


Domykanie szyb
#61
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2012 - 16:58

#62
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2012 - 17:13
#63
OFFLINE
Napisany 10 listopada 2012 - 22:59
tak szyby zaprogramowane. Yyyy pod deską rozdzielcza kostka zgniła???? Basen miales czy co?
w ktorym miejscu szukac kostki>?
Pod dywanikiem, ale nie tym co jest zaczepiany na stopery tylko jeszcze pod spodem. Odciągasz od strony pedałów (musisz wykręcić plastiki z progu) i odgiąć dywanik. Pod nim jest taka plastikowa osłona a pod nią leci wiązka kabli. Tam gdzieś jest (powinna być) kostka od domykania szyb. Ja jej nie miałem, a kabelki były zielone na odległości 5cm. Musiałem dolutować nowe aby je połączyć.
Po tym wszystko działa.

#64
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 14:39
#65
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 14:46
mam pytanko odnośnie domykania szyb i szyberdachu z pilota wszystko działa gdy przytrzymam pilota jak puszczę w połowie już nie domknie.idzie to jakoś zaprogramować z centralnym zamkiem?oma 2.0v16 136km cd.Będę bardzo wdzięczny.:pokoj:
W poradach masz opis jak zaprogramować szyby, szyberdach i pilota. Wpisz słowo do szukajki.
#66
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2013 - 19:35
Ja tez tak mam ale udalo sie to przerobic i jest to 10 minut roboty... Przerabial mi to uzytkownik maniutek i polegalo to na przeprowadzeniu kabelka pomiedzy silownikiem centralnego a silniczkiem podnoszenia szyby... Podlacza sie to tylko w drzwiach kierowcy, dziala na wszystkie szyby...
Dokladnie pod ktore kabelki sie podlaczyc to juz napisz na priv do maniutka... Spoko chlopak, powinien Ci pomoc...
#67
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 14:26
A korzystając z okazji chciałbym zapytać jak zaprogramować domykanie szyb z pilota. Otóż padł mi sterownik od centralnego, wymieniłem na inny ale o tym samym numerze, zakodowałem pod kompem kluczyk aby współgrał z nową centralką i wszystko fajnie tylko że wcześniej miałem domykanie szyb a teraz mam ale tylko z kluczyka, a z pilota już nie.
#68
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 14:41
Można zrobić domykanie po ryglowaniu lub przed ryglowaniem. Co kto woli.
Jak jesteście zainteresowani mogę podać schemat (bardzo prosty) układu oraz gdzie go podłączyć.
Są też inne sposoby, ale mają skutki uboczne, np. w postaci szybszego samorozładowania akumulatora.
#69
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 14:47
Coś takiego zrobiłem u siebie i działają wszystkie szyby po kliknięciu przycisku zamykania. Oczywiście tylko raz się klika.
#70
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 14:48
Wyslane z Galaxy S3
#71
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 14:53
#72
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 14:55
http://www.vectraklu...ektrycznych.htm
Coś takiego zrobiłem u siebie i działają wszystkie szyby po kliknięciu przycisku zamykania. Oczywiście tylko raz się klika.
Właśnie taka robota może powodować rozładowywanie akumulatora. Chyba nawet na tym samym forum vectry ludzie zgłaszali takie problemy. U niektórych nic się nie działo, albo im się tak wydawało, bo samochodem jeździli bardzo często, a u innych z kolei akumulator padał po trzech dniach stania.
#73
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 14:58
Właśnie taka robota może powodować rozładowywanie akumulatora. Chyba nawet na tym samym forum vectry ludzie zgłaszali takie problemy. U niektórych nic się nie działo, albo im się tak wydawało, bo samochodem jeździli bardzo często, a u innych z kolei akumulator padał po trzech dniach stania.
No właśnie mi pada i podejrzewam właśnie że od tego się tak dzieje.
Jak jeździłem dzień w dzień to było ok, ale jak zaczęła stać pod blokiem po 3 dni to czasami trzeba z kabli.
#74
OFFLINE
#75
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 16:08
#76
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 16:13

Aku śmiga normalnie, z tym, że auta codziennie są użytkowane...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#77
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 18:05

Potrzebne części:
-tranzystor BC547B lub zamiennik
-opornik 1 kΩ
-opornik 10 kΩ
-dioda prostownicza typ 1N4 (ja akurat zastosowałem 1N4148 ) - ma być podłączona czarnym paskiem w kierunku opornika
-kondensator 470 μF - może być większy (na napięcie min 16 volt)
Powinien wystarczyć 220 μF ale w moim przypadku, gdy były otwarte wszystkie okna i szyberdach i zimą trochę przymarzły chodziły ciężej. ładunek kondensatora nie wystarczał, aby zamknąć wszystkie szyby do końca. Należy zwrócić również uwagę, że z czasem kondensator straci nieco pojemności. Dlatego wybrałem 470 μF.
Szyby domkną się po dwukrotnym naciśnięciu przycisku pilota, czyli po zaryglowaniu drzwi. Uważam, że tak jest bardziej praktyczniej. W lato mogę zamknąć samochód i mieć opuszczone szyby.
Wpinamy się w przewody centralki znajdujące się z przodu, po stronie pasażera, do lewego, 28 pinowego złącza. Musimy, więc zdemontować plastiki: ten trójkątny pionowy (pod nim będziemy się wpinać), przykręcony na dwie śruby - jedna ukryta jest pod osłoną progu. Nie musimy obcinać przewodów. Wystarczy, że odizolujemy i skręcimy lub zlutujemy ze zrobionym wcześniej układem. Masę podpiąłem pod pierwszą śrubę plastikowej osłony progu. Na przewodzie zrobiłem oczko i skręciłem razem z plastikiem.
Nie zapomnijcie o zaizolowaniu naszego układu, bo jak będzie zwarcie, to pierdyknie tranzystorek i robota od nowa.
Domykanie przed ryglowaniem.
Nie pamiętam, jak było z kolorami przewodów z domykaniem przed ryglowaniem, ale
wiem, że przewód wychodzący z diody naszego układu podpinamy do przewodu idącego z 12. stykowego złącza centralki (tego po prawej stronie) - pin 7.
Natomiast przewód od tranzystora podpinamy do przewodu idącego od pinu 24 złącza lewego, czyli tak, jak w wersji po ryglowaniu (przewód brązowy z czarnym paskiem).
Masa zostaje bez zmian.
Numeracja pinów jest na wtyczkach lub centralce, więc nie powinno być większych problemów.
Dodam jeszcze, że po podłączeniu układu należy otworzyć i zamknąć drzwi kierowcy, bo inaczej ryglowanie nie zadziała, a tym samym domykanie szyb. Tak jest przynajmniej u mnie. Radzę również przed montażem odłączyć akumulator.
Mam nadzieję, że jakoś w miarę zrozumiale napisałem.
#78
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 18:14


idzie bez problemu odnaleźć tam te dwa kolory (nieb-czerw) ?Wpinamy się w przewody znajdujące się z przodu po stronie pasażera w progu
#79
OFFLINE
Napisany 25 lutego 2013 - 18:52
...idzie bez problemu odnaleźć tam te dwa kolory (nieb-czerw) ?
Bez problemu. O ile dobrze pamiętam czerwony będzie taki gruby. Tak czy inaczej nie ma problemu z rozróżnieniem właściwych przewodów. W obecnym samochodzie montowałem ten układ i nie miałem z montażem najmniejszych nawet kłopotów. Działa już 2 lata.
W razie czego służę pomocą.
EDIT:
Prawidłowe kolory przewodów, to: brązowy z czarnym paskiem oraz czarny z niebieskim paskiem. Schemat i opis zostały poprawione i uzupełnione.
Pomyliłem się w kolorach, ponieważ w drugim samochodzie była przerabiana instalacja i były inne kolory. Dobrze, że sobie o tym przypomniałem i pobiegłem rozbebeszyć obecny samochód, aby sprawdzić kolory. Demontaż i powtórny montaż zajął mi w ciemności, przy latarce ok. 1,5 godziny.
Przewody są łatwe do zlokalizowania.
Przepraszam zainteresowanych za pomyłkę. Teraz jest OK.