Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuki w silniku miedzy 2000-3000 tys obrotów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mlody000

mlody000
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-05-2015

Napisany 24 stycznia 2016 - 22:52

Witam, tak jak w temacie, w silniku dziwnie metalicznie stuka miedzy 2-3 tys obrotów. W gore i w dol wszystko jest ok. Na dole wrzucam filmik. Nagrałem również zimny start po nocce. Odnoszę wrażenie ze tak również silnik nie powinien pracować po starcie, nawet jak jest zimny. Po ok. 15 sekundach już jest cisza. Słychać to również na filmie. Czy to panewka

? :/ :(

 

1.

 

2.





#2 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 stycznia 2016 - 23:29

Mi to jakby hydro klepało (obejrzalem filmik 1). Stukot z góry? Jak hydro to koszt ~22zł sztuka.


Edytowany przez Knal, 24 stycznia 2016 - 23:35.


#3 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 348 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki / Stockholm
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2016 - 23:34

Stuka panewka..silnik kaput:-(

#4 OFFLINE   tomekgo91

tomekgo91
  • 34 postów
  • Dołączył: 18-06-2015

Napisany 25 stycznia 2016 - 08:17

Mój temat kolego sobie obczaj Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

#5 OFFLINE   mlody000

mlody000
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-05-2015

Napisany 26 stycznia 2016 - 01:06

Mi to jakby hydro klepało (obejrzalem filmik 1). Stukot z góry? Jak hydro to koszt ~22zł sztuka.

Co masz na mysli mowiac hydro ? Jestem w temacie ale nie bardzo rozumiem, prosze jasniej ;) pewien kumpel stwierdzil ze te stuki sa od gory i mowil ze moze to byc ktorys z walkow rozrzadu 

 

Mój temat kolego sobie obczaj Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Cholera, strasznie duzo tych przypustow jest. Uwazasz ze moje dzwieki sa choc troche podobne do twoich ? Co okazalo sie usterka u Ciebie ? Jesli bylyby to panewki to trzeba robic szlif walu ? O co chodzi z tymi panewkami nominalnymi itd ?



#6 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 stycznia 2016 - 03:08

Hydro to znaczy popychacze hydrauliczne inaczej zwane szklankami. Jeżeli robisz szlif wału to musisz dobrać panewki do tego szlifu ( np. 0,25mm) a jeśli nie to kupujesz nominalne panewki

#7 OFFLINE   mlody000

mlody000
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-05-2015

Napisany 28 stycznia 2016 - 15:21

Panowie zauwazylem cos jeszcze. Jesli silnik jest zimny to nie ma tych stykow miedzy 2-3k obrotow. Pozniej gdy sie minimalnie rozgrzeje to pojawiaja sie stuki. Zimny silnik ma objawy jakby peknietego kolektora. W maju zmienialem uszczelke pod glowica i mechanik stwierdzil ze popychace sa ok. Omega lata w samej benzynie, nie ma gazu.



#8 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 28 stycznia 2016 - 17:14

jaki olej jest w silniku? 



#9 OFFLINE   mlody000

mlody000
  • 8 postów
  • Dołączył: 24-05-2015

Napisany 04 lutego 2016 - 08:36

jaki olej jest w silniku? 

Mineralny Mobil 15w40. Jezdzil na polsyntetyku ale sam zmienilem na mineralny poniewaz jeden z mechanikow mi tak doradzil. Zauwazylem ze jak temp. silnika ma ok. 95C i wiecej to zaczyna sie "żglić" lampka od oleju tak nieregularnie. Z tego wychodzi ze jest male cisnienie oleju ?



#10 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 04 lutego 2016 - 14:05

Jezeli dlugo juz jezdzisz na mineralnym to silnik bedzie sie nadawal tylko i wylacznie na zlom. Mineralny wplywa na tolerancje elementow (walkow, szklanek, pompy oleju, panewek).

A jezeli musisz jezdzic na tym silniku to na twoim miejscu wlal bym 10W60, zeby silnik jak najdluzej mogl zyc.

 

10W40 przy 95+ stopniach jest juz bardzo zadki - i przez to panewki juz nie trzymaja cisnienia :)

 

 

A najlepiej to wymien silnik :)


Edytowany przez MrChrysler, 04 lutego 2016 - 14:10.


#11 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2016 - 16:03

a ja co do oleju to się przejechałem na GM 10 w 40.Lałem go cały czas do mondeo 1.8 duratec i tak średnio na miesiąc pół litra cza było mu dolać bo miał apetyt.Mówię no silnik spala to za niedługo będzie go cza robić.Ale wlałem mu z Motocrafta 5W30 i co każdy mówił nie nie lej silnik padnie itp. jest 5 miesiąc od wymiany i ani grama oleju nie dolałem.Jednym słowem olej jest najważniejszy i pewny dostawwca



#12 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 lutego 2016 - 09:04

Olej GM to największy syf, podobnie jak Castrol.

Zdejmij michę. Zobacz czy smok czasem nieprzytkany. Wyczyść.
Zalej dobry olej 10w40 albo 10w60 i załóż dobry filtr oleju (a nie filtrona za 2zł). Może pomoże...

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#13 OFFLINE   tomekgo91

tomekgo91
  • 34 postów
  • Dołączył: 18-06-2015

Napisany 19 lutego 2016 - 20:00

Identyczny objaw miałem, panewki. Prosta sprawa ale dużo roboty