Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak wymienić czujnik położenia wału X25XE ?

x25xe czujnik położenia wału

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lopez1300

Lopez1300
  • 6 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 sierpnia 2015 - 20:20

Witam serdecznie,

Na wstępie: przeszukałem forum opcją szukaj, niestety nie znalazłem linków do procedury wymiany czujnika położenia wału korbowego w x25xe, a chce to zrobić.

Mój problem na tym, że czujnik blokuje się o obudowę filtra oleju - okrągły element na bocznej powierzchni jest w obrysie czujnika, nie można go wyciągnąć. Próbowałem przekręcać, wytargać bokeim itp. ale po prostu ten okrągy element przeszkadza.

Próbowałem przekręcić obudowę filtra za pomocą młotka i kawałka drewna, ale nie byłem uparty bo nie chciałem uszkodzić (pytanie: czy do odkręcenia obudowy filtra oleju trzeba klucza hakowego lub jakiegoś dedykowanego narzedzia?).

Jak wyjąć / przekręcić obudowę filtra tak aby wyciągnąć czujnik?

Załączony plik  IMG_20150801_171844.jpg   151,31K   32 pobrań

P.S. Opis problemu z samochodem, czyli po co wymieniam czunik:
Strzelam że to czujnik bo nie mam dostępu do interfejsu OBD przez jakiś czas, kupiłem czujnik za 60 zł, działającą używkę od nas z forum, więc nie jest to żaden koszt strzelić w ten sposób.

Samochód miał problemy z zapalaniem, po prostu raz nie odpalał, a po kilku godzinach bez problemu. Nie było reguły czy zimny silnik czy rozgrzany, czy wilgotno na dworze czy sucho, ciepło bądź zimno itp. Czasem trzeba było kręcić kilka sekund, czasem odpalał na dotyk, wyglądało to jak cholik elektryczny, coś nie stykało bądź zaczęło się sypać. Po pewnym razie po prostu zaczął odpalać coraz ciężej i umarł. Pozostałe objawy to duuuże za duże spalanie na LPG i Pb (ale nie musi być to związane z czujnikiem tylko rozjechaną mapą wtrysku LPG) oraz brak dobrej reakcji na raptowne dodawanie gazu, silnik reagował ze spowolnieniem. Kilka tygodni przed tym jak zaczęły się awarie, zczytywałem kody błędów pożyczonym interfejsem i sondy Lambda podejmowały prace, nie było też kodu błędu przepływomierza. Czy macie jakieś doświadczenia / rady?



#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 sierpnia 2015 - 20:52

ta pucha nic nie ma do czujnika, czujnik wychodzi bez wykręcania, trzyma go oring ale jak już ruszałeś obudową filtra to ją po prostu odkręć i przy okazji wymień też oring, w środku jest śruba na imbus 12/14

#3 OFFLINE   Lopez1300

Lopez1300
  • 6 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 sierpnia 2015 - 14:34

Ma do czujnika tyle że jeśli półgłowek mechanik ją dokręcił i zostawił w złej pozycji to nie da się zdjąć czujnika bo zawadza ;)

Dla porządku: w środku nie jest imbus tylko łeb na nasadkę 27mm, ale dzięki za wskazówkę bo nie wpadłbym żeby tak to jest zamocowane. Zeszło bez bólu. :d