

Czy ktoś oriętuje się ile oleju wchodzi w automat skrzynie??
#1
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2007 - 21:34
#2
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2007 - 21:42
Czy ktoś powie Mi ile oleju powinna mieć automatyczna skrzynia w mesi??? dziękówka:))
W tej skrzyni nie ma bagnetu olej powinien być na poziomie korka wlewowego,który zarazem służy do sprawdzania poziomu.Do ASB ze sterownikiem stosuje się olej Dextron 3 i filtr oleju to podstawa. Odkrecamy miski olejowe zlewamy caly olej najlepiej do wiaderka z podziałką zeby wiedziec orientacyjnie ile tego oleju bylo. Jeśli dodatkowo zamontowana jest chlodnica oleju to wchodzi do calego ukladu okolo 5.5litra.
http://forum.omegakl...j* automatyczn*
PS> Zanim napiszesz, proszę użyj SZUKAJ.
#3
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2007 - 21:56






#4
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2007 - 23:23
bardzo czesto padają plastkiowe przekładki dystansowe i potem tak właśnie zaczyna "pracować" skrzynia,
jak Ci sie pojawi komunikat i wyłaczysz silnik to potem już jest o.k?
u mnie właśnie tak się zaczeło:( i skończyło sie tak sobie:(
#5
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2007 - 23:41
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2007 - 00:16


#8
OFFLINE
#9
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2007 - 10:39
ma być równo z korpiem wlewu...
Nie.
Ja słyszałem zaś, że ma być około 5 mm poniżej. Tutaj altair pisze, że około 9 mm. Co mechanik to obyczaj. Fakt jest faktem, że gość zbombił sprawę.
#10
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2007 - 10:43
#11
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2007 - 10:44
ma być równo z korpiem wlewu...
tak. żeby było jaśniej to równo z korkiem

#12
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2007 - 11:36
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2007 - 23:55
2. Każdy wię że dzwoni z poziomem, ale nie wszyscy wiedzą gdzie (albo jak wiedzą to nie piszą całości) Sprawdza się na pozycji N, ale najpierw po wymianie olej trzeba rozprowadzić, czyli przechodzić na każdą pozycję po 10sek. Kontrolę robi się na rozgrzanym silniku, bo jest różnica we wskazaniu.
3. Zawieszanie się biegu świadczy raczej o uszkodzonym mechanicznie (częściej zawieszającym się ) zaworze biegu. Jeden zawód odpuści, a drugi nie może się zamknąć lub robi to częściowo i ciśnienie ucieka. Prędkość ta sama czyli wskazanie na zawór przełaczający między 2/3 biegiem. Ja mam to samo, ale nie mam czasu na zmianę zaworu. Błędu przy wystąpieniu nie będzie bo to usterka mechaniczna, a elektrycznie zawór pracuje, a po przegrzaniu na wyższych obrotach będziesz miał błąd "wrong gera ratio". W takim przypadku można po kolei wymieniać i szukać uwalonych czujników, albo jechac do zakładu gdzie sprawdzą je na maszynach, albo jeździć dalej udając że nic się nie dzieje. Moja teoria jest taka, że skrzynia kiedy opuściła fabrykę podczas jazdy docierała się wytrącając całą masę trącego "proszku" który po dłuższym okresie pozapychał i powycierał zawory które szwankują. Potem po zmianie oleju skrzynia zaczyna się czyścić i to co uszczelniało lub zapychało nagle ucieka lub blokuje coś dalej.
To oczywiście tylko teoria od mało znającego sie praktyka. Nikt na odległość nie będzie pewny powodu, bo może to być równiez bład komputera, zacinający się zawór główny (tylko wtedy byłoby uderzenie przy przełaczaniu biegu), albo czujnik główny ciśnienia, albo sto innych powodów. Jeśli masz jakś zawór na podmiankę to możesz spróbować go wymienić (zmiana nie jest trudna, ale trzeba uważać, bo złącza starych czujników są kruche), jeśli nie to spróbuj podjechac do zakładu.
4. Czy temat nie powinien być w dziale Skrzyń?
P.S. Ten postrach automatów czyli kawałki plaskiku to pozostałości po uszczelce między korpusem a pompą i jeśli krótko po zdiagnozowaniu problemu zostanie wymieniona (trzeba wyjąć skrzynię, ale sama wymiana jest bardzo prosta) to nic się skrzyni nie stanie i bzdurą jest pisanie, że natychmiast wymagany jest remont skrzyni. Mechanicy od automatów wykorzystują niewiedzę ludzką i szerzą takie bajki, żeby im oddawać skrzynie do "remontu" i płacić ogromne pieniądze jak lekarzom.