Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne odgłosy i drżenie mostu przy dodawaniu gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 04 stycznia 2008 - 15:10

Problem polega na dziwnym hałasie połączonym z drżeniem dobiegającym z tylnej części auta - najpewniej wału lub mostu..

Hałas to takie jakby dudnienie i występuje tylko na 4 i 5 biegu w chwili gdy dodaję gazu, ale tylko w obszarze najwyższego momentu obrotowego (dopiero od 2 tys obr) - na 4 biegu przy dalszym przyspieszaniu powyżej ok 2,5 tys obr hałasu nie słychać - drżenie również zanika, jednak ponownie czuć drgania przy przekroczeniu 130 km/h na 5 biegu..
Może zamotałem nieco dlatego wyjaśniam:

- gdy np jadę na 4 biegu i mam 1500 obr/min - gaz w podłogę - jest przyspieszenie i cisza z mostu, ale jak zbliżę się do 2 tys obr zaczyna być słyszalne dudnienie - przyspieszam dalej - przy ok 2500 obr/min drżenie i hałas zanika

- gdy na 5 biegu mam 1500 obr/min - gaz w podłogę - powoli się zbiera, ale jest cisza, zbliżam się do 2000 obr/min i pojawia się drżenie i dudnienie - przy ok 2500 obr/min zanika i wraca samo drżenie dopiero powyżej 130 km/h - ewidentnie z tyłu auta.

Podczas normalnego przyspieszania - bez gazu w podłogę jest cisza, ale powyżej 130 i tak drży.
Brak stukania podczas ruszania - jak jadę na 3 biegu i puszczę gaz i później znowu dodam - również brak stukania.

Wjechałem na kanał:

- obydwa łączniki gumowe wału w nienagannym stanie, nic nie popękane, nie poszarpane
- podpora nieposzarpana, cała (bez rozerwań) - wydaje się stosunkowo miękka - wał wisi na dole
- delikatny wyciek z mostu, brak wycieków ze skrzyni..
- nie ma luzu na końcówkach do regulacji zbieżności z tyłu auta
- nic nie uderzone, niepogięte
- wał ma ciężarki od wyważania (myślałem, że może się odkleiły, ale są).

Zakupiłem już podporę z łożyskiem Febiego - miałem dzisiaj wymieniać, ale jeszcze postanowiłem się poradzić - może ktoś miał coś podobnego..

#2 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 17:34

Moze to byc wina podpory. Nie musi byc rozerwana zeby nie spelniala swojego zadania. W dodatku piszesz ze wał leży. Powinien znajdowac sie w polożeniu osiowym...


 


#3 OFFLINE   Krzych__

Krzych__
  • 75 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: Śląsk: Radlin

Napisany 07 stycznia 2008 - 18:07

>Mogą to być łożyska w dyfsze. Wyciek oleju minimalny,jednak puzniej to juz kapie.
U mnie się wysypało jedno łożysko,pokiereszowało tarczę atakującą :(((

#4 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 19 stycznia 2008 - 23:40

Ok.. Dzisiaj zabrałem się za podporę..

Stara była nieporwana, ale za to sztywno trzymała dolne położenie, łożysko było jak nowe..

Po założeniu nowego łożyska (jak już rozebrane miałem to wolałem zrobić) i wsadzeniu nowej podpory od Febiego - koniec z drżeniem - zarówno przy przyspieszaniu jak u przy prędkościach powyżej 130 :peace:

Dziwny dźwięk z tylnej części jednak pozostał - w najbliższym czasie wymienię jeszcze olej w moście..

#5 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2008 - 21:58

Mam podobny problem u siebie z tym, że u mnie występują nieco inne objawy:

-huczenie i niewielkie drgania mają miejsce tylko i wyłącznie gdy jadę 80km/h na 5 biegu, mam 1500obr./min i bardzo delikatnie operuję gazem. Jak konkretniej wcisnę gaz to wszystko ustaje. :idea:

..objaw ten jest szczególnie uciążliwy gdy jadę z włączonym tempomatem w trybie eko-emeryt-drive (1500obr/min - 80km/h) :bad:

Druga sprawa, to wydaje mi się, że są jakieś minimalne luzy w przeniesieniu napędu, moim zdaniem auto zdecydowanie za ospale reaguje na gaz i zmiany biegów. Jak jechałem w BMW E39 525d mojego kuzyna miałem odczucie, że u niego jest to bardziej "spięte" i bezpośrednie, prawie jak w przednionapędówce gaz i natychmiastowa reakcja, a u mnie jest ospale. :sad:

#6 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2008 - 21:59

Mam podobny problem u siebie z tym, że u mnie występują nieco inne objawy:

-huczenie i niewielkie drgania mają miejsce tylko i wyłącznie gdy jadę 80km/h na 5 biegu, mam 1500obr./min i bardzo delikatnie operuję gazem. Jak konkretniej wcisnę gaz to wszystko ustaje. :idea:

..objaw ten jest szczególnie uciążliwy gdy jadę z włączonym tempomatem w trybie eko-emeryt-drive (1500obr/min - 80km/h) :bad:

Druga sprawa, to wydaje mi się, że są jakieś minimalne luzy w przeniesieniu napędu, moim zdaniem auto zdecydowanie za ospale reaguje na gaz i zmiany biegów. Jak jechałem w BMW E39 525d mojego kuzyna miałem odczucie, że u niego jest to bardziej "spięte" i bezpośrednie, prawie jak w przednionapędówce gaz i natychmiastowa reakcja, a u mnie jest ospale. :sad:

#7 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2009 - 15:35

Odgrzewam, bo miałem podobne objawy - na zimnym silniku (do 80*C), przy hamowaniu silnikiem od 1500rpm w dół, z tyłu kabiny wydobywało się takie głuche dudnienie z metalicznym brzęczeniem. Brzęczenie zlokalizowałem - tablica rej z tyłu była luźna;) - zamocowałem i jest OK. Dudnienie pozostało. Dziś wymieniłem olej w tylnym moście i dudnienie zniknęło. Weszło ok 0,9l. Koszt - 35zł 1l oleju w ASO + nowy korek - 7zł/szt (okazał się niepotrzebny, bo stary nadawał się do powtórnego użycia ale założyli nowy). Stary olej był czarn jak smoła i o konsystencji niemalże wody :shock:

#8 OFFLINE   DOMIN88

DOMIN88
  • 58 postów
  • Dołączył: 27-12-2008
  • Skąd: Tarnówka Wiesiołowska

Napisany 26 stycznia 2009 - 19:59

Witam Panowie!!!

podepnę się pod ten temat jeśli można...

mam problem...:(
objawia się tak że przy przyśpieszeniu od zera na pierwszym biegu tylko na dobrej nawierzchni, tj. asfalcie, praktycznie pedał gazu do podłogi z tylnej części auta, z lewej strony, wydaje się że z koła czy też półośki wydobywa się dziwne, głośne "hrebotanie"... :( (jak by opona tarła o nadkole, jak by łożysko, jak by nie iwem co jeszcze i jak to nazwać...:() początkowo myślałem że naprawdę trze bo sprężyny miałem tak wybite że koła nie było widać... ale dźwięk został, jak by coś miało za chwilę pęknąć...:( martwi mnie to bardzo dlatego teraz uważam...
podejrzewam że spalenie gumy a nawet próba obrócenie kołami na asfalcie, mogła by się zakończyć tragicznie dla mojej bestii...:(( Panowie, proszę o pomoc, co to może być??? od czego mam zacząć...

pozdrawiam