Pytanie czy ktoś już to przerabiał? mam dość wymiany co pół roku sprzęgła. Ukręcają się tarcze. I nie ważne czy przebieg 10 tyś czy 40 tyś. dwumasy regenerowane, używane w dobrym stanie i wszystko to samo. Czy ktoś wie czy można zrobić taką operację ? Albo do obecnego dwumasa założyć jakieś sprzęgło ze sprężynkami? Wie ktoś cokolwiek na ten temat?


diesel- z dwumasy na jednomasę
#1
OFFLINE
#2
OFFLINE
Napisany 28 października 2015 - 18:23
Widzę że masz ten sam problem co i ja.. u mnie dosyć że auto na taksówce jeździ to ma mocnego chipa. Przez to strasznie sprzęgło obrywa choć ja regenerowałem i niby wzmocnili i półtorej roku wytrzymało to zaczyna się odzywać na nowo. Na forum bmw diesel opisują wymianę na jednomasę valeo. Ponoć daje rade i żadnej tragedii nie ma, działa ok. Znalazłem takie zestaw do tds ale co z tego jak wieloklin na tarczy nie pasuje do omegi bo w oplu jest 14 a w bmw 10 ale koło pewnie by siadło do tego zestaw sprzęgła z vectry 2,5v6 na jednomasie i może by to latało. Sam teraz coś kminie ale jak jesteś z małopolski to podjedź do krakowa na centralna oni tam robią sprzęgła wzmocnione może coś wymyślą ja u nich robiłem.
tak wygląda ten zestaw:
http://www.sprzeglo....053,P,29,-1,129
#3
OFFLINE
Napisany 28 października 2015 - 19:00
kolego, a gdyby tak zrobić prowizorkę i do dwumasy założyć sprzęgło z V'ki? myslisz że to by zdało egzamin?
#4
OFFLINE
Napisany 28 października 2015 - 19:22
Ale V'ka w omedze ma takie same sprzeglo jak w 2.5td, jedynie v'ka ze sztywnym kolem zamachowym i z tarcza ze spreżynkami takie coś byś musiał znaleźć w vectrze ponoć pierwsze egzemplarze mialy. Nie wiem cieżko powiedzieć najlepiej miec to w dloni pomierzyć i oblukać. Ja znalazłem sztywne koło z Bmw i wszystko się zgadzało: zęby, otwory itp. ale koło dwumasowe ma takie kołeczki z tyłu do czujnika wału a to sztywne nie miało dlatego nie zakładałem bo pewnie by nie odpalił albo coś.
..nie wiem co Tobie się dokładnie dzieje z tym sprzęgłem ale moje po regeneracji i niby wzmocnieniu wytrzymało 90 tysiecy.. jak na moje warunki to ok, poprzednie też około 100 tysiecy wytrzymało a było zwykle Luka tylko docisk sie na nitach posypał. U mnie teraz słychać koło dwumasowe jak dobrze zagrzeje auto i sprzęgło czasem ślizgnie ale to przy deptaniu ostrym. Dlatego ja sam szukam info żeby zrobić jakiś mocny zestaw, a najchętniej pozbyć się dwumasy
Edytowany przez wlasciciel, 28 października 2015 - 21:05.
#5
OFFLINE
Napisany 29 października 2015 - 10:14
czyli sądzisz żeby znaleźć sprzęgło z v'ki, jednak wersje ze sprężynkami i to by mogło pasować do dwumasy?
#6
OFFLINE
Napisany 29 października 2015 - 16:37
Wiesz ciężko powiedzieć tak do końca bo nie wiem czy ktoś stosuje koło dwumasowe i do tego tarcze ze sprężynkami bo w sumie po to jest dwumasa żeby ona miała te sprężynki w sobie a tarcza była gładka. Musisz popytać najlepiej tych co robią sprzęgła może oni Ci coś doradza.. piszesz że ukręca Ci się tarcza jak sama tarcza Ci pada po małym przebiegu to może winny jest docisk? Wiem że są też wzmacnianie dociski i one maja sprężynki dodatkowo.
ps. przed chwila czytałem artykuł z forum passata b5 i ponoć maja fabrycznie koło dwumasowe i tarcze ze sprężynkami, wiec może by takie coś się udało zmodzić jak wysokość całego zestawu była by taka sama jak orignału
Edytowany przez wlasciciel, 29 października 2015 - 16:45.
#7
OFFLINE
Napisany 29 października 2015 - 21:58
#8
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2015 - 21:59
podpora zdrowa, poduszki, przyznam szczerze nie sprawdzane.
Ale z potrzeby samochodu, i braku czasu na cokolwiek, dorwałem kompletny dwumas ze sprzęgłem od 2.2 benzyny. Dwumas nie podszedł, ale zato za grosze miałem oryginalną tarczę sprzęgłową! I tu posypią się pewnie złe słowa w moją stronę, ale sprzęgło działa! mimo że jest mniejsze. To rodzi nadzieje w zaadaptowanie tarczy sprzęgłowej ze sprężynami
#9
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2015 - 23:36
