Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pompa wspomagania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2014 - 18:24

Obie pompy ze zdjęć sa takie same.
Różnica była tylko w mocowaniach.Do roku 97 była przyręcona od tyłu a po roku 97 śruby sa pod kołem pasowym.

#22 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 września 2014 - 18:27

no właśnie ta stara która na postoju już nie wydala bo muszę podnosić mu obroty, to nie ma nawet minimalnego luzu a ta którą kupiłem ma spory. To jak wie ktoś czy mogą one być zamiennie stosowane?



no przecież na tym zdjęciu z pierwszej aukcji, widać wszystko 3 śruby i węże


Kolego,czytaj ze.zrozumieniem.prosilem o zdjecia pompy jak jest zamintowans w aucie.Twoje zdjecie pokazuje zdemontowana prawda.Jak bys byl tak dobry i zrobilbkilka zdjec,bardzo by mi to pomoglo, bo mam pewna sprawe do wyjasnienia i potrzebuje takich zdjec.Mam nadzieje,ze teraz wszystko jest jasne.

#23 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 18 września 2014 - 19:17

Kolego,czytaj ze.zrozumieniem.prosilem o zdjecia pompy jak jest zamintowans w aucie.Twoje zdjecie pokazuje zdemontowana prawda.Jak bys byl tak dobry i zrobilbkilka zdjec,bardzo by mi to pomoglo, bo mam pewna sprawe do wyjasnienia i potrzebuje takich zdjec.Mam nadzieje,ze teraz wszystko jest jasne.


jasne może jest, tylko ja mam wszystko rozebrane i teraz własnie chce zamontować tą drugą, dlatego pisałem. Tam jest za mało miejsca żeby zrobić jakieś dokładne zdjęcia nie mówiąc już o ponownym wkładaniu starej pompy.Powiedz kolego dokładnie o co ci chodzi to może będę mógł ci pomóc. Co do mocowania to miałem ją przykręconą tylko z przodu bo od tyłu nic nie odkręcałem. a do czego jest ta blaszka czarna obok pompy na którymś zdjęciu?

#24 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2014 - 13:21

Ktoś może podpowie - jak cieknie mi z łączenia pompa - wąż i tam są jakieś metalowe podkładki (dosyć cienkie) to można jej wsadzić miedzianą zamiast tego? czy otwory do przepływu płynu są na konkretnej wysokości i może to ograniczyć jego przepływ?

Ktoś przerabiał to u siebie?

#25 OFFLINE   adam7213

adam7213
  • 127 postów
  • Dołączył: 27-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 sierpnia 2015 - 20:50

Witam, z dnia na dzien zaczeła stukać, klekotać pompa wspomagania, jast to dość głośny dzwięk.
Na zimnym układzie stuka przy kręceniu kierą, po rozgrzaniu stuka cały czas, olej ma stan, oprócz stukania chodzi lekko wszystko ok.
Silnik 3.2 , czy podejdzie pompa np. od 2.5 lub od 3.0,
ile oleju trzeba na wymiane?

#26 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 sierpnia 2015 - 21:06

Nie kolego pompa od 3.0 ani 2.5 nie podejdzie

#27 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 maja 2016 - 22:26

Zakładał ktoś może nowy zamiennik pompy w cenie ~300 PLN? Pochodzi trochę, czy już się w rękach sypie podczas montażu? Nie chcę używki, bo już druga mi dogorywa.



#28 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 maja 2016 - 22:37

Ja kupiłem używke za 3 dychy +KW i jestem bardzo zadowolony (z forum oczywiście), a kumpel do astry założył kiedyś właśnie nówkę chinola, po pół roku ciekła bardziej od starej, tak bardzo, że aż się wkurzył i naprawił tę starą, tak tak, panowie idzie ja łatwo bez palnika rozebrać i wymienić uszczelniacz na nowy ( niecałe 10 zl)
P.S. a jak rozpoznajesz ze już "dogorywa?

Edytowany przez technix, 03 maja 2016 - 22:38.


#29 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 maja 2016 - 22:43

Ja kupiłem używke za 3 dychy +KW i jestem bardzo zadowolony (z forum oczywiście), a kumpel do astry założył kiedyś właśnie nówkę chinola, po pół roku ciekła bardziej od starej, tak bardzo, że aż się wkurzył i naprawił tę starą, tak tak, panowie idzie ja łatwo bez palnika rozebrać i wymienić uszczelniacz na nowy ( niecałe 10 zl)
P.S. a jak rozpoznajesz ze już "dogorywa?

 

Właśnie mam uraz do używek, bo już druga się kończy... Jak rozpoznaję? Ano tak, że mi np. wspomaganie znika czasami. Zresztą z używką to jest loteria. Z chińczykiem pewnie podobnie, więc patowa sytuacja. A nie wydam 800 PLN na markowy zamiennik. Jeszcze pytanie co do płynu - jaki polecacie? Valvoline Max LIfe ATF może być? Spełnia normę Dexron III.



#30 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 maja 2016 - 22:49

Płyn każdy czerwony, ale słuchaj to nie może być wina pompy, one są mechaniczne i w środku mają takie blaszki? Nie masz czasem kolumny z regulowaną siłą wspomagania?

#31 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 maja 2016 - 22:58

Płyn każdy czerwony, ale słuchaj to nie może być wina pompy, one są mechaniczne i w środku mają takie blaszki? Nie masz czasem kolumny z regulowaną siłą wspomagania?

 

Może właśnie się wirnik w pompie przycina i stąd te zaniki wspomagania. Co do regulowanej siły wspomagania - nie wiem, gdzie to sprawdzić? I jaki to może mieć wpływa na zanik wspomagania?



#32 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 maja 2016 - 09:31

Nie ma opcji żeby wirnik raz działał raz nie.
Jaki masz silnik?
Poproś chłopaków żeby Ci po VIN sprawdzili czy masz servotronic

#33 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 maja 2016 - 22:16

Silnik jak w podpisie - X25XE. Mam servotronic, wszystkie Omegi z 2,5 V6 miały.


Edytowany przez kjelon, 04 maja 2016 - 22:16.


#34 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 maja 2016 - 23:08

No widzisz, to tam szukaj usterki, dowiedz się jak to działa (na mój rozum to powinien być jakiś elektrozawór, co zmniejsza przepływ płynu, weź podłącz żarówkę do jego cewki włóż do kabiny i jeździj, jak padnie ci wspoma to zwróć uwagę co się dzieje z żarówką (czyli napięciem na cewce). Da to jakiś obraz sytuacji.