Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dyskoteka na desce rozdzielczej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 września 2015 - 15:13

Witam niedawno kupiłem srebrną B FL MV6. Samochód posiadałem trzy miesiące - przez ten czas żadnych poważniejszych problemów. Tydzień temu postanowiłem wymienić olej w skrzyni a przy okazji wyjąłem chłodnicę by ją przeczyścić oraz odkamienić. Odpowietrzyłem układ po czym mała rundka po mieście. Po drodze podskoczyłem do kolegi podpiąć auto pod komputer z czytać ewentualne błędy z ECU. Po kilku próbach okazało się że niestety nie podejdzie. Podczas powrotu do domu żadnych niepokojących objawów.

Następnego dnia na desce rozdzielczej mam dyskotekę ! Zapalają się ABS i TC następnie ENGINE (miga na filmie tego nie widać) Wywala również kontrolka oleju a jak ruszę to komunikat skrzyni. Nawet kontrolka od poduszek się zapali. Jak dodam gazu to gasną kontrolki a zegary padają, obrotomierz wariuje to samo wskazówka od paliwa.

Nagrałem filmik czasami wygląda jak by auto zgasło ale to tylko zegary nie działają.


Po filmiku zauważyłem że klema minusowa była całkiem mocno nagrzana. Przed tym wszystkim miałem problem z rozładowującym się akumulatorem ale nie namierzyłem przyczyny po prostu odłączam aku. Sprawdziłem bezpieczniki i wszystko wygląda ok. Czy możliwe jest że padł ECU ? Nawet radio zaczęło się dziwnie zachowywać jak wyjmę kluczyk ze stacyjki to słyszę szum z głośników który nie chce ustać. Przedtem tego nie było. Pierwszy raz się z tym spotkałem.



#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2015 - 15:18

wszystkie te błedy dotyczą ładowania aku czyli usterki alternatora.Doprowadź do ładu klemy i potem sprawdź ładowanie.

#3 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 września 2015 - 15:48

Klemy czyste i bolce na aku też bo kupiłem nowy. Alternator wydaje się być ok napięcie ładowania podczas obciążenia i bez w normie. Ale sprawdzę kabel masowy bo sprawdzając pobór auta w spoczynku pokazuje podejrzane 0.00 mA. A wiem że tyle na pewno nie ma. Z elektroniki jestem bardzo słaby dlatego też pytam. Sprawdzę co i jak i dam znać. Dzięki za pomoc ale chętnie wysłucham innych sugestii.

#4 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 września 2015 - 16:21

Oj to chyba bezpiecznik w mierniku masz przepalony, chyba że źle podłączyłem miernik

#5 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2015 - 13:12

wszystkie te błedy dotyczą ładowania aku czyli usterki alternatora.Doprowadź do ładu klemy i potem sprawdź ładowanie.


Kolega musi mieć rację. Pociągnąłem nowe kable od klemy - (na odcinku klema-silnik) ale nadal problem pozostaje. Jakość kabli i średnica z grubym zapasem ale nic się nie zmieniło.

Zauważyłem że z akumulatora aż kipi po uruchomieniu auta... Nie wiem jak z grzaniem klemy bo nie odpalam auta na dłużej niż 10-15 sekund. Zrobiłem pomiar i ładuje 17,5V czyli prawdopodobnie regulator i diody.

Na ten moment jestem na etapie wyjmowania alternatora. Musiałem wyjąć dolot i pogrzebać przy webasto by mieć dojście.
W alternatorze odkręciłem dolną długą śrubę z nakrętką bez problemu.

Natomiast górna śruba puściła i nie chce się wykręcać. Ta śruba jest wkręcona w blok silnika ? (zerwany gwint :( ?)
Czy ma nakrętkę po przeciwnej stronie.

Pytanie 1)Kręcę kręce i nic ... stoję z robotą czekam na waszą radę !
2)Cały alternator trzyma się na tych dwóch śrubach ?
3)Czy przy zdejmowaniu alternatora odkręca się jakąś rolkę napinacz ?
4) Obawiam się czy dam radę naciągnąć ten alternator na pasek po demontarzu.

PS jeszcze nie odkręciłem kabli od alternatora bo ciężkie dojście.

Edytowany przez pampelu, 22 września 2015 - 15:18.


#6 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2015 - 19:02

Aby ściągnąć pasek to na śrubę od rolki napinacza zakłada sie klucz i luzujesz napinacz.Tzn.ciągniesz jakbyś chciał tą śrubę dokręcić.Napinacz jest na sprężynie,

#7 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2015 - 19:38

Aby ściągnąć pasek to na śrubę od rolki napinacza zakłada sie klucz i luzujesz napinacz.Tzn.ciągniesz jakbyś chciał tą śrubę dokręcić.Napinacz jest na sprężynie,


Bardzo dziękuję za informację nie chce nic samemu robić by czegoś nie popsuć bardziej niż było. A ta informacja jest dla mnie istotna.

Natomiast jestem bardzo ograniczony czasowo (kanał użyczam) i nie chce zbyt długo stać z autem a za chiny nie mogę odkręcić śruby która trzyma alternator od góry. Nie wiem co z nią zrobić bo się kręci, ale nie wykręca.

Nie wiem jak ją odkręcić z resztą bym sobie poradzi, google nie pomaga a szukajką z forum... chyba sobie nie radzę.

Potrzebuje pomocy kogoś kto już to robił. Dziękuję.

#8 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 września 2015 - 22:44

Bo z tyłu jest nakrętka :d Musisz ja złapać kluczem nie pamietam juz jakim(chyba 15?) Spokojnie da sie to zrobic zwykłym kluczem płaskim od góry bez kanału :d

#9 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2015 - 23:06

Bo z tyłu jest nakrętka :d Musisz ja złapać kluczem nie pamietam juz jakim(chyba 15?) Spokojnie da sie to zrobic zwykłym kluczem płaskim od góry bez kanału :d


Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Chociaż nie wyobrażam sobie jak mam dojść do nakrętki od górnej śruby od alternatora. Ale po entuzjazmie kolegi mam wrażenie że myślimy o różnych śrubach, bo dojścia tam nie widzę żadnego. Jutro poszukam może znowu muszę coś wyjąć by zrobić dojście.

Edytowany przez pampelu, 22 września 2015 - 23:10.


#10 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 września 2015 - 00:18

trzeba mieć czułe paluszki i znajdziesz co potrzeba :cool:

#11 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 września 2015 - 00:48

Spokojnie da rade. Ja mam wielkie łapska i jakoś się udało :) Rozumiem że wyjąłeś multi-ram :)

#12 OFFLINE   mufas007

mufas007
  • 22 postów
  • Dołączył: 27-04-2012
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 września 2015 - 17:29

Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem. Chociaż nie wyobrażam sobie jak mam dojść do nakrętki od górnej śruby od alternatora. Ale po entuzjazmie kolegi mam wrażenie że myślimy o różnych śrubach, bo dojścia tam nie widzę żadnego. Jutro poszukam może znowu muszę coś wyjąć by zrobić dojście.

Żeby wykręcić tą nakrętke musisz wziąc przedłużke albo dwie z tego co pamiętam. Bodajże nasadka 13. Nakrętka jest dość głęboko schowana, ale ja dałem rade pod domem bez kanału to ogarnąć, więc jak masz możliwośc zrobienia tego z kanału to powinno być łatwiej.
A czy od góry da rade to zrobić? Ja robiłem od dołu bo od góry chyba nie było miejsca.

Edytowany przez mufas007, 23 września 2015 - 17:32.


#13 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2015 - 21:57

Szczególne podziękawania dla kolegi machony79 oraz Skit za wskazówki alternator trzyma się na dwóch śrubach (oplowska gwiazdka nr14) obie są zkątrowane nakrętką 16. Pomocna również była jakaś brecha ale nie konieczna. Pamiętać trzeba o zdjęciu paska przy pomocy napinacza nad alternatorem. Samą nakrętkę przytrzymałem porządnym kluczem oczkowym a odkręciłem śrubą.

Nakrętkę zlokalizowałem na słuch gdy kręciłem śrubą.Od dołu jej w ogóle nie widać tym bardziej od góry. W moim przypadku musiałem zdjąć dolot parownik oraz zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego. A i tak dojście jest tragiczne przez webasto w okolicach nadkola.

Okazało się że padł regulator napięcia. Oryginał z robotą kosztował mnie 60PLN. Przy okazji dowiedziałem się że całkiem niedawno był kompleksowo i porządnie zregenerowany ale na padliwym regulatorze stąd problem.

edit:
Wszystko działa super problem minął. Serdeczne dzięki za pomoc. Przyklejenie nakrętki do klucza zapewniło dobrą i łatwą pracę.

Temat można zamknąć

Edytowany przez pampelu, 29 września 2015 - 22:07.