Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak mocy, faluje, duże spalanie- 2.2 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KlocekPGN

KlocekPGN
  • 20 postów
  • Dołączył: 18-02-2016
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 marca 2016 - 12:32

Rok:2001
Silnik:2.2 Dti

WItam. Od niedawna jestem posiadaczem Łamagi. Mój problem polega na:

- braku mocy

- falowemu przypływowi mocy

- ogromnemu spalaniu.

Od razu napiszę, że podłączyłem ją do komputera, a błąd który się pojawia za każdym podpięciem to P1590. Raz pojawił się błąd czujnika ciśnienia doładowania ale został wykasowany i się narazie nie pojawił.

Co do silnika, to jestem po wymianie filtrów paliwa, powietrza, oleju.

Auto odpala raczej dobrze aczkolwiek trzeba chwilę kręcić.

Co do mocy to na 1 i 2 biegu muł straszny, na 3 zbiera się od około 2,5 tyś. obr. Na pozostałych podobnie.

Raz jedzie ładnie, ale czuć że turbina łapie dopiero od 2,1 tyś obr.

Co zuważyłem, ramię zmiennej geometrii pracuje ale jakoś tak nie równomiernie/ pulsacyjnie. Na kompie pokazuje na wolnych obrotach 1bar pod obciążeniem 2. Nic innego tylko to.

Wiem, żeby posprawdzać podciśnienie. Prosiłbym o zdjęcie w miarę wyraźne okolic filtra paliwa . Jest tam jakiś czarny dość duży czujnik, z którego wychodzi zaślepiony wężyk i nie wiem dokąd powinien iść.

Co do spalania, to średnie z trasy to 10-11 litrów :/ Qźwa tyle to nawet moja Alhambra pod lawetą nie pali..... Komputer pokazuje na nagrzanym silniku i jałowych obrotach ok 1,2-1,4 l. Przy stałej prędkości ok. 110 km/h 10,5 l.

Przeglądałem forum ale większość tematów dotyczy albo 2.5 TD albo zdjęcia lub linki już wygasły. 

Prosił bym również o schemat podciśnień do 2.2 dti. Aha po wyłączeniu silnika słychać chyba pompkę podciśnienia, tę obok aku.





#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2016 - 16:06

schemat :)

Załączone pliki



#3 OFFLINE   KlocekPGN

KlocekPGN
  • 20 postów
  • Dołączył: 18-02-2016
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 marca 2016 - 18:05

Aha,temperaturę trzyma ładnie o grubość wskazówki nad 90 stopni.

#4 OFFLINE   KlocekPGN

KlocekPGN
  • 20 postów
  • Dołączył: 18-02-2016
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 marca 2016 - 14:31

A co może być odpowiedzialne za tak duże zużycie paliwa?

#5 OFFLINE   SmOouk

SmOouk
  • 31 postów
  • Dołączył: 05-10-2015
  • Skąd: ZmY
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 marca 2016 - 21:47

Aha,temperaturę trzyma ładnie o grubość wskazówki nad 90 stopni

yyy mi sie zdaje ze ta temperatura to chyba troche za duza ja to tak zawsze mialem okolo 80 tak ponad delikatnie chyba ze to u mnie cos nie tak bo aktualnie to uszczelke pod glowica zmieniam to moze mi nie dogrzewalo ale nie wiem w sumie :p



#6 OFFLINE   KlocekPGN

KlocekPGN
  • 20 postów
  • Dołączył: 18-02-2016
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 marca 2016 - 13:38

Co do błędu P1590. Czy wariacje z mocą mogą być spowodowane kiepskim ładowaniem bądź spadkami napięcia? Rozmawiałem z jednym mechanikiem,i powiedział mi,że przy złym ładowaniu bądź skokowym mogą świrować elektrozawory podciśnień i wtedy będą podobne objawy. Co do ładowania to niby na wolnych obrotach jest powyżej 14 V ale w czasie jazdy są spadki na 13,7 V. Tak samo może reagować pompa wtryskowa? Może to powodować aż tak duże spalanie?

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2016 - 19:10

to że temp na zegarach jest OK to nieznaczy że temp podawana do ECU jest ok inny czujnik



#8 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 marca 2016 - 21:02

przy problemach z napięciem będzie zapisany błąd

ostatnio walczyłem z moją omą, błąd 1590 też się pojawia ale nie na stałe, podejrzewam 2 czujniki, jeden w kolektorze i drugi od doładowania turbiny GM 24435269

ale po wymianie czujnika wału co było powodem grzebania, mocy przybyło, znacznie lepiej się zbiera i wyraźnie mniej pali i wrócił charakterystyczny klekot dti



#9 OFFLINE   KlocekPGN

KlocekPGN
  • 20 postów
  • Dołączył: 18-02-2016
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 kwietnia 2016 - 09:35

Czyjnik który daje info do kompa wymieniłem bo wywalał błąd, ale nic to nie zmieniło. Spalanie jakie było takie jest, muł jaki był taki jest. Niedługo podmienię przepływkę na próbę. Niby błędu nie ma ale mechanik powiedział że jakieś tam parametry ma i błędu może nie pokazywać.

Teraz pytanie: czy czujnik ciśnienia doładowania może wykazywać błąd nie będąc uszkodzonym? Bo właśnie oprócz czujnika temp. , czujnik doładowania wyskakuje na kompie. Mechanik powiedział żebym się wstrzymał z wymianą, bo własnie przepływka może generować ten błąd. Dodam, że ma taką samą omegę jak ja.



#10 OFFLINE   KlocekPGN

KlocekPGN
  • 20 postów
  • Dołączył: 18-02-2016
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 maja 2016 - 07:52

Podpowiedzcie mi który programik będzie lepszy do 2.2 dti: OpelScanner czy Tech?



#11 OFFLINE   KlocekPGN

KlocekPGN
  • 20 postów
  • Dołączył: 18-02-2016
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 maja 2016 - 16:34

Dziś zrobiłem zrzuty podczas podpięcia auta do kompa. Program to AB COM( próbuję kupić OpComa), zaznaczam, że bloki pomiarowe robione w grupie Astry G silnik Y20DTH, gdyż w grupie omegi nie ma możliwości. Może mi ktoś powiedzieć co tu nie gra? Oprócz ładowania bo chyba altek do regeneracji- jest po wymianie reg. napięcia Bosch ale lipa z ładowaniem. Jedyny błąd który występuje i nie da się wykasować to P1590 (8), oczywiście wg tego programu. Jak nabędę lepszy to napiszę co pokazuje. Narazie sugeruję się tym co mam. Problem z autem nie rozwiązany. Nadal muł, dopiero powyżej 2500 coś się tam odpycha ale słabo, pali jak smok. Podmieniłem mu przepływkę od 2,4 JTD (inna końcówka numeru- 309) ale nie było żadnej zmiany no może troszkę lepiej szedł od dołu ale mało zauważalnie.

Załączony plik  00.png   140,72K   2 pobrań

Załączony plik  01.png   145,83K   2 pobrań

Załączony plik  02.png   146,19K   2 pobrań

Załączony plik  03.png   149,07K   2 pobrań

Załączony plik  04.png   149,02K   3 pobrań

Załączony plik  05.png   147,24K   2 pobrań

Załączony plik  06.png   134,58K   2 pobrań



#12 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 maja 2016 - 19:41

rozrząd nie jest przestawiony ?

w sensie przesunięty na górnym kole


Edytowany przez barteklodz, 21 maja 2016 - 19:41.