  sie tego trzymałem. Każdy z nich dał by se ręce uciąć ze jak oni wejdą z kompem to będą mieli otwartą ksiażke i będą z niej czytać po czym klikną usun błędy i będą czekać na laury w postaci bicia brawa na stojąco z głośnym wiwatowaniem no i oczywiscie "Drobną opłatą za podłączenie  od 70 zł do 100 zł " Ale ja nie dałem się namówić  szukałem problemu w szczelnosci i to był dobry trop. Bo jak byłem mały i w komarku iskre miałem na kolanku wydechowym nie było paliwa to nie obstawiałem na zapłon kondensator przerywacz lub klin na wale xD  A i kazdy z nich mówił ze skanowałem złym oprogramowaniem lub robiłem nie umiejętnie  Wydał bym mase kasy czasu i zniszczył sobie psychikę gdybym słuchał każdego z nich. Mechanik też by swoje skroił zanim by wpadł na przyczyny awari . Moje auto 2.2 DTI



#12 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2016 - 08:57

Zico ci napisał.Przewody gumowe w baku obok pompy pewnie nie szczelne i taki jest efekt.U mnie tak samo było pomogło wymiana przewodów bo stare były popękane

#13 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 marca 2016 - 09:23

Sprawdze to dopiero jutro bo dzisiaj jestem cały dzień w pracy ale tak na logike czy przez uszkodzone przewody byłby taki problem przy przechylonym aucie czy cały czas nie ważne jak byłoby ustawione auto?

#14 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2016 - 15:11

Czy jest różnica czy stoi pochylone na lewą czy na prawą stronę?

#15 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 marca 2016 - 15:20

Nie sprawdzałem aż tak dokładnie ale zaparkuje dzisiaj odwrotnie i zobaczymy jak będzie jutro. Zawsze staje strona lewą(kierowcy) niżej.

#16 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 marca 2016 - 16:07

Nie sprawdzałem aż tak dokładnie ale zaparkuje dzisiaj odwrotnie i zobaczymy jak będzie jutro. Zawsze staje strona lewą(kierowcy) niżej.

A pompa jest z prawej strony, czyli jak tak parkujesz to zawsze poziom benzyny jest nizej od pompy jak masz z 10 litrow w baku.

Edytowany przez zico, 12 marca 2016 - 16:09.


#17 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 marca 2016 - 16:21

A czy gdyby pompa nie miała paliwa bo jest go za mało silnik wogóle odpaliłby? Nie sądze... więc na tej podstawie można stwierdzić że jednak paliwa jest odpowiednia ilość tylko że z niewiadomych przyczyn odpływa ono z przewodów do zbiornika i żeby silnik załapał trzeba chwile kręcić rozrusznikiem.

#18 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2016 - 16:28

Zaparkuj dziś odwrotnie to będziesz wiedział czy to sprawa poziomu paliwa.

#19 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 marca 2016 - 16:30

Tak właśnie planuje zrobić a jutro sprawdze jeszcze przewody przy pompie.

#20 OFFLINE   grubyy83

grubyy83
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-06-2013
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 marca 2016 - 18:25

Zaparkowałem wczoraj z przyzwyczajenia tak jak zwykle czyli strona kierowcy była niżej i o dziwo dzisiaj auto odpaliło na strzała. Pojeździłem dzisiaj troszke i stanąłem odwrotnie. Zobaczymy jak bedzie rano.