Witam, Mam nie mały problem z moją omegą która od dłuższego czasu płata mi figle, auto po zakupie wywalało błędy przepływki mieszanka była za uboga, postanowiłem trochę pogrzebać wymieniłem sondę, kiedy to nic nie dało odłączyłęm ECU na noc rano odpaliłem auto i zaczekałem nic nie ruszając aż włączy się wentylator. niby check znikł auto zyskało na mocy zaczęło palić mniej 12 litrów gazu aż do czasu kiedy przejechałęm pierwsze 100 km na gazie, ogólnie po resecie ecu przejechałęm grubo ponad 200 km na benzynie.zanim włączyłem gaz byłem u gazownika który pomógł mi to ogarnąć niby wszystko pięknie spalanie w normie moc OK ale moja radość trwała krótko pierwsze 100 km i dolanie gazu i spalanie wyszło 17 potem weszło na 20l i tak zostało, zacząłem robić więcej wyczyściłęm przepustnicę wraz z kanalikami w kolektorze zaślepiłem EGR auto jeździ fajnie zrobiłem reset znów poprawa na 150 km i znów spalanie 20L gazu. nie wiem co robić żadnych błedów nie pokazuje odczyty myślę że w normie sonda pracuje zastanawia mnie tylko czy przepływka nie nawala na wolnych obrotach przy 850 obr pokazuje 10.5-11.5 kg dajcie jakieś wskazówki bo ręce opadają co może rozjeźdzać te mapy ...


Wysokie spalanie - dziwny problem..
#1
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2015 - 08:05
#2
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2015 - 08:30
#3
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2015 - 08:36
Witam, Mam nie mały problem z moją omegą która od dłuższego czasu płata mi figle, auto po zakupie wywalało błędy przepływki mieszanka była za uboga, postanowiłem trochę pogrzebać wymieniłem sondę, kiedy to nic nie dało odłączyłęm ECU na noc rano odpaliłem auto i zaczekałem nic nie ruszając aż włączy się wentylator. niby check znikł auto zyskało na mocy zaczęło palić mniej 12 litrów gazu aż do czasu kiedy przejechałęm pierwsze 100 km na gazie, ogólnie po resecie ecu przejechałęm grubo ponad 200 km na benzynie.zanim włączyłem gaz byłem u gazownika który pomógł mi to ogarnąć niby wszystko pięknie spalanie w normie moc OK ale moja radość trwała krótko pierwsze 100 km i dolanie gazu i spalanie wyszło 17 potem weszło na 20l i tak zostało, zacząłem robić więcej wyczyściłęm przepustnicę wraz z kanalikami w kolektorze zaślepiłem EGR auto jeździ fajnie zrobiłem reset znów poprawa na 150 km i znów spalanie 20L gazu. nie wiem co robić żadnych błedów nie pokazuje odczyty myślę że w normie sonda pracuje zastanawia mnie tylko czy przepływka nie nawala na wolnych obrotach przy 850 obr pokazuje 10.5-11.5 kg
dajcie jakieś wskazówki bo ręce opadają co może rozjeźdzać te mapy ...
wolne obroty dla fałki to 600 obr/min (700obr/min przy włączonej klimie). Jeśli masz 850obr/min to bym od tego zaczął dlaczego masz takie wysokie. Do sprawdzenia na początek krokowiec, TPS, przepływka, lewe powietrze
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#4
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2015 - 11:40
Zapomniałem napisać że chodzi o x20xev, (druga omega w rodzinie) w aucie jest gaz stag 300 na wtryskach valtek czerwone. na benzynie jedyny objaw jaki zauważyłem to podrygiwające obroty.podciśnienia sprawdzone, odkurzacz wywalony, wymienione świece przewody filtr powietrza, na benzynie jak jeździłem wychodziło 10 litrów na 100, mniej więcej. ostatnio po zaślepśieniu EGR-u znów spalanie wróciło do noramy ale też na chwilę wczoraj zaślepiłem raz jeszcze ale użyłem do tego grubszej blachy. tak na marginesie to pod egr-em nie było wcale uszczelki więc ktoś tam majstrował. czy egr może mieć wpływ na zuubożenie mieszanki ?
Edytowany przez Danielos82, 28 grudnia 2015 - 12:10.
#5
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2015 - 12:27
Ja jak kupiłem omke tez 2.0 16v na żółtych valtekach to średnie spalanie po Bydgoszczy z klimatyzacją to 15 do 17 litrów a jeszcze uboga mieszanka była. Po zmianie na barracudy te same warunki jazdy to 11 maks.
Wcześniej to się zastanawiałem czy warto wogóle jeździć na gazie bo beny tez 10 palił. U mnie też żadnych błędów nie było, a słyszałeś wogóle o procesie kalibracji valteków? I na jak mało to wystarcza?
#6
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2015 - 12:57
tak wiem spotykałem się z takimi opiniami, wtryski musiałem wymienić zaraz po kupnie tego samochodu(jakieś dwa miesiące temu) bo były tak zużyte że silnik chodził jak traktor. specjalnie kupiłem je w Łodzi na miejscu aby być pewnym że były kalibrowane, są nowe nawet jeżeli wytrzymają dwa lata to wystarczy na to aby to auto doprowadzić, wtedy pomyślę o czymś lepszym, bo na tą chwile jest strasznie zaniedbane, mapa gazu ładnie się pokrywa z benzynową mnożnik w granicach 1.2. zapomniałęm dodać że często zdarza się że sonda zawiesza się i przestaje pracować i dzieje się tak na dwóch różnych sondach.
#7
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2015 - 20:57
podjedź na spota we wtorek to się zobaczy na żywca co mu dolega
#8
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2015 - 21:24
Po remoncie tez nie miałem kasy i chciałem kupić zestaw naprawczy do nich i je kalibrować, ale znajomy gazmen powiedział mi ze to nie ma sensu bo one już po dobrym 1000km potrafią się rozjechać.
Więc jeździłem na benie, Tobie radzę tak samo.
Po co masz jeździć na lpg jak pali 20 to to samo masz na benie przy spalaniu 10.
Poza tym nie musisz odrazu barracudy kupować, kup choćby listwę Tomasetto za ok 90 zł ta chociaż trzyma parametry przez jakieś 10, może 20 kkm, ale spala też trochę więcej
#9
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2015 - 22:07
czy egr może mieć wpływ na zuubożenie mieszanki ?
nie
Dobrze się zastanów, u mnie przez tą ubogą mieszankę na valtekach wypaliło mi dziurę w tłoku.
dziwne, gaz zwykle wypala zawory. Ubogo na beni lubi wypalić tłoka
Po remoncie tez nie miałem kasy i chciałem kupić zestaw naprawczy do nich i je kalibrować, ale znajomy gazmen powiedział mi ze to nie ma sensu bo one już po dobrym 1000km potrafią się rozjechać.
Napewno szału z nimi nie ma, chodź różnie ludzie mówią. Ja znam takich co je sobie chwalą - ze względu na cenę tylko faktycznie dość dużo obsługi wymagają. Co kto lubi
W każdym razie jak chcesz dobre, tanie i trwałe wtryski do omegi to ładuj OMVL Reg Fast. Jak chcesz porządne ale droższe to barracuda czy dragony.
Za listwę na 4 regów wydasz 120zł, a za 4 wtryski barracudy 280zł.
Po zmianie oczywiście strojenie
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#10
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2015 - 21:23
#11
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2015 - 00:00
NIKT w to nie uwierzy
#12
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2015 - 05:47
Masz racje, regularnie co okolo 15 tys. czyszcze je (zalewam na cala noc) środkiem do czyszczenia przepustnicy. Moje Valdki maja autetycznie 98 tys. przebiegu, podobno pojawiały się podroby Valtekow - to znajomy co montuje gaz.Zico, NIEMOZLIWOŚCIĄ jest taki przebieg na valdemarach, bez czyszczenia/napraw/kalibracji
NIKT w to nie uwierzy
#13
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2015 - 09:48
a wiesz, że jak zalewasz je tym płynem do przepustnic to gumki twardnieją od tego?
Poza tym lepiej byłoby je rozebrać, tylko wtedy zabawa w kalibrację
#14
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2015 - 15:40
Cholera nie zerknąłem i przegapiłem podjechałbym na spocik z przyjemnością, Powiem wam panowie że chyba jednak wymienię przepływkę dla świętego spokoju odłączając wtyczkę nic się nie dzieje nawet obroty nie drgną w V-ce odłączyłęm i zdławił delikatnie tak jakby przygasł, szczerze myślałęm że jak kupie 2.0 to będę miał mniej roboty niż we v-ce a tu psikus uparta zołza a tak z ciekawości jakie macie odczyty na przepływce chodzi mi o pobór powietrza na wolnych obrotach ?
co do Valdemarów to w v-ce śmigały 50 tyś tyle że cewki miały koloru czarno/szary taki jakiś 18 litrów przy normalnej jeździe skrzynia automat, te wtryski pewnie nadal jeźdzą w passacie który poszedł na handel większość ludzi nie przejmuje się niczym dopóki auto nie stanie więc pewnie jeszcze do 80 tyś dobiją
Edytowany przez Danielos82, 30 grudnia 2015 - 15:45.
#15
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2015 - 18:19
Ja na LPG w x20xev mam przelatane ponad 1300h czyli usredniając jakies 65000tyś- wtryski czerwone valteki (nigdy ich nie czyściłem ani nic innego nie robiłem) zero problemów jedynie co to obydwa filtry co 15000tyś wymieniane. Może mi sie trafiły jakieś czarodziejskie nie wiem.
Danielos82- a benzyny też Ci tyle pali co LPG? Mi omega paiła benzyne będąc w trybie LPG- przełącznik normalnie pokazywał spalanie LPG- wina jak sie okazało była po stronie sterownika tak jakoś dziwnie padł, że robił mi takie psikusy. Uaktualnienie softu nic nie pomogło- dopiero wymiana sterownika pomogła (ja mam stag 4 wiec nie było tragedii z ceną). Może właśnie coś sterownik wariuje?
Edytowany przez dudek840, 30 grudnia 2015 - 18:22.
#16
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2015 - 23:46