Zabrzmi to może dziwnie, ale...
Jadąc dzisiaj autem "coś" strzeliło jakby w rurze wydechowej. Zgaduje tylko, ze to iskra uciekła na jednym garnku i kolejna zapaliła mieszankę w cylindrze i niespalona w rurze. Po strzale w aucie było czuć odpalona zapałkę. Silnik zasłabł, ale się jakoś toczył, ot, jakby stracił garnek. Po ok 500 metrach ot tak zgasł. Odpalił na moment i znowu zgasł. A ze miałem możliwość zjechania z góry, skorzystałem z tego, dwójeczka, puszczam sprzęgło... i hamuje silnikiem. Mimo popuszczenia nieco gazu, coby nie hamował.
I pytanie nr 1 - czy słusznie podejrzewam upalenie kabli WN?
Pytanie nr 2 - mogły paść wszystkie jednocześnie?
Pytanie nr 3 - skąd zapach odpalonych zapałek?


Dziwny zapach w kabinie po wystrzale w komorze silnika
#1
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2016 - 13:52
#2
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2016 - 14:03
#3
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2016 - 14:57
gaz jest?
Edytowany przez technix, 04 lutego 2016 - 14:58.
#4
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2016 - 15:44
Fahren a powiedz mi jeszcze czy regulowałeś gaz ostatnio?
Edytowany przez Konrad Latkowski, 04 lutego 2016 - 15:47.
#5
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2016 - 16:05
Nie regulowałem gazu, bo nie umiem.
Typ reduktora: ZAVOLLI, montaż w 2005r, może to coś pomoże, bo nie mam pojęcia, która generacja.
Stoi i nie bangla. Zakręci, odpali na jeden, może dwa garnki i od razu gaśnie.
Przepływkę się naprawia, czy ino wymienia?
#6
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2016 - 16:29
Edytowany przez Bolo94, 04 lutego 2016 - 16:29.
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2016 - 19:49
I tu pojawia się problem - nie ma mnie w polsce i słabo tu ze szrotami. Wysyłka też nie wchodzi w grę z okazji niemożności zrobienia przelewu.
To tak - jak sczytać błędy? Bo od czegoś trzeba zacząć.
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2016 - 10:22
Panowie, chciałem sprawdzić, czy aby na pewno przepływka, wyciągając wtyczkę. I nie, nie przepływka - gumowa uszczelka, miedzy silnikiem, a przepływka, na tym metalowym fragmencie, z klapka. Poszła i łapał lewe powietrze. Dużo lewego powietrza. Zakleiłem taśmą, na sprawdzenie i zabanglal.
#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2016 - 14:07
Zrobiłem 40 km w trasie, nic się nie działo, wiec rozwiązany
#13
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2016 - 16:07
Przy okazji - od czego tak może strzelać? kable WN do wymiany?
#14
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2016 - 18:13
#15
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2016 - 08:45
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#17
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2016 - 13:55
Moje niedopatrzenie@smokebite Kolega ma C20NE, więc regulacja u dobrego fachowca powinna pomóc.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: Kable, WN, odpala
Technika →
Dział DIESEL - silniki diesla →
2.5 TD Temperatura paliwaRozpoczęte przez omegab1996 , 02 wrz 2015 ![]() |
|
![]()
|