Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 Td Wymienione świece, pompa.. nadal zimna nie odpala

zimno td nie odpala

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 stycznia 2016 - 21:37

Był problem z pompą, została wymieniona. Przyszły mrozy, poranne odpalenia okazały się mękami, okej, szybka kontrola i dwie świece nie grzały. Sprawa zamknięta, świece wymienione, prąd do nich dochodzi, a mimo to, po całej nocy rano ma problem z odpaleniem. Wymieniałem akumulator, to samo. Gdy tylko temperatura spadnie poniżej 5 stopni, no dopiero  za 3 kręceniem udaje jej się odpalić. Towarzyszy temu dym, siwawy, typowy dla nie spalonej ropy. Co może być przyczyną ? Ciepła odpala świetnie, nie brakuje jej jakoś mocy, zbiera się ładnie. żadnego check'a na desce nie mam. Zaworek zwrotny założony. Filtr paliwa wymieniony przed zimą. 





#2 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 stycznia 2016 - 22:24

Sprawdz sobie kat wyprzedzenia zaplonu + dawke paliwa. Na cieplym bedzie odpalac a na mocno zimnym nie, dopiero za ktoryms kreceniem. Sprawdzil bym jeszcze pompke w baku.

#3 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 08:44

Kąt i dawkę tylko przez komputer mogę sprawdzić? Pompkę w baku słychać, choć no nigdy wymieniana nie była, ale by wyeliminować sprawy paliwowe, montowałem zaworek zwrotny, paliwa też nie brakuje w baku. Chyba że pompka musi wygenerować jakieś większe ciśnienie.



#4 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 08:57

Pompke w baku mozna sprawdzic w latwy sposob, wystarczy poluzowac srubke na filtrze paliwa (chyba klucz 10) i na zapalonym silniku ma tryskac paliwo. Mniej wiecej wiadomo czy chodzi bo ona uruchamia sie wraz ze swiecami zarowymi na zimnym. Tak dawke i kat przez kompa mozna sprawdzic, bardziej bym sie tego kata przyczepil. Gdy mialem zly to na cieplym, letnim ladnie palila a przyszedl mroz czy okolo zero stopni i byl problem. A bledy jakies ma?

#5 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 09:16

Na desce nie ma żadnego check'a, znaczy lampka nie zaświeciła. Pompkę tak sprawdzałem i tak, paliwo leci:)

Ma ktoś jakieś dane jak ma być ustawiona pompa ? Jakieś normy etc? 



#6 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 09:39

Lampka moze sie nie swiecic a bledy moga byc. Mozna spinaczem sprawdzic lub kompem bylo opisane jak to zrobic. Kat 2.51 a dawka 5,5 ale to tylko podpatrzec mozesz na kompie bo ustawiac i tak musisz recznie bo inaczej sie nie da. Tylko ze to sa parametry jakie powinny byc ale moga sie roznic z twoimi jak np. pompa nie wyrabia i ktos przestawil. Chyba ze masz komputer pokladowy w aucie to jest spalanie na rozgrzanym 0.9/l ale to tylko dawka paliwa jest.

Edytowany przez wlasciciel, 21 stycznia 2016 - 09:41.


#7 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 11:37

Wykazał błąd położenia wału, znaczy miał go w pamięci. Teraz pytanie czy on może mieć wpływ. 

Jeśli tak to czy z BMW TDS z automatyczną skrzynią podejdzie do omegi ?



#8 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 12:24

Ale sprawdzales pod kompem czy na spinacz? Bo jak na spinacz to moze on wystepowal ale jest juz nie aktywny tzn. kiedys kostka nie stykala albo jak sprzeglo robione bylo. Najlepiej na kompie zobaczyc ten blad. Z tego co wiem to z tds_a sa takie same tylko trzeba go dobrze zamatowac odleglosc sie liczy.

Ps. Kat wyprzedzenia zaplonu sprawdzany jest przez wtrysk sterujacy + czujnik polozenia wału, wiec moze dlatego nie odpala :)

Edytowany przez wlasciciel, 21 stycznia 2016 - 12:27.


#9 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2016 - 12:58

Skoro spinacz pokazuje to i komp pokaże. Przecież to te same błędy, ten sam system.

 

"Pompke w baku mozna sprawdzic w latwy sposob, wystarczy poluzowac srubke na filtrze paliwa (chyba klucz 10) i na zapalonym silniku ma tryskac paliwo" Na zapalonym na pewno tryśnie bo przecież silnik działa, a pompka jak sam napisałeś odpala tylko przy grzaniu świec czy kręceniu rozrusznikiem.



#10 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 13:18

Ale blad moze wyjsc na spinaczu a wpinasz kompa i okazuje sie ze on byl ale nie wystepuje juz jest nie obecny. Mialem juz tak dlatego najlepiej skasowac wszystkie bledy przez komputer i zobaczyc czy wroca. Czasem zdarzalo sie ze blad walu zawsze wychodzil np. W bmw tds na tkz. spinacz a pod kompem go nie ma- a to ten sam sterownik. Pompka w baku dziala jak podgrzewasz swiece i wtedy nabija do filtra paliwa. Na cieplym jak odpalisz to tez sie uruchamia i pracuje caly czas. Jak pompka nie dziala to mozesz ta srubke odkrecic cala az sie nie zapowietrzy takie male cisnienie jest bo glowna pompa ciagnie. Jak jest sprawna to mocno tryska paliwem.

#11 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 14:46

Sprawdzone na komputerze , błędy skasowane Ale nie odpalany byl bo zdjęty kolektor. W załączniku cisnienia na poszczególnych cylindrach. Pierwszy ostudzony zimny silnik, drugi pomiar po nocy przy -6 stopniach. Czy takie wartości mogą wskazywać na takie problemy z rozruchem ? Aż tak źle jest ? Był jeszcze błąd czujnika doładowania, ale on chyba nie ma na to większego wpływu. Pompka paliwa ląduje paliwo więc raczej nie tu jest problem. Odpialem waz od filtra idący do pompy zapłon i paliwo popłynelo.

Załączone pliki



#12 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 15:41

Czujnik doladowania pojawil sie bo odpiety kolektor miales a tam jest wezyk ktory za to odpowiada. Jakie parametry ma miec to nie wiem, trzeba zobaczyc w ksiazce sam naprawiam omege jakie cisnienie powinno byc. Ja i tak bym kat wyprzedzenia zaplonu sprawdzil albo komputerem albo czujnikiem zegarowy, bo pisales ze pompa byla zmieniana. A ustawic dobrze zaplon w tym aucie to sztuka, bo moze byc lancuch wyciagniety itp. Poszukaj jeszcze na forum bmw diesel dzial tds, tam dobrze opisany jest ten silnik :)

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2016 - 15:47

dosyć spora rozbierzność pomiedzy cisnieniami aż 6 atm, a próbowałeś go na plaka odpalić, czy wogóle zapali i będzie chodził ?



#14 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 16:04

Zapali, tylko przy temperaturach minusowych, odpala po 3/4 dłuższych kreceniach. Nie chce zajechał rozrusznika, nie wspominając o akumulatorze. Takie palenia zawsze występuje po nocy. Po odpaleniu, przejechaniu koło 3 km i zostawieniu na 3 godziny, odpala już bez nadmiernego problemu . gdzieś miałem filmik może uda mi się to znaleźć.
Oprócz odpalenia nie ma żadnego problemu, auto się wkreca i ma moc. Co prawda klekotanie jest jakby glosniejsze, ale to mogę mieć już przeczulenie .

Edytowany przez siopik2909, 21 stycznia 2016 - 16:20.


#15 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 16:52

A ten zaworek po co matowales? Masz jakis wyciek paliwa z pompy lub wtrysku sterujscego? Sprobuj jeszcze z rana podgrzac swiece i czekac jak cyknie przekaznik od swiec, bedziesz slyszal i wtedy dopiero odpalic. Moze swiece sie dobrze nie nagrzewaja, albo cos z przekaznikiem.

#16 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 18:37

Zaworek montowalem bo myślałem że paliwo się cofa i przez to tak późno zaczyna łapać .

#17 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 19:36

Wlasnie mialem Ci pisac ze jak ja takie cos zamontowalem to wogole to nie zdawalo egzaminu i nie wiem jak ludzie to maja zamatowane. U mnie wgladalo to tak jakby pompa nie miala sily pociagnac paliwa przez taki zaworek :)

#18 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 21:04

nie robi różnicy czy owy zaworek jest, czy go nie ma. Próbowałem tak i tak, bez rezultatów.



#19 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 stycznia 2016 - 21:53

Acha.. To źle Cie zrozumialem, sprawdz jeszcze to co wyzej pisalem, moze gdzies tam lezy problem.

Ps. A jak postoi dluzej i musisz tak krecic to paliwo na wtryskach jest? Moze pompa zle cisnienie daje.

Edytowany przez wlasciciel, 21 stycznia 2016 - 21:56.


#20 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2016 - 11:20

Był problem z pompą, została wymieniona.

-pompa trup

-albo źle ustawiona

-albo źle ustawiony nastawnik

 

Sprężanie 24 na 1 cyl a 30 na 4.... to nie ma prawa dobrze odpalać ;) każdy cylinder co innego....


Edytowany przez Dawido89, 22 stycznia 2016 - 11:21.

 


 


 






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: zimno, td, nie odpala