Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

płukanie układu chłodzenia przy użyciu pompy zewntrznej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 października 2015 - 17:29

Gdy kupiłem auto w zbiorniczku było dużo syfu olejowego został umyty i obserwuje teraz że troche ciągle się tej oliwy zbiera przy czym zauważyłem pozostałości oleju w układzie które jakoś przywarły do ścianek przewodów i chce to zrobić w nieco inny sposób niż opisany w poradach bo mam wątpliwości że świństwo nie puści tak szybko. Mało tego wąż z motka wodnego do chłodnicy od tej oliwy chyba stracił już swoje właściwości bo już dwa razy go zsadziło i cały płyn poszedł dołem...zmieniłem opaski samozaciskowe na te śrubunkowe i powinno trzymać.

 

Będę zaglądał do chodniczki która juz chyba jakiś Helmut wymieniał bo sylikon widac i pewnie układu nie wymył...co tam siedzi nie wiem i tak ją wymienię następnie wyjmę wkład termostatu bo i tak jest do wymiany następnie sama obudowa wskoczy na swoje miejsce żeby był obieg bez konieczności odpalania silnika. Mam pompkę do tankowania ropy podpinaną pod aku +12 bardzo wydajna jest i chce ja wpiąć w układ chłodzenia następnie zalać go pod korek benzyną/ropą lub miksturą z proszkiem do prania bo od ropopochodnych boje sie zeby jakaś gumka nie puściła :p nie wiem co będzie bardziej skuteczne jeszcze się zastanowię.

Do tego na krótko uruchomić pompki wspomagające obiegi i tak będzie to ciągle się płukało ile będzie trzeba non stop aż sie wszystko wymyje :hurra:

 

Dopiero usze się tego silnika i nie wiem na 100% gdzie wpiąć pompkę w układ aby wymusić obieg we wszystkich przewodach, chłodnicy i nagrzewnicy równomiernie...pomoże ktoś?





#2 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 października 2015 - 18:08

Witaj , nie wiem co inni piszą ale miałem parę ładnych lat Kadett-a GSI 16V T i pękniętą głowicę KS700 , jak tylko za dużo masła było w układzie lałem do układu wode i płyn do mycia silników (nazywa się Meglio , kupisz na Orlen-ie) i jeździłem z tym pare dni po czym spuszczałem. Potem Borygo i trzy cztery miechy spokoju - aż przed sprzedażą Kadzia naprawiłem głowicę , bo w necie pojawił się "przeciek" jak się naprawia pękające głowice :)

P.S nalej pół ilości butelki płynu reszta zwykła woda.


_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#3 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 października 2015 - 21:32

Te środki nawet nie wchodzą w reakcję z uszczelkami itp przynajmniej tak piszą... Mi takie płukanie w zupełności wystarczy wielkie dzięki!

#4 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 października 2015 - 21:37

mocny żel do prania ubrań(niemiecki persil, polski słabo rusza) albo żel do rąk, coś jak pasta bhp ale bez dodatków ściernych :p

na płyny mycia silników bym uważał, niektóre są na bazie ropy a inne na kwasie, ani jedno ani drugie nie jest zdrowe

ten meglio to można znaleźć na chemii gospodarczej, nada się

 

na przykładzie persila

rozcieńczasz 4-5 korków na 10L wody z kranu

3-5 płukań do włączenia wentylatorów

płuczesz wodą z kranu aż przestanie się pienić

2-3 płukanki wodą demineralizowaną

zalewasz układ G12 i po robocie



#5 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 października 2015 - 08:38

Wypłukałem układ Meglio i jestem zadowolony. Taka czarna woda zeszła że szok! układ był zasyfiony olejem który już zestarzał sie w układzie bo poprzedni posiadacz w Niemczech słabo go wypłukał lub serwis się nie postarał...w termostacie tragedia jakieś brudy się nazbierały i się nie domykał.

Ja dolałem Meglio do bańki z destylowaną około litra i do 10 płukań do włączenia wentylatorówa. Na następny dzień po pracy kolejna porcja świeżej wody + Meglio i godzina na wolnych obrotach...potem już tylko płukanie gorącą wodą aż zaczęła schodzić czysta. Ten Meglio to dobry jest.