Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z odpaleniem na benzynie po wyłączeniu auta na gazie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2007 - 17:39

To już druga Omega 2.0 w rodzinie z instalacją sekwencyjną BRC i druga z tym samym problemem. Po odpaleniu na zimno auto po ok 40-60 sekundach przechodzi na gaz. Nie ważne czy rozgrzeje się do 90 stopni czy tylko trochę, ale po zgaszeniu silnika, trzeba pokręcić ok 2 sekund rozrusznikiem żeby silnik odpalił na benzynie.
Czekałem już aż pompa napompuje benzynę i jest to samo. Włączałem zapłon kilkakrotnie, żeby może więcej nabił ciśnienia, ale też bez skutku. Czekałem aż zgaśnie czerwona kontrolka, ale to samo.
Wcześniej miałem usterkę, bo instalacja nie czytała z czujnika wału i nie było tego problemu, ale teraz po naprawie się nasilił.
Jeśli krótko przed zgaszeniem silnika przełączę go na benzynę to bez problemu to robi (nie przerywa, nie zadusza się) i można go również potem ponownie bez problemów odpalić, ale jest to dość problemowe i chciałbym mieć automatykę a nie kombinować.
Dla mnie to wygląda tak, jakby przy przejściu z benzyny na gaz, sterownik najpierw wyłącza zasilanie benzyny, a wtryski jeszcze moment pracują i nie ma w nich potem paliwa. Mimo napicia ciśnienia na szynę, nie ma jeszcze go we wtryskach i tak się dzieje.

#2 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2007 - 17:48

wydaje mi się, że najprawdopodobniej nie jest wypalany cały gaz.

Powiedz mi dzieje się tak zarówno jak jest ciepło i zimno na dworze czy nie ma to znaczenia?

Istnieje możliwość odpalania awaryjnego tylko na lpg??

trzeba pokręcić ok 2 sekund rozrusznikiem

2 sekundy to jest długo??

Podjedź do kogoś kto robi z BRC i niech Ci wyregluje.. może coś po naprawie się rozregulowało.

#3 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2007 - 17:58

A gdzie myślisz gaz jest niespalany do końca? To sekwencja, więc bardzo mało może go zostać w kolektorze
Auto po zgaszeniu na gazie może stać nawet kilka godzin i problem występuje. Rano też tak często jest.
Druga kluska stoi w garażu (ogrzewanym) i problem jest ten sam.
Nie wiem czy jest możliwość odpalenia na LPG, bo nie mam instrukcji a nawet na stronach BRC nic nie ma (jak są to stare instrukcje do instalacji ze zwykłym przełącznikiem, a ja mam przycisk).
W stosunku do normalnego kręcenia które trwa ok pół sekundy to dużo. Problem jest taki, że wstyd mi kręcić tak rozrusznikiem jakbym miał zaniedbanego grata.
Auto właśnie wróciło ze strojenia, ale jak napisałem wcześniej się tak nie działo. Prosiłem mechaników o sprawdzenie, ale widać nie dużo pomogło...

#4 OFFLINE   LysyS

LysyS
  • 25 postów
  • Dołączył: 27-10-2006
  • Skąd: Sanok

Napisany 02 stycznia 2008 - 00:02

Ja już od jakiegoś czasu mam "problem" z odpalaniem Omki, tzn. odpala ale po kilku (2-4)sekundach kręcenia. Jeżeli przed wyłączeniem silnika przełączę na benzynę i na benie zgaszę to wszystko jest ok. i momentalnie odpala.

Wydaję mi się, że jest to problem z ustawieniem instalacji ale nie miałem kiedy podjechać do gazowników, żeby sprawdzili.

Na zimnym silniku, np. po nocy jest ok. :neutral:
Omega to Omega...

#5 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2008 - 00:30

Dokładnie ten sam problem. Jak zgaszę na benzynie to odpala od dotknięcia. Jak na gazie to trzeba kręcić.
Ja pojadę do nich jeszcze raz, ale mam wrażenie, że oni wiedzą od czego to jest i nie mogą nic z tym zrobić.

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2008 - 09:05

efekt ktory opisujecie na 100% pasuje do nie wypalonego lpg (tak jak pisze Chomiczek)silnik jest zalewany ale jest to typowe dla I i II gen i dla aut z dlugim kolektorem ssacym..... Tu jednak chodzi o wtrysk lpg.....hmhmhmmhmm. Kiedys na innych forach natknalem sie na post z problemem takim jak u Was i dotyczyl wtrysku BRC, byc moze ustawienia centralki ostro wplywaja na pamiec adaptacyjna, ale to latwo sprawdzic. mkaminski100 , zgas samochod na lpg odlacz baterie i poczekaj ... powiedzmy 1 godz (sa rozne zrodla na temat czasu po ktorym pamieca daptacyjna sie skasuje, nawet wyczytalem 3 min...) a nastepnie odpal samochod. Odpisz czy cos sie zmienilo.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 stycznia 2008 - 11:52

Zrobie tak jak mowisz, ale pewnie dopiero na weekend. Problem jednak w tym, ze on tak nie robi zawsze. Czasami ma focha czasami nie.
Moglbys podac jakis link do tych informacji o ktorych piszesz o BRC?

Dzis na przyklad przy przejsciu na gaz silnik zgasl a po odpaleniu jechalem jeszcze ok 300 metrow zanim przelaczym sie znow na gaz. nie wiem czy nie czas na nowe przewody (swiece mam nowe GM)

#8 OFFLINE   CAR 77

CAR 77
  • 24 postów
  • Dołączył: 08-11-2007
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 11 stycznia 2008 - 22:06

ja u siebie miałem coś podobnego. u mnie z wężyka od powrotu nadmiaru gazu do reduktora była odwrotna sytuacja i gaz był wtłaczany na wtryskiwacze a że były lekko nie szczelne to pompował dalej i był problem z odpalaniem. wymienili jakąś sprężynke w gumke w reduktorze i było ok.

#9 OFFLINE   jaro_fx

jaro_fx
  • 66 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Łosice k/Siedlec

Napisany 17 stycznia 2008 - 15:41

Witam
Moja Omega rano (zimny silnik) pali praktycznie na dotyk, przelacza sie na gaz i jest ok. Natomiast jak zgasi sie silnik,to potem jest problem z odpaleniem (na benzynie), trzeba krecic jakies 5-8 sekund, potem powoli zaczyna zalapywac.

Mam Instalacje zwykla BRC, wiecej na jej temat nic nie napisze, bo kuilem auto, to juz byla. Teraz instalacja ma jakies 2 lata
_______________________________________
JARO_FX
_______________________________________

#10 OFFLINE   Stachu

Stachu
  • 138 postów
  • Dołączył: 12-08-2006
  • Skąd: Księstwo Pilskie.

Napisany 17 stycznia 2008 - 16:13

Natomiast jak zgasi sie silnik,to potem jest problem z odpaleniem (na benzynie), trzeba krecic jakies 5-8 sekund, potem powoli zaczyna zal


Jaro ,pedał gazu w podłogę wtedy szybciej zaskoczy.
Albo nie gasic ,pozwolic silnikowi się rozgrzac.

#11 OFFLINE   jaro_fx

jaro_fx
  • 66 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Łosice k/Siedlec

Napisany 17 stycznia 2008 - 16:58

Jaro ,pedał gazu w podłogę wtedy szybciej zaskoczy.
Albo nie gasic ,pozwolic silnikowi się rozgrzac.


Tak też robię:))Jednak chodzi mi o to, czy da sie cos z tym zrobic?Czy to normakne zachowanie, czy raczej swiadczy ono o jakiejs usterce??
_______________________________________
JARO_FX
_______________________________________

#12 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 stycznia 2008 - 14:34

Tak też robię:))Jednak chodzi mi o to, czy da sie cos z tym zrobic?Czy to normakne zachowanie, czy raczej swiadczy ono o jakiejs usterce??

kolego masz nie podłączony czujnik temp.parownika (albo za nisko ustawiony moment przejścia na gaz) i dlatego jak odpalisz zimny silnik i od razu przełączy się na LPG (albo za wcześnie) i zgasisz zanim osiągnie wyższą temp. to źle odparowany gaz rozpręża sie dopiero w kolektorze ssącym i zalewa silnik.Częsty błąd gaziarzy :bad:
Ps.jak ci tak zgaśnie otwórz maskę i dotknij parownika czy jest ciepły z tego co pamiętam to mni.temp.parownika to 25*C dopytaj kolegi kczecha on będzie bardziej siedzi w temacie.Pozdrawiam

#13 OFFLINE   jaro_fx

jaro_fx
  • 66 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Łosice k/Siedlec

Napisany 23 stycznia 2008 - 14:51

kolego masz nie podłączony czujnik temp.parownika (albo za nisko ustawiony moment przejścia na gaz).......


Dzieki Panie Kristofer...POPYTAM
_______________________________________
JARO_FX
_______________________________________

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 stycznia 2008 - 23:50

Jaro ,pedał gazu w podłogę wtedy szybciej zaskoczy.



to nie jest dobry pomysl. potrafi strzelic. U mnie mam to samo, ulamalem czujnik temp. nowy juz kupiel tylko nie mam czasu przelozyc (i tu wstyd :oops: ) wiec zrobilem na zwarcie i teraz nie ma czujnika. skutkuje to wlasnie opisanymi wyzej klopotami. po resecie map wtryskow wszystko wraca do normy. w sobote wkrece czujnik w koncu.