

Gaśnie na niskich, strzela.
#1
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2014 - 10:52
Nie mam już siły do mojej omegi.
2.5 V6 automat
Wymieniono: Cewkę, kable WN, 2 lambdy wszystko nowe oryginalne.
Auto po prostu po kilku kilometrach jazdy przy wciśnięciu hamulca gaśnie, po przejechaniu kilkunastu już nie trzeba nic wciskać gaśnie na jałowym.
Przed zgaśnięciem zawsze słychać charakterystyczne strzelanie z wydechu i zmagania komputera z utrzymaniem obrotów.
Dzieje się to zupełnie losowo choć zauważyłem że podczas upałów i kiedy silnik jest gorący objawy się wzmagają.
Poniżej filmik kiedy uchwyciłem zachowanie silnika podczas tych ewolucji.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 28 lipca 2014 - 12:43
Jeśli chodzi o przepływomierz to nie mam pojęcia. Będę musiał go wypiąć i pojeździć bez niego i sprawdzić jak auto zachowuje się wtedy.
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2014 - 09:48
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 29 lipca 2014 - 12:20
#9
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2014 - 11:56
63 Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
35 Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
Ma ktoś jakieś pomysły?
#10
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2014 - 12:54

#11
OFFLINE
Napisany 31 lipca 2014 - 09:44
#12
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2014 - 17:11
Po usunięciu błędĂłw pojawil sie tylko jeden po zagrzaniu silnika.
Czujnik polozenia walu błędny sygnał.
Po sprawdzeniu oscyloskopem wysly niezle zawirowania w pracy czujnika. Gubienie impulsĂłw lub niewlaściwa ich charakterystyka. Autko obecnie jest u mechanika w trakcie wymiany czujnika polozenia walu.
#13
OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2014 - 17:47
#14
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2014 - 19:56
Natomiast strzelanie w wydech jest charakterystyczne przy zbyt ubogiej mieszance - ciągnie lewe powietrze lub wtryskiwacze się skończyły - no i komputer podobnie wariuje.
Obecnie mam x20xev i też gaśnie w podobny sposób (i strzela w wydech). Podejrzewam u mnie nieszczelność w układzie dolotowym. Albo w moim przypadku jeszcze pęknięcie kolektora wydechowego może powodować zassanie powietrza przez szczelinę (mniej prawdopodobne ale nie wykluczam) i sonda lambda widzi więcej tlenu, co też może zdezorientować komputer.
Zarówno działanie czujnika wału jak i skład mieszanki zależą temperatury, ale szybciej jest sprawdzić czujnik jak masz kanał albo podnośnik to jest to 15min roboty. Rozebranie kolektora w V6 to pół dnia ;-).
Pozdrawiam
Witam
Nie mam już siły do mojej omegi.
2.5 V6 automat
Wymieniono: Cewkę, kable WN, 2 lambdy wszystko nowe oryginalne.
Auto po prostu po kilku kilometrach jazdy przy wciśnięciu hamulca gaśnie, po przejechaniu kilkunastu już nie trzeba nic wciskać gaśnie na jałowym.
Przed zgaśnięciem zawsze słychać charakterystyczne strzelanie z wydechu i zmagania komputera z utrzymaniem obrotów.
Dzieje się to zupełnie losowo choć zauważyłem że podczas upałów i kiedy silnik jest gorący objawy się wzmagają.
Poniżej filmik kiedy uchwyciłem zachowanie silnika podczas tych ewolucji.
#15
OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2014 - 20:10
u mnie chyba też to samo, na razie po prostu odpiąłem kostkę od przepływomierza i jak ręką odjął pojeżdżę jeszcze trochę a później zapnę znowu i zobaczę czy problem powróci to będę pewny na 100%, czy to toPanowie,przepływomierz do wymiany.Miałem podobnie,do tego jeszcze brak mocy ,oczywiście nie zawsze.Aha,no i spalanie nie tentego.Po wymianie przepływki wszystko jak ręką...
#16
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2015 - 19:42
Jak zgasilem auto to niemoglem go odpalic tak jakby akumulator padl, a krecilo rozrusznikiem wiec odpalilem raz na pycha i zapomnialem przelaczyc na pb , a z racji ze byl cieply odpalil na gazie.
Podvzas tego odpalania byly dwa strzaly , ktore wywalily spinki od obudowy filtra powietrza. Dokupilem, lecz od tego momentu po dluzszym staniu auta, kiedy temp spadnie, ciezej odpala.
Jak juz odpali, podkreci obroty i zaraz gasnie trzeba go odpalic i podkrecic obroty bo zlapie temp i przelaczy sie na gaz i ok, chyba ze sie raptownie doda gazu przy podkrecaniu obrotow to strzela na pb .
Drugi objaw ze przy odpalaniu zimnego silnika, wyskakuje na komp ze zostalo mi paliwa na np30km a mam 20l.
Trzeci objaw spalanie chwilowe na godzine podwiekszone jak mialem wczesniej 1.2 to teraz 1.6 ogolnie czy na lpg czy pb spadek mocy na kompie wyszefl jakis blad odpowietrzenia zbiornika paliwa czy ukladu paliwowego i podobno gosciu mowil ze wartosci wtryskow skacza co z tym zrobic i jak sprawdzic co to moze byc z gory dziekuje za pomoc
Edytowany przez marek_kloss, 27 sierpnia 2015 - 21:15.
dodałem znaki interpunkcyjne
#17
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2015 - 19:52
#18
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2015 - 20:06
Tyle co ja zrozumiałem.
Zakładam, że gaz II gen. skoro walnęło tak, że aż rozpięło obudowę filtra. Masz klapę antystrzałową na dolocie?
Obstawiam, że przepływkę szlag trafił. Od tego może się krztusić, dusić i strzelać. Pewnie mocy też ubyło.
Na zasięg na kompie nie patrz jak masz gaz. Bo nawet jak wlejesz 20L i zrobisz 100 km na gazie to PB nie ubędzie ale zasięg się zmniejszy.
#19
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2015 - 20:19
#20
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2015 - 20:32
Przepływka dobra czy chyba dobra. Bo to zasadnicza różnica. Najlepiej na podpięcie kompa podjedź niech sprawdzą jak pracują czujniki a nie tylko odczyt błędów.. Której generacji masz gaz? Bo na moje, jak masz II gen. i nie masz klapy na dolocie to na 99% przepływka oberwała.
Chyba że masz sekwencję. to klap nie montują. Może po tym strzale coś jest źle złożone i lewe powietrze gdzieś łapie.
Edytowany przez robert3012, 27 sierpnia 2015 - 20:37.