Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z ciśnieniem oleju 3.0 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafik 1123

rafik 1123
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-10-2015
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 października 2015 - 12:15

Witam Wszystkich bardzo serdecznie. W związku z tym że jestem tu nowy z góry przepraszam jeśli podobny temat lub taki sam już był poruszany. 

      Zakupiłem auto, w którym okazało się że jest zbyt niskie ciśnienie oleju(mierzone manometrem pokazało 0,5 na rozgrzanym silniku). Po zwiększeniu obrotów do około 2000obr/min pokazuje około 3-3,5. Diagnoza padła na panewki, po czym zostały wymienione(główne i korbowodowe). Podczas wymiany okazało się że po obu stronach na czopach  zewnętrznych wału są nierówności ale mimo tego wszystko  zostało złożone ponieważ z tego co już czytałem to wałów się nie szlifuje w tych silnikach. Po wymianie okazało się że robota na darmo. ciśnienie według tego samego manometru wyszło o 0,1 większe niż przed wymianą. Dodam jeszcze że jak auto się rozgrzeje to w momencie włączenia się wentylatora zaczyna delikatnie mrugać kontrolka oleju co też działo się przed wymianą panewek. W związku z tym bardzo proszę o pomoc tych co już ten temat przerabiali i wskazówki co z tym dalej robić ponieważ oprócz tego nic z autem się nie dzieje(nic w silniku nie stuka ani nie rzęzi) . Z góry bardzo dziękuję za pomoc 





#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2015 - 13:11

a może poprostu pompa mówi papa i sprawdź czy miska nie jest wgnieciona bo moze smoka przytykac


Edytowany przez DamianSz, 27 października 2015 - 13:12.


#3 OFFLINE   rafik 1123

rafik 1123
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-10-2015
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 października 2015 - 15:42

DamianSz miska jest zagnieciona ale w przedniej części i mechanik stwierdził że w miejscu gdzie jest smok nie ma uszkodzenia i nie utrudnia to zasysaniu oleju. A jak sprawdzić pompę oleju?



#4 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 października 2015 - 21:16

Wyjmij pompę oleju i rozkręć ją. Jak będą duże rysy to zakup nową i powinno pomóc. Lepsze są pompy z 2.6/3.2 niż 2.5/3.0

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#5 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 października 2015 - 10:25

a to przy wymianie panewek nie mozna bylo miski wyprostowac/wymienic?

 

skoro piszesz ze panewki ok to stawialbym na pompe



#6 OFFLINE   rafik 1123

rafik 1123
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-10-2015
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 października 2015 - 11:57

Witam po raz kolejny. Bardzo dziękuję za podanie przyczyny ewentualnego niskiego ciśnienia. Czy jeśli to jest to co mówicie to czy przez dwa tygodnie jak zrobię 150-200 km wpłynie ujemnie na jakiekolwiek uszkodzenia ponieważ tyle muszę czekać na miejsce na warsztacie? Jeśli ktoś miałby dostęp do pomp oleju z pewnego pochodzenia proszę o info. W najgorszym przypadku informacje na temat silnika też miło widziane jakby ktoś coś. Z góry bardzo dziękuję za wszystko.



#7 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 października 2015 - 12:17

Wskazane to nie jest ale czasem trzeba. Jeśli panewka nie dostanie oleju to silnik stanie i koniec jazdy. Skąd jesteś?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#8 OFFLINE   rafik 1123

rafik 1123
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-10-2015
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 października 2015 - 12:56

smokebite jestem z Chełma lubelskie. Kolega, który wymieniał panewki mówił mi dzisiaj że skoro pod względem wzrostu obrotów ciśnienie rośnie to znaczy że smarowanie jest tylko na wolnych po rozgrzaniu może być zbyt niskie ale nie wiem czy ma racje. Będę starał się jak najmniej jeździć w tym czasie. Bardzo bym prosił o jakieś namiary na pewną pompę jak ktoś coś.



#9 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 października 2015 - 14:51

Na pw masz wiadomość

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#10 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 listopada 2015 - 14:22

Zanim kupisz nowa pompe to zobacz jaką masz. Były wersje na sruby 6mm i 8mm. Z mocowaniem rolki prowadzącej i bez mocowania. Silnik w oryginale miał uszczelkę miski metalowej czy  silikon. Trzeba sprawdzić w ASO po numerze silnika. Jeśli była uszczelka to trzeba ją zasadzić bo smok będzie dotykał miski ( sprawdzone). I jeszcze jedno - smok jest akurat z przodu miski!!



#11 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 listopada 2015 - 16:42

Są zamienne pompy. Oczywiście nieco różnią się wydajnością.

A uszczelka była w innych miskach niż tych na silikon składanych. Ale faktycznie brak uszczelki będzie miał ogromne znaczenie jak wcięcie michy

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#12 OFFLINE   rafik 1123

rafik 1123
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-10-2015
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 listopada 2015 - 07:17

Bardzo wszystkim dziękuje za cenne rady. W przyszły weekend zabieram się za rozbieranie i prostowanie miski przy okazji. Dam znać jak już będę po zabiegu. Zauważyłem również że zanim silnik się rozgrzeje podczas jazdy jak przyśpieszam tak jakby delikatnie coś cykało w górnej części silnika. Może to są objawy niedomagania właśnie pompy. Jak już osiągnie 90-95 stopni przestaje ale cóż jak się rozbierze to się zobaczy. Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim za wskazówki.



#13 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2015 - 10:00


Może to są objawy niedomagania właśnie pompy. Jak już osiągnie 90-95 stopni przestaje

To nie pompa, to kolektor wydechowy.



#14 OFFLINE   rafik 1123

rafik 1123
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-10-2015
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2015 - 19:32

Witam wszystkich po raz kolejny. Bardzo prosze o fachową odpowiedź. Czy jest możliwość że świeżo po wymianie panewek mimo progów na zewnętrznych czopach wału ciśnienia nadal nie będzie. Dodatkową ciekawostką jest fakt o którym sobie przypomniałem dopiero teraz-otóż jak mechanik spuścił olej przed wymianą panewek okazało się że olej był trochę błyszczący jakby z minimalnymi opiłkami metalu. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Z góry dziękuję za w miarę szybką odpowiedź bo nie wiem czy zabierać się za wymianę pompy oleju.



#15 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 13 listopada 2015 - 19:52


nie wiem czy zabierać się za wymianę pompy oleju.
wymien silnik

#16 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2015 - 20:40

Odpalona na zimnym daje z oczytu z filtra 5.8 bara, coś koło 6.0 bara
Przy zwykłej jeździe pompuje do 4.0 bara

Silnik kupisz w dobrym stanie (chyba)

#17 OFFLINE   rafik 1123

rafik 1123
  • 7 postów
  • Dołączył: 27-10-2015
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2015 - 21:28

Odpalona na zimnym daje z oczytu z filtra 5.8 bara, coś koło 6.0 bara
Przy zwykłej jeździe pompuje do 4.0 bara

Silnik kupisz w dobrym stanie (chyba)

Kolego digi to co zawarłeś w poście to pytania czy takie odczyty powinny być przy prawidłowej pracy silnika?



#18 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2015 - 21:45

Pisze ze odczyty,nie pisze czy masz tyle!?
Widzisz tę różnicę,bo ja tak,nawet po 3 tyskich :p

#19 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 listopada 2015 - 22:14

Silnik do wymiany.

#20 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 listopada 2015 - 19:59

Silnik do remontu (co nie opłacalne) lub do wymiany. Szukaj całego słupka albo dołu. Możesz wrzucić 3.2 trochę droższy ale trwalszy i nowszy

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365