Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Słabe ładowanie na gorącym silniku

ładowanie alternator

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 24 sierpnia 2015 - 10:44

Witam. Jak w tytule, na wolnych obrotach ładowanie to 13.5V. Alternator po regeneracji, na stole diagnostycznym w warsztacie pokazuje 14.4V. Nie ma spadku napięcia na przewodach,sprawdzone w warsztacie. Napięcie sprawdzane na 2 różnych akumulatorach, w celu wyeliminowania niesprawności aku. Fachowcy od naprawy alternatorów i rozruszników rozkładają ręce.
Dziś na ciepłym silniku ok 70*C ładowanie 14V, po przejechaniu kilku kilometrów i temp. silnika ok 95*C ładowanie 13.2V-13.5V. Grzeje się również klema na +.
Czyli napięcie ładowania spada na gorącym silniku. Na zimnym ładowanie jest dobre. Co może być przyczyną słabego ładowania na ciepłym silniku?



#2 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 sierpnia 2015 - 10:46

Jak grzeje się klema to jest słaby styk, może np. kabel plusowy który wchodzi w kleme jest luźny, skorodowany

#3 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 24 sierpnia 2015 - 12:09

Napiecie mierzone przy aternatorze jest takie samo jak przy akumulatorze.

To na pewno nie wina kabli. Sprawdzano to w warsztacie.

#4 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 sierpnia 2015 - 18:27

Grzanie się przewodu/zacisku elektrycznego ZAWSZE jest wynikiem albo słabego styku albo dużego przeciążenia względem znamionowego

#5 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 24 sierpnia 2015 - 19:13

Grzanie się przewodu/zacisku elektrycznego ZAWSZE jest wynikiem albo słabego styku albo dużego przeciążenia względem znamionowego


albo gówniany stabilizator napięcia wstawili który pod oporem nie daje rady,ale to raczej wina kabli.

#6 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 05 września 2015 - 18:55

Auto odwiedziło już 2 specjalistów od alternatorów. Wstawiony nowy akumulator, przewody zastąpione nowymi, wstawiony nowy alternator na próbę, i nic. Ładowanie dalej jest słabe. Alternator bardzo mocno się grzeje.
Co może być przyczyną?

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2015 - 09:16

Ładowanie dalej jest słabe. Alternator bardzo mocno się grzeje.
Co może być przyczyną?

skoro bardzo się grzeje to jest bardzo mocno obciążony, obetnij tą klemę plusową i wsadź nową

#8 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 września 2015 - 16:43

Klemy, przewody zmienione. Jakieś inne pomysły? A może to wina koła pasowego? Czy szukać przyczyny w elektryce?

#9 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2015 - 16:48

klema zmieniona czyli rozumiem,że juz sie przestała grzać?

#10 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 września 2015 - 22:33

No ja właśnie zakupiłem altek Boscha 120A, obecnie mam delco remy i na zimnym 11,5V ale na ciepłym juz tylko 12,3V, nie chcę się bawić z regulatorem bo i tak mam same złe doświadczenia z delco, Bosch niestety rządzi w tym aspekcie.
Oczywiście kable wszystkie dawno sztuka po sztuce przejrzałem

Edytowany przez technix, 06 września 2015 - 22:33.


#11 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 07 września 2015 - 20:33

Klema sie juz nie grzeje. Technix ile dales za tego bosha? I czy nowy czy uzywka? Jakie napiecie ladowania pod obciazeniem i bez?


#12 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 września 2015 - 20:53

Z przesyłką 150, oczywiście używka, jutro dopiero go dostanę wiec nic więcej narazie nie powiem

#13 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 września 2015 - 08:38

No, to teraz mogę się (prawie) pochawalić efektami,a mianowicie, altek założony (przed montażem lekko rozkręcony aby sprawdzić szczotki i łożyska), efekt, prawie łał.
Prawie dlatego, że na plusie (poza altkiem) cały czas ginie mi 1V napięcia.
Generalnie po włączeniu świateł, klimy, wentylatora na 5 bieg, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, napięcie na aku wynosi 13V (jak uporam się z tym spadkiem jeszcze to będzie 14V), zatem jestem baaaardzo zadowolony.
Teraz jeszcze tylko muszę zdemontować rozrusznik, coby zrobić porządek z połączeniami na plusie i będzie idealnie.
No bez obciążenia oczywiście 14,4 (mierzona na altku) i 13,4 mierzone na aku.
Dla ciekawych, altek ten musiał być już naprawiany, a właściwie to pewnie szczotki się skończyły poprostu, bo szczotkotrzymacz wraz z regulatorem jest firmy Magnetii Marelli.
I jeszcze jedno, wiecie jaki on jest wielki (fizycznie) w porównaniu do starego Delco? Prawie o połowę, nawet przez moment się bałem czy się zmieści :d
jakiby ktoś szukał (choć tych Bosch'ów to raczej nie wiele na alle) to mój wygląda tak

Załączone pliki



#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 września 2015 - 10:14

14,4 (mierzona na altku) i 13,4 mierzone na aku.

strasznie duża różnica, czy kabel od ładowania do aku jest OK

#15 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 września 2015 - 10:48

no nie, nie jest
właśnie o tym piszę, że muszę dostać się do mostka na złączu rozrusznika, zresztą nawet rozrusznik od początku jak posiadam omcie to słabo kręci.
co do rozrusznika to jeszcze nie wiem czy słaba masa, słaby plus czy ogólnie zużyty, co do ładowania to bankowo złącze kabla plus za altkiem (a za altkiem jest już tylko rozrusznik i potem aku)

#16 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 12 września 2015 - 20:20

Zauważyłem, że ciągle przepala się bezpiecznik od poziomowania zawieszenia(natychmiast po włożeniu nowego), ten w skrzynce pod kierownicą. Nr bezpiecznika chyba 27. Czy to może być powód słabego ładowania i grzania się alternatora? A Rano ok 5.00 ciężko pali, a jak zapali to natychmiast gaśnie. Dopiero po dodaniu przez chwilę gazu nie gaśnie. Może to też ma związek.
Czy podgrzewacz silnika występuje w bezynie 3.0 v6, czy tylko w diesel go ma? Jak tak to gdzie jest umiejscowiony.

#17 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 września 2015 - 21:02

No jak spalony to raczej nie obciąża altka

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2015 - 05:12

dogrzewacz jest tylko w klekotach a jak przepala bezpiecznik od poziomowania to masz kompresor martwy, ale jak jest przepalony bezpiecznik to prąd przez obwód nie płynie

#19 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 września 2015 - 13:18

Witam. Problem z ładowaniem był spowodowany słabej jakości zamiennika regulatora napięcia.Chociaż był nowy, nie pracował jak należy. Po wymianie na inny, też zamiennik, za 40zł, ładowanie bez obciążenia 14.2-14.3, pod obciążeniem 14-14.1V.

#20 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 grudnia 2015 - 15:01

Witam u mnie na zimnym silniku ładowanie 14.1v po rozgrzaniu silnika i włączeniu świateł spada do 13.5v a jak dołączę do tego podgrzewanie szyby tylnej spada do 13.2 czy nie jest za mało no i oczywiście słychać już łożyska alternator bosch 100A czy jest jakaś większa filozofia żeby wymienić samemu regulator napięcia i łożyska czy lepiej zlecić komuś kto to robi jakie są numery łożysk i jaki regulator?