Witam szanownych forumowiczów. Posiadam omege z 2002r 2.2 dti. Mam dziwny problem z moją omega. Pewnego dnia jadę sobie do pracy i zauważam brak ogrzewania mimo tego że silnik dochodził do 80 stopni, Dagnoza prosta brak płynu. Przypadek sprawia że mam w bagażniku bo miałem zamiar przed zimą wymienić. Po troszku powoli dolałem ok 1 litra. Wszystko wraca do normy, maska w dół i jazda. Następnego dnia sumienie i posiadana wiedza nie pozwoliły mi o tym zapomnieć, więc ide sprawdzić gdzie mi ten płyn wybył, pod samochodem niestety było sucho. Maska do góry sprawdzam poziom płynu a tam pusto, tłumaczę sobie, za mało dolałem, ttrzeba dolac jeszcze. i się zaczeło. dolałem 5 litrów. łapie za bagnet, i płyn się znalazł (Szkoda że w misce, ale jest). Jako że to moja 7 omega diagnoza prosta, wywaliło uszczelke pod głowicą ewentualnie głowica pękła( bardziej prawdopodobne przy takim sporym przecieku). Ale zacznę od chlodniczki oleju, też mogła by taiego burdelu narobić. Chłodniczka cała więc zwalam głowice. po uszczelce nic nie widac, zawoże glowice do sprawdzenia, za dwa dni dzwonią, głowica szczelna po planowaniu i wymianie uszczelniaczy gotowa do odb. Więc zakładam glowice, skladam cały osprzet i caly czas myślę jak to możliwe że w misce było 5 litrów płynu skoro wszystko jest ok. zanim wlałem olej zaczełem od wody do ukł chłodzenia. Wlewam a tu nagle słysze plusk wodu pod autem, myslę sobie że o jakimś wężu zapomniałem. zagladam pod auto i nie wieże swoim gałom, leje się ciurkiem otworu na korek w misce olejowej. 5 minut i wszystko to co wlałem do zbiorniczka przeleciało przez silnik i do wiadra. Czy ktos śię spotkal z czym takim. Zimy jeszcze nie bylo więc to nie mróz. Przwdopodobnie pęknięty blok ale czy napewno. Może o czymś zapomniałem. co można jeszcze sprawdzić.


Bardzo dużo płynu w oleju 2.2 dti 120km
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 31 października 2015 - 12:11
Uszczelka w pierwszej fazie raczej powoli miesza. No i olej bardziej do plynu idzie gdyż to on ma wyższe ciśnienie.
Na pewno wszystko dobrze złożyłeś ?
W jaki sposób sprawdziłeś chłodnicę oleju ?
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#4
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2015 - 11:06
Chłodnice sprawdzałem zalaną olejem i napompowalem do 8 bar. poza tym przeciek jest tak potężny że płyn wlany do zbiorniczka przelatuje przez silnik dosłownie ciurkiem. Jeżeli chodzi o poprawność montażu to raczej jestem pewien swojej pracy poza tym czuwał na de mną kolega mechanik( taki prawdziwy).
#5
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2015 - 12:04
No chyba żebyś podpiął węża wodnego gdzieś w odme czy coś
Edytowany przez smokebite, 01 listopada 2015 - 12:05.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#6
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2015 - 21:12
Zdejmij mise i zrób test z tym zalaniem płynu.
Powinno byc widac którędy to wali, bo przy tak dużym przelewie musi być jakaś gruba przyczyna.
#7
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2015 - 21:21
eeee.
przechodzilem dokladnie to samo.
Cały plyn do oleju.
Blok planowany i sprawdzany, wszystko szczelne.
okazala sie winna uszczelka, pierwsza wymiana UPG - 3000zł i problem sie powtorzyl po 1,5 tys km.
Reklamacja i znowu uszczelka - teraz od ponad roku jest OK.
Widocznie pierwsza uszczelka cos nie pasiła.
Masz typowy objaw UPG jak u mnie, ale z tym przeciekiem ciurkiem, hmmm ciekawa sprawa. moze i byc uszczelka, jak dostanie sie do kanałów olejowych.
PS. A znikało ok 2l na 30 min, moze szybciej
Edytowany przez rafja, 13 listopada 2015 - 21:33.