Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Przepala bezpieczniki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 marca 2015 - 16:40

Witam.
W mojej Omedze padają bezpieczniki. 2 i 12. nie ma stopu, awaryjnych, kierunków, radia, zegary nie działają.... po wymianie i np. włączeniu awaryjnych lub kierunku cały czas wypala je. Nie mam zielonego pojęcia o elektryce. Nie znam się, nie lubie i trzymam sie od tego z daleka. Wie ktoś może ile elektromechanik za zdiagnozowanie i usunięcie usterki może krzyknąć..? Wiem że wszystko zalezy co padło. Ale "pi razy drzwi"...
No i przy okazji, czy ma ktoś może jakiegoś dobrego fachowca we Wrocławiu..?/

Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 marca 2015 - 14:59

Nie trzeba być elektrykiem (ektro-mechanikiem) żeby stwierdzić że masz zware najprawdopodobniej w miejscu za które odpowiada dany bezpiecznik
2 15A-światła hamowania,światła awaryjne
12 20A-Oświetlenie wnętrza,oświetlenie bagażnika,światła awaryjne,wyświetlacz cyfrowy.
Jak dla mnie ewidentnie szukał bym przy żarówkach od kierunkowskazów bo samo przez siebie mówi Ci że gdy naciskasz awaryjne i kierunki bezpieczniki wywala.
Szukaj zwartego przewodu nie masz tego dużo przód tył po dwie lampy no i kierunki w listwach.
Najpierw bym sam patrzył za tego typu usterkami później jechał z tym do kogoś mądrzejszego,bo jeśli zaprowadzisz teraz,a jest tam tylko np:zwarcie na przewodzie przy lampie.To jak myślisz majster policzy Ci za zaizolowanie przewodu 20cm taśmy? Czy przydupi Ci ze 3 roboczo godziny po 50/70zł A opowie Ci co kol-wiek i tak łykniesz ://

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2015 - 15:30

Ja bym stawial na wyłącznik awaryjnych albo ktores z gniazd zapalniczki...

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2015 - 16:27

Ja bym stawial na wyłącznik awaryjnych albo ktores z gniazd zapalniczki...


ostatnio kolega szukał i okazało się 10 gr w zapalniczce:D

#5 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 marca 2015 - 17:39

Zawiozłem....
Wymiana przepalonego przekaźnika od kierunkowskazów niby nic nie pomogła...żarówki spoko przy lampach niby także.... Zaproponowali żebym zabrał Auto bez płacenia, (tylko przekaźnik 40zł zamieninik lub 60zł oplowski ????)) lub zostawił i będą w poniedziałem szukać po wiązkach.... Cały dzień dziś stała u nich... To tak długo trwa..??

#6 OFFLINE   gietki86

gietki86

    engine loading.....

  • 169 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Zduńska Wola

Napisany 13 marca 2015 - 18:03

Proponowałbym sprawdzić wiązkę tylnej klapy lubi się przełamać w miejscu w którym kabel zagina się na pół na odcinku miedzy błotnikiem a klapa w moim przypadku walka z wstekiem zakończyła się w tym miejscu;)

#7 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 marca 2015 - 23:02

Z tego co pamiętam 5 gr w zapalniczce które umiejscowił tam mój syn spowodowało min.brak wspomagania bo serwo było na jednym bezpieczniku z zapalniczką.

#8 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 marca 2015 - 11:58

Niestety nie mam warunków na to żeby pogrzebać. :-\ musze zaufać i wierzyć w uczciwość "fachowca". . .

#9 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 14 marca 2015 - 13:05

Niestety nie mam warunków na to żeby pogrzebać. :-\ musze zaufać i wierzyć w uczciwość "fachowca". . .


Lepiej sie mocno modlij.Fachowcy ''mechanicy'' lubia takich jak TY.;)
Skoro koledzi ci pisza zebyś sam poszuukał zaczynajac od zarówek i kierunków to sam dasz dare .Srubokret w reke i klucze i do robioty.a skoro takich żeczy sie nie kuma to sie puxniej mechanicy ciesza że przyjechał do nich ....... no włąsnie.Powodzenia.

#10 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 marca 2015 - 15:27

Lepiej sie mocno modlij.




Modlić się nie będę... Poczekam na diagnozę. I to nie kwestia kumania. Co mogłem sprawdziłem. w kablach grzebać nie będę. A na bajki jestem wyczulony jak cholera więc napewno bedzie ostra dyskusja jeśli bajka i cena mi się nie spodoba.

#11 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 marca 2015 - 18:06

Modlić się nie będę... Poczekam na diagnozę. I to nie kwestia kumania. Co mogłem sprawdziłem. w kablach grzebać nie będę. A na bajki jestem wyczulony jak cholera więc napewno bedzie ostra dyskusja jeśli bajka i cena mi się nie spodoba.


Jeżeli nie chcesz sprawdzić sam co jest to niestety ale będziesz musiał zapłacić. Mechanik wykona robotę i krzyknie Ci za nią, kazałeś wykonać usługę i już. Jeżeli Ci naprawi doceń jego pracę.
Stawiam jak Przybek na włącznik świateł awaryjnych.

#12 OFFLINE   loonger205

loonger205
  • 22 postów
  • Dołączył: 02-01-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 marca 2015 - 21:15

włącznik nie bo przy włączeniu "migacza też wywala".

Jesli naprawi będe sie cieszył. Jeśli jego słowa będą brzmiały wiarygodnie, pokaże co zrobił itd. normalne ze zapłace. nie lubię poprostu bajek. zresztą... nie istotne..:)

#13 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 marca 2015 - 21:36

Włącznik awaryjnych na pewno nie bo pali bezpiecznik już przy kierunkowskazach,i pewnie już przy zamknięciu otwarciu pilotem gdy mignie kierunkami też.Jak bym tam szukał skoro przekazniki sprawdzone to ewidentnie zware robią kierunki i wszystko co z nimi związane.
Jeśli Cię pocieszę to dodam że właśnie wszedłem do domu z garażu.Gdzie u ojca Espace III szukałem oświetlenia wnętrza...tam to jest zabawa:):) niczym w autobusie tych lampeczek,a cimno wszędzie :)

#14 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 marca 2015 - 22:40

włącznik nie bo przy włączeniu "migacza też wywala".

Jesli naprawi będe sie cieszył. Jeśli jego słowa będą brzmiały wiarygodnie, pokaże co zrobił itd. normalne ze zapłace. nie lubię poprostu bajek. zresztą... nie istotne..:)


tylko kolego awaryjne są połączone z kierunkowskazem. Wyjmij włącznik awaryjnych i włącz kierunek zobacz czy spali bezpiecznik.

#15 OFFLINE   manyl

manyl
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-04-2013
  • Skąd: Czeladź

Napisany 05 kwietnia 2015 - 18:28

a ja mam praktycznie ten sam problem tylko że mi wywala od naciśnięcia stop, zaczęło się wczoraj, zostawiłem omcie na światłach pod cmentarzem i musiałem odpalać na kable od jakiegoś kolesia, Autko odpaliło bez problemu ale zauważyłem że nie mam kierunkowskazów. Przyjechałem do domku, wymieniłem bezpiecznik 2 15A i kierunki działały. Autko zostawiłem bo nigdzie już nie miałem w planach jechać, dziś jechałem do rodziny i zaraz po opuszczeniu posesji kierunki się straciły, wymieniłem ponownie bezpiecznik 2-15A i zauważyłem że przepala się w momencie naciśnięcia "stop", co może być przyczyną, czy to że w momencie odpalania na kable miałem być może wciśnięty hamulec?, nie wiem co robić i gdzie szukać? żarówki i wiązka przy żarówkach jest ok, jak dostać się do czujnika Stopu?

#16 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 kwietnia 2015 - 21:01

a ja mam praktycznie ten sam problem tylko że mi wywala od naciśnięcia stop, zaczęło się wczoraj, zostawiłem odcięta na światłach pod cmentarzem i musiałem odpalać na kable od jakiegoś kolesia, Autko odpaliło bez problemu ale zauważyłem że nie mam kierunkowskazów. Przyjechałem do domku, wymieniłem bezpiecznik 2 15A i kierunki działały. Autko zostawiłem bo nigdzie już nie miałem w planach jechać, dziś jechałem do rodziny i zaraz po opuszczeniu posesji kierunki się straciły, wymieniłem ponownie bezpiecznik 2-15A i zauważyłem że przepala się w momencie naciśnięcia "stop", co może być przyczyną, czy to że w momencie odpalania na kable miałem być może wciśnięty hamulec?, nie wiem co robić i gdzie szukać? żarówki i wiązka przy żarówkach jest ok, jak dostać się do czujnika Stopu?

Czujnik stopu jest kolo pedału stopu dostęp po zdjęciu gąbki osłony pod deska śrub okręt płaski i chyba 4 spinki albo po wyjęciu skrzynki bezpieczników

#17 OFFLINE   manyl

manyl
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-04-2013
  • Skąd: Czeladź

Napisany 05 kwietnia 2015 - 21:11

bardziej mi zależało na odpowiedzi co może być problemem przepalania bezpiecznika

#18 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 kwietnia 2015 - 21:14

bardziej mi zależało na odpowiedzi co może być problemem przepalania bezpiecznika


Wygląda jakby gdzieś kabel przetarty

#19 OFFLINE   manyl

manyl
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-04-2013
  • Skąd: Czeladź

Napisany 06 kwietnia 2015 - 14:42

Wygląda jakby gdzieś kabel przetarty

więc nie jest to na pewno czujnik stopu, wypiąłem wtyczkę z czujnika i nadal wywala bezpiecznik jak połączę we wtyczce (czteropinowa) na krótko czarny(+) z czarno/żółtym.
Sprawdzałem wiązkąę w lewym progu, i tak na dole są dwa duże złącza mniejsze i większe, jak wypnę mniejsze (niebieskie) to zwarcia na reszcie wiązki nie ma , jak wepnę to jest. To by sugerowało jakieś zwarcie od wtyczki do czujnika (wszystko ukryte nad pedałami)
ma ktoś jakiś pomysł? Aha i po co są te fioletowo/czarne kable 2szt podłączone do czujnika stop, mam tam 2 czarne+, czarno żółty i właśnie złączone dwa czarno/fioletowe.