Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwny zapach w kabinie po wystrzale w komorze silnika

Kable WN odpala

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lutego 2016 - 13:52

Zabrzmi to może dziwnie, ale...

Jadąc dzisiaj autem "coś" strzeliło jakby w rurze wydechowej. Zgaduje tylko, ze to iskra uciekła na jednym garnku i kolejna zapaliła mieszankę w cylindrze i niespalona w rurze. Po strzale w aucie było czuć odpalona zapałkę. Silnik zasłabł, ale się jakoś toczył, ot, jakby stracił garnek. Po ok 500 metrach ot tak zgasł. Odpalił na moment i znowu zgasł. A ze miałem możliwość zjechania z góry, skorzystałem z tego, dwójeczka, puszczam sprzęgło... i hamuje silnikiem. Mimo popuszczenia nieco gazu, coby nie hamował.

I pytanie nr 1 - czy słusznie podejrzewam upalenie kabli WN?
Pytanie nr 2 - mogły paść wszystkie jednocześnie?
Pytanie nr 3 - skąd zapach odpalonych zapałek?





#2 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 lutego 2016 - 14:03

Podejrzewam że to w dolot poszło i przepływka dostała strzała a nie w wydech. Jeżeli już to raczej cewka niźli kable. A zapach to niedopalone węglowodory więc gdzieś z przodu Ci strzeliło skoro zaciągnęło do środka. Czyli mam rozumieć że teraz stoi i nie bangla?

#3 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lutego 2016 - 14:57

Też obstawiam przepływke
gaz jest?

Edytowany przez technix, 04 lutego 2016 - 14:58.


#4 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 lutego 2016 - 15:44

Jest u niego gaz i w osobnym temacie też problem z gazem. Podejrzewam drugą generację, bo w sumie nie napisał.
Fahren a powiedz mi jeszcze czy regulowałeś gaz ostatnio?

Edytowany przez Konrad Latkowski, 04 lutego 2016 - 15:47.


#5 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lutego 2016 - 16:05

Nie regulowałem gazu, bo nie umiem. 

Typ reduktora: ZAVOLLI, montaż w 2005r, może to coś pomoże, bo nie mam pojęcia, która generacja.

Stoi i nie bangla. Zakręci, odpali na jeden, może dwa garnki i od razu gaśnie.

Przepływkę się naprawia, czy ino wymienia?



#6 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lutego 2016 - 16:29

Przeplywke tylko wymienia, na szczęście klamoty do klusek nie sa drogie. Ja za przeplywke do v6 płaciłem 50 na szrocie. Też tam szukaj;) A jak odpala i gaśnie, to znaczy ze lapie błędy. Spróbuj może komputerem sczytać jak masz dostęp

Edytowany przez Bolo94, 04 lutego 2016 - 16:29.


#7 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 lutego 2016 - 19:18

No to chyba że cewka lulu poszła.

#8 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lutego 2016 - 19:49

I tu pojawia się problem - nie ma mnie w polsce i słabo tu ze szrotami. Wysyłka też nie wchodzi w grę z okazji niemożności zrobienia przelewu. 

To tak - jak sczytać błędy? Bo od czegoś trzeba zacząć.



#9 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lutego 2016 - 20:46

Zapoznaj się z tematem->http://forum.omegakl...łędów#entry3877



#10 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lutego 2016 - 10:22

Panowie, chciałem sprawdzić, czy aby na pewno przepływka, wyciągając wtyczkę. I nie, nie przepływka - gumowa uszczelka, miedzy silnikiem, a przepływka, na tym metalowym fragmencie, z klapka. Poszła i łapał lewe powietrze. Dużo lewego powietrza. Zakleiłem taśmą, na sprawdzenie i zabanglal.



#11 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 lutego 2016 - 12:55

Znaczy problem rozwiązany?



#12 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lutego 2016 - 14:07

Zrobiłem 40 km w trasie, nic się nie działo, wiec rozwiązany ;)



#13 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lutego 2016 - 16:07

Przy okazji - od czego tak może strzelać? kable WN do wymiany?



#14 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 lutego 2016 - 18:13

W instalacji drugiej generacji gaz jest podawany cały czas sto kolektora. To czego nie zassie do garków kumuluje się i czasem wybucha. Gdyby nie ten antystrzał poszłaby przepływka. Możesz mieć za bogato gazu podawane też. Podjedź do gaziarza i niech sprawdzi i wyreguluje.

#15 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 lutego 2016 - 08:45

Przy tak długim dolocie i tak będzie strzelać. Wymiana na sekwencję by rozwiązała problem ale zapewne nieopłacalna już jest

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#16 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 lutego 2016 - 11:28

@smokebite Kolega ma C20NE, więc regulacja u dobrego fachowca powinna pomóc.



#17 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 lutego 2016 - 13:55

@smokebite Kolega ma C20NE, więc regulacja u dobrego fachowca powinna pomóc.

Moje niedopatrzenie :) rano człowiek zaspany

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: Kable, WN, odpala