Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciężko chodzi kierownica...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 sierpnia 2015 - 08:40

Witam.Mam taki problemik,przeszukałem forum ale nie wiele znalazłem. Może ktos miał podobny. Jak w temacie,nic nie szarpie nie chałasuje,pompa chodzi równo a mimo to kierownica chodzi ciężej niż normalnie. Stan oleju wspomagania pół zbiorniczka. Zdarzało się że przy szybszym skręcie kierownica szła ciężej ale potem normalnie.Teraz już ciężko chodzi cały czas.Co to może być?



#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2015 - 08:47

sprawdź bezpiecznik od servotronica czy jest dobry oraz czy przy wkładaniu go czuć szarpnięcie na kierownicy.

#3 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 sierpnia 2015 - 10:26

No ale servotronic ma niby ograniczać siłę wspomagania, wiec nawet jak się zepsuje to dalej powinno lekko pracować?

#4 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 sierpnia 2015 - 10:46

Mam to samo kierownica sie kreci cięzej niż kiedyś, zero wycieków i hałasu...
tomek14829

#5 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2015 - 10:57

a ciśnienie w kołach prawidłowe?

#6 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 sierpnia 2015 - 11:02

a ciśnienie w kołach prawidłowe?


też tak może być , :d
podnieść przód w całości i bez obciążenia sprawdzić , ja obstawiam łożyska nad amorami :d
:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 sierpnia 2015 - 14:51

No ale servotronic ma niby ograniczać siłę wspomagania

no tak i moze byc zblokowany właśnie w ograniczeniu i jest zmniejszona siła wspomagania

#8 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 sierpnia 2015 - 17:30

Aha

#9 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 sierpnia 2015 - 19:46

Ok,dzieki za podpowiedzi. Okazało się że po wymianie pompy ABS łącznie ze sterownikiem wszystko wróciło do normy. Zdaje sie że servotronic przechodzi też przez sterownik ABSu i jak jest on walniety to wspomaganie tez będzie wariowac. Tak ze wychodzi na to że jak komus leży licznik świeci kontrolka ABS i TC jak ma to może też miec kłopot ze wspomaganiem. Jest też przekażnik od servotronica nad nogami kierowcy,głeboko po lewej stronie,prawie pod szybą. Większy niz inne i czerwony choc wystepuje tez w innych kolorach. Więc może tez byc przekaznik winny lub elektrozawór w maglownicy. Pozdrawiam i szerokości wszyskim ;)

#10 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2015 - 06:20

Oczywiście że z pompą ABS jest powiązany servotronic. Czemu wymieniałeś? Czyżby pompa DX? Jak masz tą pompę walniętą to masz cały szereg objawów. Między innymi też wariujące wspomaganie. Raz działa dobrze, raz ciężko jak by w ogóle wspomagania nie było.

#11 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 sierpnia 2015 - 16:17

No dokładnie DX:) z tym że problem już ogarnięty. Udało mi się kupić sprawną drugą za śmieszne pieniądze na Allegro. 117 polskich złociszy :cool: Gość chyba nie dokońca wiedział co sprzedaje. Wymianka i wszystko śmiga jak ta lala. Tą wyjętą do regeneracji będzie w razie draki.