Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] x25xe przestawiony rozrząd


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2015 - 08:31

Witam ponownie forumowiczów.
Koledzy mieliście kiedyś przypadek żeby wciągneło wam do rozrządu tą uszczelke gumową z osłony rozrządu ? Wczoraj w południe chciałem jechac i odpalam a tu zonk, silnik wali nieziemsko :o, mówie co jest, przecież odstawilem normalnie auto pod blokiem dzień wcześniej... potem patrze a tu brakuje jakies 10cm tej uszczelki... Sciągnąłem ta osłone i sie okazuje ze rozrzad sie przestawil. Na lewej głowicy o 4 zęby a na prawej o 2 zęby... Ustawiac to na nowo czy lepiej od razu sciągać głowice ? Już mam dość tego silnika, te auto jeszcze nie jezdzilo dobrze dluzej niz 2 tygodnie...

#2 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marca 2015 - 13:24

Ustaw i zobacz czy jest opór.
Ale jak się tłukł to kiepsko już może być

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2015 - 13:50

2 zeby na calosci jeszcze by katastrofy nie zrobily ale 6 jest już problemem. Zanim rozbierzesz to ustaw na znaki i zmierz kompresje.

#4 OFFLINE   FilipNigga

FilipNigga

    Jest Omega jest zabawa :D

  • 180 postów
  • Dołączył: 05-02-2011
  • Skąd: Miłosław
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 marca 2015 - 14:44

mieliście kiedyś przypadek żeby wciągnęło wam do rozrządu tą uszczelkę gumową z osłony rozrządu ?


Miałem to samo rok temu.

Na lewej głowicy o 4 zęby a na prawej o 2 zęby


Identycznie jak u mnie.

Ustawiać to na nowo czy lepiej od razu ściągać głowice ?


Moim zdanie lepiej od razu ściągnąć głowice, w moim przypadku na jednym garze było 5 bar, więc zawory się przygięły...
Mama mi mówiła: "Ucz się, pracuj, zdobądź żonę.", tata na to: "Baw się chłopcze, jeszcze się urobisz po łokcie."

#5 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 marca 2015 - 18:19

Ustawiac to na nowo czy lepiej od razu sciągać głowice ?


Ustawić na nowo, to nic nie kosztuje, a może w lotka wygrałeś.

#6 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2015 - 07:50

Wczoraj nie udalo mi sie znalezc czasu na to, malo tego w lagunie ojca ktora jezdzilem zastepczo skrzynia sie rozleciala... Jak pech to taki co sprowadzi na dno... rozrzad mmam rozebrany tylko ustawic :)

#7 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 marca 2015 - 18:26

Dolotu zdejmować nie musisz jeżeli masz krótki, nic nie trzeba spinać tylko zaraz po ustawieniu odpalić na maks do 30 sekund. Nierówno będzie chodzić, ale przynajmniej będziesz wiedział czy odpali i czy dasz rade w ogóle ustawić jeżeli kolizja wystąpiła.

#8 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 marca 2015 - 18:55

Dolotu zdejmować nie musisz jeżeli masz krótki, nic nie trzeba spinać tylko zaraz po ustawieniu odpalić na maks do 30 sekund. Nierówno będzie chodzić, ale przynajmniej będziesz wiedział czy odpali i czy dasz rade w ogóle ustawić jeżeli kolizja wystąpiła.


nie odpalać...
wyjąć bezpiecznik od pompki paliwa...

kompresje mierzyć na samym rozruszniku..

o ile po ustawieniu nie będzie oporu przy kręceniu ręką ani żadnych niepokojących dźwięków...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#9 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 marca 2015 - 19:03

Mniemam, że już było kręcone wałem. Każdy chyba po ustawieniu rozrzadu kręci 2x wałem. Jak nie poczuje oporu to można palić.

#10 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 marca 2015 - 11:20

Ustawilem wczoraj rozrzad... przy kreceniu kluczem normalnie szlo w jednym miejscu bez wiekszego oporu, czyli juz na jakims cylindrze nie ma kompresji.. odpalilem i nie chodzi na jeden i dalej sie tlucze na lewej glowicy, dzisiaj zaczynam sciaganie tej glowicy :( mam jeszcze 2 glowice po zerwaniu klinu wiec cos bedzie trzeba poskladac z nich ;)

#11 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 kwietnia 2015 - 07:20

Niestety scenariusz okazał sie gorszy niż myslalem...
po sciagnieciu lewej glowicy tlok na 3 cylindrze jest troche poobijany pomiedzy zaworami wydechowymi, a stalo sie to przez to ze w momencie spotkania z zaworami jedna prowadnica na zaworze ssacym zlamala sie i wpadla do cylindra... zaraz dodam zdjecie i doradzcie mi co z tym fantem zrobic, czy wymieniac silnik czy tylko tlok chociaz wolal bym nie ruszac nic na dole :/ https://imageshack.us/i/exEX5s5Zj

#12 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 kwietnia 2015 - 10:25

Nie ma tragedii, będzie żyć.