Hej, Mam pytanko jeżeli na benzynie chodzi wszystko w porządku tzn. na jałowym mam obroty w granicach 600, a jak przełączę na gaz to dzieje się tak, że mam obroty 600 po czym spadają prawie do zera i jest taki dźwięk jakbym dodał gazu i podnoszą się do 900 i spadają do 600 i tak cały czas na jałowych. Czy jest to wina rozjechanych map czy wina świeć może kabli WN? Ale skoro chodzi prawidłowo na benzynie i nie skaczą obroty to nie wiem co to może być. Filtry do gazu wymieniane 2 tygodnie temu, regulacja gazu, ale nic to nie dało. Może cewka? Nie mam od kogo pożyczyć tych rzeczy bo bym sobie posprawdzał a miernika też nie mam żeby sprawić chociażby napięcie z aku..


Instalacja KME nierówna praca na LPG na benzynie ok
#1
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2015 - 17:44
#2
OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2015 - 21:44
wygląda na regulację LPG, prawdopodobnie za bogato jest na wolnych i ECU zbija, a potem odpuszcza i znów zbija itd
#3
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2015 - 21:42
Nagrałem filmik jak to wygląda, ale to chyba bardziej podczas jazdy i zatrzymana na światłach a nie na parkingu, może za jakiś czas będzie gorzej chodził ;P. W 1:25 włączyłem klimatyzację i chodził w miarę równo. Na początku nagrywam na gazie, później przełączam na benzynę i później znów na gaz
link:
#4
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2015 - 22:58
podłącz interfejs LPG i OS lub Op-com to będziesz widział, a tak to szklana kula
#5
OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2016 - 23:50
Nie mam takiego interfejsu, a nie chcę wydawać kolejnych zł na regulację lpg, która pomoże na dzień czy dwa, a gość od gazu nic nie wie... Nagrałem kolejny filmik gdzie widać problem bardziej niż poprzednio. Jak obroty spadają to przygasają światła i w aucie, światła klimy tak jakby zaraz miał zgasnąć. Jak pochodzi chwilę dłużej tak z 2-3 minuty to gaśnie.A jeszcze jak dojeżdżam do świateł to nie można normalnie stać tylko cały czas tak jakbym zmieniał pozycję na skrzyni biegów z N na D. Podnosi go i opuszcza podnosi i opuszcza, nie wiem czy myśli że zaraz zgaśnie i opuszcza wtedy automatyczne a później myśli ze zapalam i podnosi? Nie znam się na skrzyni za dobrze.. Nie wiem może to problem napięcia w aucie, tylko dlaczego na benzynie chodzi normalnie a na gazie świruje..
Edytowany przez Mastif, 03 stycznia 2016 - 23:53.
#6
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 13:08

1: 5,8
2: 5,8
3: 5,9
4: 6,0
5: 6,3
6: 6,1
Nie wiem jestem w kropce bo rozumiem jakies matrixy za 90 zl czy hany jakies lepsze do 130 ale 600 zl? Cos czuje tu duze naciaganie.. Podajcie jakies rozwiazania dzieki..
#7
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 14:24
na wolnych ma za bogato i sonda dusi a potem odpuszcza jak gaśnie i wychodzi fala. Barakudy kosztują coś powyżej 500 zł do V6.
#8
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 14:48
To co mam zrobić w takiej sytuacji? Nie mam ponad 1200 zł żeby wymienić dwa wtryski.. Może jakieś inne by pasowały do mojej instalacji? Skoro Barakudy są takie drogie i wytrzymują tam załóżmy 100 tyś. km to może kupić nie wiem Magic jety albo hany, valteki żeby mnie to taniej wyniosło. Po prostu boję się, że jak wydam szmal na wtryski to zacznie coś się znów pieprzyć z instalacją i znów kasa kasa kasa. A nowej się nie opłaca kupować bo bym musiał z 4 tys wyłożyć... A tą sonde jak sprawdzić czy to faktycznie ona? Bo rozumiem że gaz ma swoją sonde? Może na dniach pojadę do innego gazownika jak zacznie mi znów szaleć bo na razie jest ok i zobaczymy co on powie.
Edytowany przez Mastif, 06 stycznia 2016 - 14:50.
#9
OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2016 - 21:55
To co mam zrobić w takiej sytuacji? Nie mam ponad 1200 zł żeby wymienić dwa wtryski.. Może jakieś inne by pasowały do mojej instalacji? Skoro Barakudy są takie drogie i wytrzymują tam załóżmy 100 tyś. km to może kupić nie wiem Magic jety albo hany, valteki żeby mnie to taniej wyniosło. Po prostu boję się, że jak wydam szmal na wtryski to zacznie coś się znów pieprzyć z instalacją i znów kasa kasa kasa. A nowej się nie opłaca kupować bo bym musiał z 4 tys wyłożyć... A tą sonde jak sprawdzić czy to faktycznie ona? Bo rozumiem że gaz ma swoją sonde? Może na dniach pojadę do innego gazownika jak zacznie mi znów szaleć bo na razie jest ok i zobaczymy co on powie.
za 500 zł masz komplet dobrych wtryskiwaczy do tego silnika . Na początek zmień gazmena i bo może to jakaś pierdoła.Taki rozjazd między bankami to prawie norma w starym silniku.
Edytowany przez manro, 06 stycznia 2016 - 21:58.
#10
OFFLINE
Napisany 07 stycznia 2016 - 12:47
#11
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2016 - 00:01
#12
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2016 - 15:43
Edytowany przez Mastif, 11 stycznia 2016 - 15:44.
#13
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2016 - 20:46
Zacznij od tego że masz ubogo przynajmniej na wolnych obrotach , jeżeli komputer pokładowy wylicza średnie spalanie większe na gazie to oznacza tylko jedno bida jest i tyle .Sondy sprawdz na benzynie powinny pływać w zakresie 100 do 900mV.
#14
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2016 - 15:31
Po zresetowaniu kompa i usunięciu błędów spalanie na jałowym jest takie samo na pb jak na gazie, wartości sondy jak dodam gazu to podwyższają się i nie przekraczają 900 mV chodzi o to że na jałowym mam 145 na jednej a na drugiej 195 i nie wiem czy tu nie leży problem. Zresztą jak pojeżdżę dłużej (30-40km) po mieście sondy uzyskują temp koło 60 stopni po czym silnik chodzi normalnie na jałowych ale wartości są takie same czyli 145 jedna i 195 druga, więc o co tu może chodzić? Może sterownik padł...
#15
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2016 - 17:00
Raczej sondy podziękowały .Mają grzałki to sprawdz czy dostają zasilanie oraz grzałki są całe, a po odłączeniu wtyczki od sondy skaner powinien pokazać 450mV.Sprawdz ikablowanie do sond bo bywa poszarpane i wtyczki potrafią kontakt stracić. Wartość napięcia jakie produkuje sonda powinna być zmienna czyli sinusoidalna .