No tak... Przerwane trzy ścieżki na folii pod licznikiem.Od kontrolek ładowania,ciśnienia oleju i funkcji "Sport". Póki nie przyjdzie licznik trzeba będzie dotykać kabelkiem;)


Alternator - słabe i niestabilne ładowanie
#81
OFFLINE
#82
OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2016 - 18:11
Witam, mam dziwny problem z omegą. Po dłuższej jeździe nie ma ładowania... Na zimnym odpalonym silniku, przy włączonej klimie, światłach i radiu, napięcie na akumulatorze jest 13,8V, po przejechaniu 150km kolejny pomiar na odpalonym silniku i napięcie na akumulatorze 11,5V... od razu po zgaszeniu siedzi bateria, odpalam na kable, jeżdżę po mieście cały dzień, krótkie odcinki i wszystko w porządku, odpala nie ma żadnego problemu. Kolejna trasa 200km, gaszę auto próbuję odpalić za minutę i siedzi bateria. Odpalam na kable, krótkie odcinki i znów jest okej... Co może być przyczyną takiej sytuacji?? Alternator?? Czy raczej szukać przyczyny w instalacji?? Dodam, że nie zapala mi się żadna kontrolka ładowania ani nic, nawet jak napięcie pokazywało 11.5V.
Pozdrawiam Rafał
#83
OFFLINE
#84
OFFLINE
#85
OFFLINE
#86
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2016 - 20:42
Witam ponownie... wymieniłem alternator na inny po regeneracji... kilka dłuższych tras i wszystko było w porządku, ale problem zaczął pojawiać się ponownie, po dłuższej jeździe padnięty akumulator... podmieniłem akumulator na inny, parę dni dobrze i znów to samo, wymienione klemy, przeczyszczone masy i lipa... W ogóle zaobserwowałem że zaraz po odpaleniu, gruby przewód plusowy momentalnie robi się gorący... co może być nie tak ?? Po odpaleniu ładowanie 14.5V po dłuższej jeździe spada poniżej 12V... na odpalonym silniku.
Teraz w ogóle jest jeszcze większy problem ponieważ zamknąłem samochód z pilota dwoma kliknięciami, więc zaryglowało zamki, a potem chcąc go otworzyć już nie reaguje na pilota, a kluczykiem nie daje rady... moglibyście mnie Panowie naprowadzić na jakiś wątek lub temat jak rozwiązać ten problem??
#87
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2016 - 21:53
Akumulator sprawdzales?
#88
OFFLINE
Napisany 09 lipca 2016 - 22:08
Tak, podmieniłem akumulator na inny z drugiego samochodu, gdzie wszystko działa bez zarzutu i problem pojawił się ponownie...
Bardziej martwi mnie teraz to jak go otworzyć...
#89
OFFLINE
Napisany 10 lipca 2016 - 08:10
Witam. Wczoraj omega zaczęla mi dosyc słabo odpalać, ale odpalała. Po przejechaniu okolo 100 km zgasiłem ją i niestety ale juz nie odpaliła
Podładowałem troche aku i dzisiaj sprawdzilem miernikiem napiecie.. Na wolnych obrotach ma 14.20 V, a po włączeniu obciązenia pokazuje tylko 12.60 V. Takie same wartości napięcia ma z aku i bezposrednio z altka. Jesli chodzi o połączenia to jest wszystko ok, bo niecały rok temu były wymieniane przewody plusowe i minusowe, wiec to mozna wykluczyc
Wiec jest to wina regulatora napiecia, dobrze mysle ?
#90
OFFLINE
#91
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2016 - 22:04
Witam. Podepnę się pod temat. Można wymienić samemu regulator napięcia bez wyciągania altka. Jeśli tak, to jak się za to zabrać? Ciasno jak cholera. Y25DT.
Ogólnie to zaświeciła mi się kontrolka ładowania ale udało mi się wrócić na chatę jakieś 40 km na samym aku! Więc stawiam na szczotki?
Czy to możliwe że bez ładowania dostał strasznego muła?
Edytowany przez leisman, 04 sierpnia 2016 - 22:11.
#92
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2016 - 12:58
#93
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2016 - 21:25
A jakie są wymiary szczotek do tego alternatora? Sam bym sobie wymienił może! Na allegro jest tego sporo i tyleż samo wymiarów.
#94
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2016 - 21:34
Czy to możliwe że bez ładowania dostał strasznego muła?
Jeśli masz ASB, to tak.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#95
OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2016 - 23:41
Mam ASB. To mnie trochę uspokoiłeś. Wymieniałeś może szczoty w altku?