

[OB & OBFL] pompa wtryskowa 2.2 dti
#1
OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2015 - 20:59
proszę o poradę: czy pompa wtryskowa z vectry b 2.2 dti będzie pasowała do do omegi b fl 2.2 dti ? numer pompy jest ten sam, 0470504016.
#2
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2015 - 15:27
Tylko przekombinuj czy to ma sens. Czasem lepiej starą ozywić niż kupywać niepewną
#3
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2015 - 09:52

#4
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2015 - 13:43
#5
OFFLINE
Napisany 07 maja 2015 - 12:05
Mój mechanik doradził żeby wymienić tą pompę i do ropy dodawać mixol wtedy nie będzie problemów. Nie wiem ile w tym ma racji ale ja już po naprawie wystawiam ją do sprzedania. Kupię następną ale w benzynie

#6
OFFLINE
Napisany 07 maja 2015 - 12:28
trochę na tą omcię już mi ręce opadają, jakiś felerny egzemplarz mi się trafił. Wymieniłem silnik bo padł, teraz ta pompa. Miałem już dwie omy w benzynie i nie miałem problemów a ten diesel to porażka.
Mój mechanik doradził żeby wymienić tą pompę i do ropy dodawać mixol wtedy nie będzie problemów. Nie wiem ile w tym ma racji ale ja już po naprawie wystawiam ją do sprzedania. Kupię następną ale w benzynie
Kolego to aż straszny ten silnik/osprzęt ? A Ja się przymierzałem do omy z tym motorem ?
#7
OFFLINE
Napisany 07 maja 2015 - 12:40
straszny ten silnik/osprzęt ?
Jak każdy "klekot", kiedy się zużyje;)
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#8
OFFLINE
Napisany 07 maja 2015 - 17:33


#9
OFFLINE
Napisany 27 maja 2015 - 20:30
#10
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2015 - 22:18
#11
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2015 - 20:58
A i koleś od pomp poleca dolewkę oleju (może nie mixol) mieszanka tak 1/250 - 1/300. I jeszcze tak na marginesie przestawiacz kąta wtrysku czy coś w ten deseń był tak zaj... ze śrubokretem i młotkiem nie szło ruszyć. Masakra heh
#12
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2015 - 14:33

Mój mechanik jak pisałem wcześniej też kazał dolewać olej, konkretnie mixol leję. Mam nadzieję że to coś pomoże i pompa nie poleci teraz za szybko
#13
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2015 - 22:06
#14
OFFLINE
Napisany 29 października 2016 - 11:35
Witam kolegów.
No i dopadła mnie awaria pompy.
Podjeżdżam na stację do tankowania i po zapłaceniu nie mogę odpalić samochodu. Check engine gaśnie normalnie po zapłonie ale zapala po ok 5s kręcenia rozrusznikiem przy próbie uruchomienia silnika. Koleżka ściąga mnie do warsztatu, rozmawiamy, mechanik wkłada klucz do stacyjki, kręci i bryka bez zająknięcia odpala. Czas od wyłączenia silnika do ponownego odpalenia, ok 2h. Na miejscu podpinam OS - błąd p1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej. Jeszcze krótka rozmowa z kol. Beast i diagnoza: pompa skończona, a odpala bo ostygła. Mechanika pompy przytarta. Jeszcze tego samego dnia wymieniam filtr paliwa, łudząc się że może coś pomoże ale nic z tego. Problem się powtarza a auto może odmówić posługi w każdej chwili.
Oczywiście telefon do Diesel Technika w Warszawie, uzgadniamy warsztat, który zajmie się wyjęciem i włożeniem pompy oraz zamówienie pompy zregenerowanej (znajomy mechanik nie chce się podjąć operacji na tym silniku, zresztą frontere z tym silnikiem po awarii rozrządu odesłał do profesjonalisty.....do Beasta). Warsztat wyjmuje pompę odczytuje numer z tabliczki, końcówka 009, taką zamawia i taką dostarcza Diesel Technika.
Po zamontowaniu nowej pompy I tu niespodzianka, auto nie odpala i wywala błędy p1651 i 1631 . Oczywiście warsztat konsultuje się z Diesel Technika i po aplikacjach Bosch ustalają, że w mojej B Fl powinna być pompa z końcówką 016. Jeszcze telefon do przyjaciela (Beast), przesyłam do niego mój nr VIN i Best potwierdza, że w mojej omedze powinna być pompa 016, a na pompie 009 auto nie zapali. W Diesel Technika serwisanci sprawdzają elektronikę mojej starej pompy i pokazuje im 016 - wniosek korpus mojej pompy 009, a elektronika od 016.
No cóż, wciągam gila i ponownie wymiana pompy.
Dzięki uprzejmości i zrozumienia tematu przez Diesel Technika, dosyłają prawidłowa pompę bez dodatkowych opłat, a moja i ich wcześniej dostarczona pojechała do Lublina.
Koszty: Pompa 1900 zł, wyjęcie i montaż pompy 600 zł X2 (podwójna operacja), Nie mam pretensji do warsztatu, bo niby dlaczego? Jeszcze doszły jakieś drobiazgi typu uszczelka pod "klawiaturą", wężyki przelewowe, trójniki.
Po odebraniu auta z warsztatu mechanik sugeruje, że jeszcze coś jest nie tak z dynamiką. Wiedziałem, że mam uszkodzoną przepływkę. Dostałem używaną wkładkę Boscha od Astry-sprawdziłem OS-em, super bangla .
Aktualnie samochód chodzi jak pszczoła,ciszej pracuje, super odpala, ciągnie jak potępieniec. Mój syn, zabiera mi auto i twierdzi, że teraz, jeszcze bardziej lubi Omegę .
Przepraszam za nieco przydługi wywód ale na koniec muszę podziękować Wojtkowi i Maćkowi z DieselTechnika - polecam kontakt, bardzo pomogli, są wysokiej klasy fachowcami. Wykazali dużo zrozumienia i empatii, mimo że wyjeżdżali na targi. Widać, że nie tylko kasa jest ważna, .
Oczywiście serdecznie dziękuję koledze Beast, jest super że jesteś na forum i zawsze można liczyć na Twoją pomoc.
Pzdr Pirania
Edytowany przez Pirania, 29 października 2016 - 11:36.
#15
OFFLINE
Napisany 29 października 2016 - 18:37
Kolego to aż straszny ten silnik/osprzęt ? A Ja się przymierzałem do omy z tym motorem ?
Nie mozna z góry zaznaczać że ten silnik jest cacy a tamten be.Mówimy o autach które mają po kilkanascie lat i wiekszosc była sciągana po taniości z zachodu,czesto z przebiegami po 400-500tys.Każda najlepsza konstrukcja po takiej eksploatacji ma prawo szwankować.Moja Kluska ma pod maską 2.2Dti,rzeczywiste 204tys na zegarach i chodzi jak marzenie.Zimna czy ciepła,odpala z półobrotu,oleju nie bierze,nie kopci i nie sprawia najmniejszego problemu.Kupując Diesla należy zachować podwójną czujność i porzadnie sprawdzić auto by potem nie pisać że silnik jest do doopy bo może sie okazac ze auto to ex taxi z Francji,ma nastukane 500k a ostatni własciciel lał opał,olej w silniku był spuszczony z Ursusa a jego syn uczył sie driftu na zimnym silniku pod Biedronką
#16
OFFLINE
Napisany 29 października 2016 - 19:46
dziwne że warsztat nie chciał zmienić pompy, samo ustawienie rozrządu jest prostsze niż w V6