Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

irytujący przycisk otwierania bagażnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 sierpnia 2015 - 12:09

pierwsze omegi B FL miałą ten cholerny problem, że nie da sie otworzyć bagażnika z kluczykiem w stacyjce... znalazłem paten na to - mianowicie obcięcie czerwonego kabla przy module centralnego zamka - tylko jak to wpłynie na zachowanie całego układu? czy kupując moduł z późniejszego rocznika również rozwiążę ten problem?



#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 sierpnia 2015 - 14:06

nie do końca, sam przycisk trzeba wymienić i przeprogramować moduł, gdzieś kiedyś na forum było :d

#3 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 08 sierpnia 2015 - 17:10

Da sie otworzyć tylko trzeba ustawić kluczyk w pozycji "W", logiczne żeby podczas jazdy bez przypadek nie otwierało się, a przycisk to fakt jak sie zatnie to jego wymiana, raczej od tego nic nie poprzestawia w sterowniku :big:

Edytowany przez ziomas1233, 08 sierpnia 2015 - 17:12.


#4 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 08 sierpnia 2015 - 22:44

Ktoś kiedyś pisał, że przełożenie przycisku i centralki od nowszego modelu załatwia ten problem.
Ja kiedyś myślałem aby założyć sobie gdzieś przycisk rozwierny na ten kabel od CZ (ale czytałem, że to brązowy a nie czerwony...) i w momencie jak będę chciał otworzyć bagaj to sobię lewą reką wcisnę reset a prawą przycisk od bagaja. Taki patent aby pasażer nie otworzył bagażnika podczas jazdy.
reset można np umieścić pod kierownicą albo koło schowka.
Oczywiście nie miałem na tyle czasu albo było co innego do roboty i temat umarł :p ale planuję się tym zająć

#5 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 sierpnia 2015 - 12:41

Ja przełożyłem centralke od rm2002 i niestety centralka nie działała. Tzn działała ale bagażnika nie dało się otworzyć w ogóle. Drzwi dało się otworzyć tylko z kluczyka, pilot nie działał wcale. Wszystkie funkcje modułu komfortu, czyli ściemnianie lampki itd działały. Fakt że włożyłem centralkę od wersji bez alarmu, a moja była z alarmem. Odłączyłem cały osprzęt od alarmu i doprowadziłem instalacje do takiego stanu wg schematów jak w wersji bez alarmu. Niestety nic to nie dało. Na razie wróciłem do mojej centrali, ale temat cały czas aktualny gdyby ktoś coś wymyślił mądrego :)

Edytowany przez Skit, 11 sierpnia 2015 - 14:14.


#6 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 sierpnia 2015 - 17:41

Tak przy okazji rozmowy o bagazniku: czy da sie zamontowac zamek z sedana w kombi?? Chodzi mi o otwieranie z pilota i z przycisku...

Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...



Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!



http://www.opelomega.pl


#7 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 11 sierpnia 2015 - 20:00

Jasnyx że sie da ale czekająca rzeźba tego, centralka z limuzyny, siłownik klapy odłączyć od wkładki zamka i podłączyć bezpośrednio do zamka klapy, trzeba też wykminić cofanie wysuniętego siłownika z jakaś sprężyną, i dodatkowe dwa kable, jeden od centralki do siłownika, a drugi analogicznie tylko że do przycisku ;)

#8 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 sierpnia 2015 - 20:33

hmmm... to chyba za duza rzezba dla mnie... No chyba ze na dlugie zimowe wieczory...

Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...



Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!



http://www.opelomega.pl


#9 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 sierpnia 2015 - 09:56

pierwsze omegi B FL miałą ten cholerny problem, że nie da sie otworzyć bagażnika z kluczykiem w stacyjce... znalazłem paten na to - mianowicie obcięcie czerwonego kabla przy module centralnego zamka - tylko jak to wpłynie na zachowanie całego układu? czy kupując moduł z późniejszego rocznika również rozwiążę ten problem?


Znalazłem rozwiązanie na lobie, jeszcze nie testowałem :) Jedyny minus to taki ze nie ma funkcjonalności z trzymaniem przycisku 10s tylko od razu otwiera bagaja.

http://www.motonews....op=fvt&t=216052

#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 sierpnia 2015 - 11:03

nie do końca, sam przycisk trzeba wymienić i przeprogramować moduł, gdzieś kiedyś na forum było


nie trzeba

Ja przełożyłem centralke od rm2002 i niestety centralka nie działała. Tzn działała ale bagażnika nie dało się otworzyć w ogóle. Drzwi dało się otworzyć tylko z kluczyka, pilot nie działał wcale. Wszystkie funkcje modułu komfortu, czyli ściemnianie lampki itd działały. Fakt że włożyłem centralkę od wersji bez alarmu, a moja była z alarmem. Odłączyłem cały osprzęt od alarmu i doprowadziłem instalacje do takiego stanu wg schematów jak w wersji bez alarmu. Niestety nic to nie dało. Na razie wróciłem do mojej centrali, ale temat cały czas aktualny gdyby ktoś coś wymyślił mądrego


Twój pilot działa na innej częstotliwości, dlatego nie możesz go zaprogramować


Jedyne co trzeba zrobić to kupić centralkę po RM2002 od sedana i pilot który działa na tej samej częstotliwości. Częstotliwość na jakiej działa pilot macie na płytce drukowanej jak rozbierzecie pilota, a częstotliwość na jakiej działa centralka jest napisane na jej obudowie. Centralka po RM02 będzie miała najprawdopodobniej 433,92Mhz a wcześniejsze mają 433Mhz

#11 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 13 sierpnia 2015 - 14:30

Te częstotliwości nie zależą od rocznika, tylko z którego, czy dla którego kraju jest\miał być, a tak BTW w "FL" w org. są tylko "433,92", co do programowania to sprawdzone jest to, ze pilota od angola(nie mają loga opla z tyłu, WARUNEK!!! "tylko org. obudowy") nie zaprogramujemy do centralki z eu, próbowane na vectrze b.

#12 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 sierpnia 2015 - 17:15

Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić. 90% bfl ma częstotliwość 433

#13 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 sierpnia 2015 - 20:10

nie trzeba



Twój pilot działa na innej częstotliwości, dlatego nie możesz go zaprogramować


Jedyne co trzeba zrobić to kupić centralkę po RM2002 od sedana i pilot który działa na tej samej częstotliwości. Częstotliwość na jakiej działa pilot macie na płytce drukowanej jak rozbierzecie pilota, a częstotliwość na jakiej działa centralka jest napisane na jej obudowie. Centralka po RM02 będzie miała najprawdopodobniej 433,92Mhz a wcześniejsze mają 433Mhz


Ale ja mialem centralke z 2 pilotami z tego samego auta(sedan 2002) od Roberta 3012 i zaprogarmowanymi pilotami. Mogłem je z resztą zaprogramować od nowa, ale op-com widział tylko naciśniecie przycisku klapy bagażnika która się nie otwierała :) Ani z przycisku, ani z pilota.

#14 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 14 sierpnia 2015 - 03:25

Adminie jesteś tego:
"Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić. 90% bfl ma częstotliwość 433"
pewien, że tyle???

Dodam że przerabiałem te o oznaczeniach: SW, ES, LT, YP i były z dopiskiem "92".

Edytowany przez ziomas1233, 14 sierpnia 2015 - 03:26.


#15 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 sierpnia 2015 - 09:20

Ja pół roku szukałem pilota do Omegi Bfl na częstotliwość 433,92Mhz..... wszystkie które były otwierane miały 433Mhz. Nawet ten który siedział u mnie oryginalnie, czyli 2001r

#16 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 14 sierpnia 2015 - 17:45

Impossible, pewnie wcześniej ktoś podmienił Zrób zdjęcie naklejki na sterowniku i płytce drukowanej wraz tej od pilota, może wtedy coś się rozjaśni?.
Podobne obudowy pilotów były też w vectrach c przedliftowych i te bywały właśnie na paśmie 433