Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.5 DTI Mikołów - samochód od firmy


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krop

krop
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-09-2013
  • Skąd: Żory
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2015 - 05:40

Witam,

 

Niedawno miałem wypadek w mojej klusce, auta nie ma sensu niestety naprawiać - koszt naprawy przekracza jego wartość. Środek transportu jest mi potrzebny, więc rozglądam się za nowym samochodem. Pod względem moich wymagań w zasadzie dużo sensu robi druga ameba, tak więc znalazłem kilka w okolicy i po obejrzeniu dwóch znalazłem chyba sensowny zakup.

 

Wczoraj miałem okazję oglądać auto z tego ogłoszenia:

http://olx.pl/oferta...D5-IDcb9mn.html

 

Samochód obecnie stoi w komisie w Mikołowie, przy czym nie jest wystawiony na sprzedaż przez komis - został tam zostawiony przez sprzedawcę. Pan właściciel (jego numer jest w ogłoszeniu) był tak naprawdę sprowadzającym to auto do Polski i jeździł nim przez 5 lat, z rozmowy dowiedziałem się także, że ostatnie 2 lata jeździła nim Pani prezes firmy Sanco. Właściciel obecnie przebywa w Niemczech, dlatego też auto stoi w komisie. Samochód posiada dowód rejestracyjny na firmę.

 

Została mi także przedstawiona faktura VAT za czynności serwisowe z października 2014, widniała w niej m.in. regeneracja turbo (1250 zł) oraz kilka części układu jezdnego i paliwowego. Łączny koszt 4500 zł.

 

Wygląd zewnętrzny - mały nalot rdzy na tylnych prawych drzwiach przy krawędzi z nadkolem, kilka drobnych wyprysków w tylnej części auta, trochę pod tylną wycieraczką. W środku fotele, tapicerka itp. w świetnym stanie. Kierownica miała jeszcze "korniczki", drążek zmiany biegów jak w Omegach - wytarty, ale nie rozszarpany. Oryginalne dywaniki + stopery. Urwana łapka od schowka. Popielniczka klikała, ale nie chciała się otworzyć. Koło zapasowe jest. Gaśnica jest. Bagażnik wyłożony oryginalną matą GM. Radio gra świetnie. Nawi działa, ale jest płyta z Niemcami. Telefon - chciałbym :) ale o ile mi wiadomo to nikt w Polsce nie oferuje usługi duplikowania karty.

 

Auto musiało dłuższy czas stać, ale odpaliło po kilku sekundach kręcenia. Drugie odpalenie było praktycznie natychmiastowe. Niestety podczas jazdy próbnej nie udało mi się porządnie nagrzać silnika. Silnik działał bardzo równo - powiedziałbym, że nawet łagodniej niż V6 :) Nie zauważyłem, żeby silnik był mokry z góry. W środku zero wibracji, tylko lekkie drgania drążka zmiany biegów. Cały samochód generalnie sprawiał pozytywne wrażenie zadbanego. Na liczniku 197kkm. Silnik przyspieszał bez oporów, ciągnął do 3000, dalej nie cisnąłem. Dymu nie uświadczyłem, jedynie charakterystyczny smród palonego ON. Sprzęgło trochę maślane - prawdopodobnie do wymiany niedługo. Hamulce biją - tarcze do wymiany. Zawieszenie było w porządku, jedyny problem pojawiał się podczas mocniejszych zakrętów, słychać było jakby stukanie metalu o metal wahacza z przodu.

 

Chciałem pojechać z tym samochodem do mojego mechanika (~30 km), panowie z komisu się zgodzili, niestety mechanik akurat wyjechał :) pojechałem więc z samochodem na pobliską SKP. Hamulce poza tym że biją z przodu są w porządku (lewy tylny ręczny działał słabiej), sprawność amortyzatorów - 60% tył 65% przód. Pod spodem okazało się, że tuleje gumowe na wahaczach rzeczywiście są wybite. Tył solidny - jak to Omega. Tłumik końcowy przerdzewiały. Zaniepokoił mnie też fakt, że silnik od spodu - tj. cała miska olejowa - jest upaprany mieszaniną oleju i brudu. Nie jestem pewien, z jakiego powodu - z drugiej strony moja klucha też była upaprana , ale nigdzie nie przeciekała. Góra, jak wspomniałem, sucha.

 

Natomiast alarm wzniecili potem mój ojciec oraz kolega, z którymi przyjechałem oglądać auto. Oboje na tylnej kanapie słyszeli nienaturalny gwizd. Ojciec akurat nigdy nie eksploatował diesla, ale znajomy który jeździł tylko dieslami stwierdził, że turbo naprawdę głośno pracowało. Z przodu nie słyszałem tego, co jest jeszcze dziwniejsze - słyszałem jedynie typowy świst wkręcającej się turbiny. Przynajmniej taki mi się wydawał - jeździłem tylko benzynami, ale miałem okazję zrobić ostatnio trasę w Leonie 1.9 PD, gdzie turbo dawało o sobie znać (co jestem w stanie zrozumieć - turbo w 1.9TDI jest od strony ściany grodziowej, a w samym Leonie jest słabe wyciszenie) oraz krótki przejazd po mieście A4 B6 1.9 po chipie na 150KM. Znajomy powiedział, że było to słychać przy ok. 3000 obrotów, po zmianie biegu było cicho. Po telefonie do mechanika dowiedziałem się, że przyczyn może być kilka - od dziury w układzie wydechowym w tylnej części samochodu, przez dziurę w którymkolwiek wężu aż do źle wykonanej regeneracji turbiny. Koszt naprawy tego waha się więc od kilku dyszek do nawet 2000 zł.

 

Reasumując (bazuję to na cenach serwisu V6):

-Tuleje wahaczy + geometria - razem ok. 400 zł 

-Tarcze+klocki hamulcowe - 550 zł

-Tłumik - 200 zł

-Wymiana oleju - półsyntetyk w V6 z filtrem oleju i paliwa to 215 zł.

-Prawdopodobnie sprzęgło - 800 zł? (akurat sprzęgła nigdy nie robiłem)

-Niewyjaśniona sprawa z turbo

 

Czyli do samochodu potencjalnie będzie trzeba włożyć jeszcze 2000zł, nie licząc kosztów rejestracji oraz ubezpieczenia.

 

Czy ktoś z okolicy widział to auto lub wie coś o nim? Czy zakup jest wart świeczki? Drugi samochód, który tego samego dnia oglądałem, to E39 523i Touring, który był droższy, ale kompletnie bez wkładu finansowego.


Edytowany przez krop, 25 października 2015 - 05:44.




#2 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 października 2015 - 11:23

Ciężko coś poradzić. Każdy zakup to jakies wydatki. To e39 także będzie wymagało wkładu. Z tego co piszesz, omega nie jest zła. Tak naprawdę nie ma dużo do włożenia. Ogarniesz to zawieszenie, hamulce można stoczyć, sprzęgło może sie rozrusza. Turbo raczej nie zostało zle zrobione. Możesz sprawdzić na fakturze gdzie było regenerowane i poszukać opinii o tej firmie. Według mnie ta omega to jedna z lepszych ofert na sprzedaż jakie teraz się widuje

#3 OFFLINE   Vengazo

Vengazo
  • 168 postów
  • Dołączył: 12-01-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2015 - 16:14

Kolega czeka żeby ktoś mu ją sprzed nosa sprzątnął tu z forum haha :). Gdybys wstawił taką w sedanie to bym już po nią jechał hahahaha :D



#4 OFFLINE   Krisco

Krisco
  • 167 postów
  • Dołączył: 23-01-2015

Napisany 25 października 2015 - 21:16

Moim zdaniem ciekawa oferta. Jak będę na śląsku podjadę ją z czystej ciekawości obejrzeć



#5 OFFLINE   krop

krop
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-09-2013
  • Skąd: Żory
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2015 - 23:20

Jeżeli ktoś z forumowiczów o trochę większej wiedzy na temat diesli niż ja potrafi zobaczyć to auto, to stoi ono w Mikołowie na ul. Gliwickiej 135 w komisie Auto Import obok stacji LPG.



#6 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 02 listopada 2015 - 18:37

Skontaktuj się z userem Orkan, chyba ma blisko do tej omegi :)





 


#7 OFFLINE   Krisco

Krisco
  • 167 postów
  • Dołączył: 23-01-2015

Napisany 02 listopada 2015 - 22:48

Ja też mam blisko. We czwartek zdam Wam relację ;)



#8 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2015 - 12:31

Omega kupiona? Ktos oglądał?

#9 OFFLINE   tabak1991

tabak1991
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 listopada 2015 - 21:46

Witaj Krop kupiłem tą omegę 28 października za 6700 zrobiłem wahacze i drążki stabilizacyjnej hamulce są bardzo dobre ręczny wystarczyło podciągnąć. Dodatkowo wymiana termostatu głównego i termostat Egr-u teraz czeka mnie wymiana sprzęgła koszt 550zlotych suma sumarum auto wyjdzie mnie maks 8000tyś. A Turbo jest perfekcyjnie zrobione

#10 OFFLINE   krop

krop
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-09-2013
  • Skąd: Żory
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2015 - 00:31

Spoko, i tak wreszcie kupiłem jednak to BMW. Trochę mnie straszyła szczerze mówiąc eksploatacja diesla.

 

Byłem cały czas nastawiony na Omegę z V6 jednak nic się nie pojawiło sensownego. Oglądałem też wtedy Omegę z 2.6 V6 w Bielsku i była strasznie zaniedbana. Inne propozycje były z automatami.



#11 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopada 2015 - 10:21

W takim razie gratulacje zakupu i oczywiście bezawaryjnej eksploatacji ;)

#12 OFFLINE   British

British

    Ignorantia legis non excusat

  • 3 622 postów
  • Dołączył: 20-08-2006
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2015 - 11:08

Wiadomość wygenerowana automatycznie.

 

Temat został zamknięty przez moderatora.

 

Powód: Auto kupione

 

Jeżeli nie zgadzasz się z tym działaniem, poinformuj o tym jednego z administratorów forum.

 

Pozdrawiamy,
Ekipa Omega Klub Polska


Kiss French. Wear Italian. Drive German.


Spalanie szkodnika
icon1.png