

Słabe ładowanie na gorącym silniku
#1
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2015 - 10:44
Dziś na ciepłym silniku ok 70*C ładowanie 14V, po przejechaniu kilku kilometrów i temp. silnika ok 95*C ładowanie 13.2V-13.5V. Grzeje się również klema na +.
Czyli napięcie ładowania spada na gorącym silniku. Na zimnym ładowanie jest dobre. Co może być przyczyną słabego ładowania na ciepłym silniku?
#2
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2015 - 10:46
#3
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2015 - 12:09
To na pewno nie wina kabli. Sprawdzano to w warsztacie.
#4
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2015 - 18:27
#5
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2015 - 19:13
Grzanie się przewodu/zacisku elektrycznego ZAWSZE jest wynikiem albo słabego styku albo dużego przeciążenia względem znamionowego
albo gówniany stabilizator napięcia wstawili który pod oporem nie daje rady,ale to raczej wina kabli.
#6
OFFLINE
Napisany 05 września 2015 - 18:55
Co może być przyczyną?
#7
OFFLINE
Napisany 06 września 2015 - 09:16
skoro bardzo się grzeje to jest bardzo mocno obciążony, obetnij tą klemę plusową i wsadź nowąŁadowanie dalej jest słabe. Alternator bardzo mocno się grzeje.
Co może być przyczyną?
#8
OFFLINE
Napisany 06 września 2015 - 16:43
#9
OFFLINE
Napisany 06 września 2015 - 16:48
#10
OFFLINE
Napisany 06 września 2015 - 22:33
Oczywiście kable wszystkie dawno sztuka po sztuce przejrzałem
Edytowany przez technix, 06 września 2015 - 22:33.
#11
OFFLINE
Napisany 07 września 2015 - 20:33
#12
OFFLINE
Napisany 07 września 2015 - 20:53
#13
OFFLINE
Napisany 09 września 2015 - 08:38
Prawie dlatego, że na plusie (poza altkiem) cały czas ginie mi 1V napięcia.
Generalnie po włączeniu świateł, klimy, wentylatora na 5 bieg, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, napięcie na aku wynosi 13V (jak uporam się z tym spadkiem jeszcze to będzie 14V), zatem jestem baaaardzo zadowolony.
Teraz jeszcze tylko muszę zdemontować rozrusznik, coby zrobić porządek z połączeniami na plusie i będzie idealnie.
No bez obciążenia oczywiście 14,4 (mierzona na altku) i 13,4 mierzone na aku.
Dla ciekawych, altek ten musiał być już naprawiany, a właściwie to pewnie szczotki się skończyły poprostu, bo szczotkotrzymacz wraz z regulatorem jest firmy Magnetii Marelli.
I jeszcze jedno, wiecie jaki on jest wielki (fizycznie) w porównaniu do starego Delco? Prawie o połowę, nawet przez moment się bałem czy się zmieści

jakiby ktoś szukał (choć tych Bosch'ów to raczej nie wiele na alle) to mój wygląda tak
Załączone pliki
#14
OFFLINE
Napisany 09 września 2015 - 10:14
strasznie duża różnica, czy kabel od ładowania do aku jest OK14,4 (mierzona na altku) i 13,4 mierzone na aku.
#15
OFFLINE
Napisany 09 września 2015 - 10:48
właśnie o tym piszę, że muszę dostać się do mostka na złączu rozrusznika, zresztą nawet rozrusznik od początku jak posiadam omcie to słabo kręci.
co do rozrusznika to jeszcze nie wiem czy słaba masa, słaby plus czy ogólnie zużyty, co do ładowania to bankowo złącze kabla plus za altkiem (a za altkiem jest już tylko rozrusznik i potem aku)
#16
OFFLINE
Napisany 12 września 2015 - 20:20
Czy podgrzewacz silnika występuje w bezynie 3.0 v6, czy tylko w diesel go ma? Jak tak to gdzie jest umiejscowiony.
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 13 września 2015 - 05:12
#19
OFFLINE
Napisany 23 września 2015 - 13:18
#20
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2015 - 15:01
Witam u mnie na zimnym silniku ładowanie 14.1v po rozgrzaniu silnika i włączeniu świateł spada do 13.5v a jak dołączę do tego podgrzewanie szyby tylnej spada do 13.2 czy nie jest za mało no i oczywiście słychać już łożyska alternator bosch 100A czy jest jakaś większa filozofia żeby wymienić samemu regulator napięcia i łożyska czy lepiej zlecić komuś kto to robi jakie są numery łożysk i jaki regulator?