Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy ktoś oriętuje się ile oleju wchodzi w automat skrzynie??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   altair

altair
  • 20 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 grudnia 2007 - 21:34

Czy ktoś powie Mi ile oleju powinna mieć automatyczna skrzynia w mesi??? dziękówka:))
altair:)

#2 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 17 grudnia 2007 - 21:42

Czy ktoś powie Mi ile oleju powinna mieć automatyczna skrzynia w mesi??? dziękówka:))


W tej skrzyni nie ma bagnetu olej powinien być na poziomie korka wlewowego,który zarazem służy do sprawdzania poziomu.Do ASB ze sterownikiem stosuje się olej Dextron 3 i filtr oleju to podstawa. Odkrecamy miski olejowe zlewamy caly olej najlepiej do wiaderka z podziałką zeby wiedziec orientacyjnie ile tego oleju bylo. Jeśli dodatkowo zamontowana jest chlodnica oleju to wchodzi do calego ukladu okolo 5.5litra.


http://forum.omegakl...j* automatyczn*

PS> Zanim napiszesz, proszę użyj SZUKAJ.

#3 OFFLINE   altair

altair
  • 20 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 grudnia 2007 - 21:56

dzięki.....pytam bo kilka dni temu gość wymieniał mi olej wraz z filtrem ,i teraz czasami jakby zawieszał się 2 lub 3 bieg poprostu przy 40/50 km/h wchodzi na obroty ok.3000,a nie przełancza i na wyświetlaczu pokazuje automatik getribe .Byłem dziś w serwisie na kompie skrzyni i nie ma żadnych błędów!!!!! czyli teoretycznie jest ok!!??ALE ten BARAN mechanik powiedział mi że weszło ok.7litrów !!!!! jak myślisz gdzie on ten olej lał?? ,w takim układzie? Czy to przelanie poziomu oleju,może mieć wpływ na to?????!! nie zawsze to robi,ale po jego wymianie!!!!! cholerka a mówiłem sobie pocichu"nie ruszaj":):))))
altair:)

#4 OFFLINE   MAYKI

MAYKI
  • 69 postów
  • Dołączył: 13-12-2007
  • Skąd: 3Miasto

Napisany 17 grudnia 2007 - 23:23

zapytaj sie mechanika czy nie było jakis plastikowych kawałków w miskach, szczególnie w tej małej,
bardzo czesto padają plastkiowe przekładki dystansowe i potem tak właśnie zaczyna "pracować" skrzynia,
jak Ci sie pojawi komunikat i wyłaczysz silnik to potem już jest o.k?
u mnie właśnie tak się zaczeło:( i skończyło sie tak sobie:(

#5 OFFLINE   altair

altair
  • 20 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 grudnia 2007 - 23:41

co masz na myśli tak sobie?? co zrobiłeś z tym problemem?
altair:)

#6 OFFLINE   MAYKI

MAYKI
  • 69 postów
  • Dołączył: 13-12-2007
  • Skąd: 3Miasto

Napisany 17 grudnia 2007 - 23:49

naprawą skrzynia, dlatego napisałem tak sobie

#7 OFFLINE   altair

altair
  • 20 postów
  • Dołączył: 08-12-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 18 grudnia 2007 - 00:16

ja zaczne od sprawdzenia pozimu oleju! bo w książce omesi jest napisane,za wysoki poziom oleju może spowodować zakłucenia pracy skrzyni,a jesli on twierdzi że wlał ok.7l jest napisane ,że ma być 9mm poniżej korka wlewu!!! bo jakimś dziwnym trafem właśnie dzieje się to Tylko po jego wymianie !!!śmierdzi mi ta jego robota!!
altair:)

#8 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2007 - 10:20

ma być równo z korkiem wlewu...

#9 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2007 - 10:39

ma być równo z korpiem wlewu...


Nie.

Ja słyszałem zaś, że ma być około 5 mm poniżej. Tutaj altair pisze, że około 9 mm. Co mechanik to obyczaj. Fakt jest faktem, że gość zbombił sprawę.

#10 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2007 - 10:43

n 10000% równo z korkiem... nawet w sam naprawiam tak jest napisane

#11 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2007 - 10:44

ma być równo z korpiem wlewu...


tak. żeby było jaśniej to równo z korkiem :wink:

#12 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2007 - 11:36

gwoli ścisłości - ma być równo z korkiem - jesli silnik zgaszony, lub ma sie wylewać, jesli silnik odpalony i skrzynia w pozycji N

#13 OFFLINE   Andre20508

Andre20508
  • 5 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Wolsztyn

Napisany 22 grudnia 2007 - 22:33

No do Francuza bym się nie przesiadł.
_-_
-_-

#14 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 grudnia 2007 - 23:55

1. Wchodzi ok 5.5 l ale przy wymianie z prawie całego układu (mechanik mógł spuścić olej z chłodnicy) wchodzi więcej. Cały układ ma ok 8,5. Mi przy naprawie skrzyni weszło 8l (bez spuszczenia oleju z chłodnicy).
2. Każdy wię że dzwoni z poziomem, ale nie wszyscy wiedzą gdzie (albo jak wiedzą to nie piszą całości) Sprawdza się na pozycji N, ale najpierw po wymianie olej trzeba rozprowadzić, czyli przechodzić na każdą pozycję po 10sek. Kontrolę robi się na rozgrzanym silniku, bo jest różnica we wskazaniu.
3. Zawieszanie się biegu świadczy raczej o uszkodzonym mechanicznie (częściej zawieszającym się ) zaworze biegu. Jeden zawód odpuści, a drugi nie może się zamknąć lub robi to częściowo i ciśnienie ucieka. Prędkość ta sama czyli wskazanie na zawór przełaczający między 2/3 biegiem. Ja mam to samo, ale nie mam czasu na zmianę zaworu. Błędu przy wystąpieniu nie będzie bo to usterka mechaniczna, a elektrycznie zawór pracuje, a po przegrzaniu na wyższych obrotach będziesz miał błąd "wrong gera ratio". W takim przypadku można po kolei wymieniać i szukać uwalonych czujników, albo jechac do zakładu gdzie sprawdzą je na maszynach, albo jeździć dalej udając że nic się nie dzieje. Moja teoria jest taka, że skrzynia kiedy opuściła fabrykę podczas jazdy docierała się wytrącając całą masę trącego "proszku" który po dłuższym okresie pozapychał i powycierał zawory które szwankują. Potem po zmianie oleju skrzynia zaczyna się czyścić i to co uszczelniało lub zapychało nagle ucieka lub blokuje coś dalej.
To oczywiście tylko teoria od mało znającego sie praktyka. Nikt na odległość nie będzie pewny powodu, bo może to być równiez bład komputera, zacinający się zawór główny (tylko wtedy byłoby uderzenie przy przełaczaniu biegu), albo czujnik główny ciśnienia, albo sto innych powodów. Jeśli masz jakś zawór na podmiankę to możesz spróbować go wymienić (zmiana nie jest trudna, ale trzeba uważać, bo złącza starych czujników są kruche), jeśli nie to spróbuj podjechac do zakładu.
4. Czy temat nie powinien być w dziale Skrzyń?

P.S. Ten postrach automatów czyli kawałki plaskiku to pozostałości po uszczelce między korpusem a pompą i jeśli krótko po zdiagnozowaniu problemu zostanie wymieniona (trzeba wyjąć skrzynię, ale sama wymiana jest bardzo prosta) to nic się skrzyni nie stanie i bzdurą jest pisanie, że natychmiast wymagany jest remont skrzyni. Mechanicy od automatów wykorzystują niewiedzę ludzką i szerzą takie bajki, żeby im oddawać skrzynie do "remontu" i płacić ogromne pieniądze jak lekarzom.