Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Generacje LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 12 grudnia 2007 - 12:31

Mam u siebie w Omce sekwencję firmy "Stoka", to holenderskie rozwiązanie podobno. Gaz został założony w 2004r., chodzi bez zarzutu, ciekawi mnie tylko jak poznać której generacji jest ta instalka, 3. czy 4.?

I gdzie znajdują się te 2 filterki gazu. W Grande Punto mam wszystko na wierzchu, wtryski, filtr większy i mniejszy, nie ma problemu, tutaj nawet nie wiem gdzie szukać.

Tutaj mam ten przełącznik, gdzie po wciśnięciu "AG" przełączał Omkę na benzynkę/LPG.

Dodany obrazek

A tutaj mniej więcej silnik z kilku ujęć.


Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Jedyny problem narazie jaki mam to taki że gasząc wieczorem silnik, muszę to robic na benzynie wciskając ten przycisk, żeby potem rano również na niej odpalić, inaczej będzie próbował palić na gazie.
Aha, i jeszcze jedno pytanko. Te kontrolki okrągłe pod "AG" - biała i czerwona, od czego one są.

Sorry za laickie pytania ale to już jak wspomniałem wcześniej, mechanikiem nie jestem, a lubie wiedzieć na czym stoję. Tak w ogóle wcześniej się pytałem kolegów czy ktoś spotkał sie z instalką gazu tej firmy i jakoś nikt nie dał żadnego znaku.

#2 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 grudnia 2007 - 12:54

Filtrów poszukaj w okolicach redukotra, który chowa się tutaj:

Dodany obrazek

Piszesz, że to jest sekwencja, ale nigdzie nie widać wtryskiwaczy... tak jak np tutaj

Dodany obrazek

Ale tak jak piszesz, może być pochowane.
Patrząc na zdjęcia jedyne przewody jakieś "inne" przewody widzę w okolicach reduktora.
Musisz szukać, ja nie mam jak :p

Aha, i jeszcze jedno pytanko. Te kontrolki okrągłe pod "AG" - biała i czerwona, od czego one są.

IMO to są kontrolki sygnalizujące na jakim paliwie jeździsz - czerwone to BP a pomarańczowe / żółte / zielone LPG.
(Mam u siebie w II gen podobnie i domniemam, że u Ciebie jest tak samo.)

PS. Wyedytuj posta i skasuj jak możesz puste linijki bo za dużo tego :p

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2007 - 13:22

na 99% to jest wtrysk gazowy nie sekwencyjny (to samo co popularne Kolteck-i) , popularne rozwiazanie holernderskie. Nie ma typowych wtryskiwaczy tylko cisnienie z parownika przekazywane jest do rozdzielacza w ktorym silnik krokowy dawkuje odpowiednia ilosc gazu do dysz gazowych ktore najczesciej wkrecane sa przez holendrów od spodu kolektora. filtr fazy cieklej bedzie na elektrozaworze przed parownikiem lub w samym parowniku. Filtr fazy lotnej (jesli jest) bedzie miedzy parownikiem a rozdzielaczem. Z tych zdjec nic nie wynika bo to co najwazniejsze jkest nie widoczne. Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 12 grudnia 2007 - 13:25

Nie no sekwencja napewno bo byłem z tym u gazownika, który dopiero po dokładniejszych oględzinach to stwierdził, wiec tak jak mówię, wtryki muszą być schowane. A co do tych kontrolek, to wiem że zielone to poziom LPG itd. ale dokładnie chodzi mi o te 2 okrągłe po prawej stronie pod znaczkiem AG. Z tego co pamiętam to chyba tylko raz ta czerwona się zapaliła.

A poza tym dziękuję za pomoc :)

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2007 - 13:29

dlawielu gazownikow wtrysk towtrysk i nie rozrozniaja czy sekwencyjny czy tez nie - bo instyalacje III gen nie byly w Polsce popularne. Zrob zdjecia ze zdjetym dolotem z bliska to Ci powiem dokladniej
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 grudnia 2007 - 16:50

kolega kczech ma rację tu masz linka na temat instalacji kolteck http://koltec.xt.pl/ powinna ci ułatwić szukanie u ciebie,konstrukcja będzie podobna do twojej instalki,a co do tych kontrolek to chyba wskazują czy jest na benie czy na lpg,prawdopodobnie masz walnięta centralkę (albo coś powalone w ustawieniach)bo nie naturalne jest to twoje odpalanie i gaszenie,ale mogę się mylić :mrgreen:

#7 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 14 grudnia 2007 - 22:01

No dokładnie panowie, jest tak jak mówicie. Jest to Koltec. Faktycznie dokładnie w miejscu w którym wskazał to Seanz, jest reduktor, i wszystko jasne.
Ale wiecie, przeraża mnie fakt, że gazownik który zajmuje sie tym od wielu lat, nie potrafi rozróżnić faktu wtrysku sekwencyjnego od Kolteca. I weź teraz daj takiemu coś zrobić jak padnie cokolwiek...

Narazie (odpukać) problemów nie mam. Auto jest naprawdę bardzo dynamiczne i wszystko działa jak ta lala. Dużo to gorsze od sekwencji? Mam na myśli spalanie, zużycie silnika i elementów takich jak świece, przewody itd.

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 grudnia 2007 - 22:58

Ciężko powiedzieć czy to rozwiązanie jest gorsze czy lepsze. Generalnie plusem tej instalki jest to ze instalujac ja elimunujesz ewentualny "strzal" w kolektor ssacy spowodowany np wada przeowdów WN (tak jak w przypadku wtrysku sekwencyjnego), ponadto Kolteck jest malo awaryjny a jego parownik bez problemu przejezdza 200 000. Minusem tej instalki jest często brudzący sie rozdzielacz gazu i problem z usunięciem ewentualnej usterki w instalce (malo kto zna koltekca i ma do niego soft). Jezeli prównywac do wtrysku sekwencyjnego to ma na mniejsze mozliwosci regulacyjne (czyli mamy mniejszy wplyw na jej ustawienia)
Jesli chodzi o zuzywanie sie swiec czy przewodów to we wszystkich instalkach zuzywa sie tak samo (szybciej niz na benz) tyle ze w I i II generacji usłuyszysz to BUUUMMMMM (i poczujesz na kieszeni) natomiast w III i IV poczujesz podczas jazdy (szarpniecia , gaśnięcia itp) oraz na kieszeni (pod dystrybutorem - zwiekszenie spalania)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 15 grudnia 2007 - 16:14

No dzięki bardzo za wykład. Teraz wiem na czym stoję przynajmniej. Pozdro.

#10 OFFLINE   krzychu_kolo

krzychu_kolo
  • 26 postów
  • Dołączył: 11-12-2006
  • Skąd: sokółka

Napisany 04 lutego 2008 - 16:39

witam. z tego co widze to nieżli fachowcy z kolegów
miło poczytać
właśnie dowiedziałem sie niezwykle istotnych wiadomości , odnośnie swojej instalacji gazowej w omedze, a mianowicie to jest Koltec/Necam 3 generacji (EGI).
ale mi zaczęła się psuć. wymieniłem reduktor. było ok do pewnego czasu, teraz tracę moc silnika i załącza mi się check. jakby nie dawał reduktor gazu,czy coś w tym stylu. a benzynaka jak najbardziej ok.pewnie juz sie wysłużyła moja instalacja ma 14 lat.
ale bobrze było by jeszcze na niej pośmigać.
może mi też coś doradzicie co mam teraz z nia zrobic żeby jeździć normalnie.
pozdrawiam

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2008 - 20:09

poczytaj na forum na temat czyszczenia rozdzielacza gazowego i wykonaj czyszczenie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   krzychu_kolo

krzychu_kolo
  • 26 postów
  • Dołączył: 11-12-2006
  • Skąd: sokółka

Napisany 05 lutego 2008 - 16:00

właśnie wróciłem od gazownika . rozkłada ręce, proponuje wymiane instalacji na jakiegos włocha.
zobacze włąśnie na własna rękę poczyszcze trochę, co sie da :D
a rozdzielacz to cos takiego co podaje gaz na wszysstkie cylindry?- tez zobacze, za bardzo nie znam się na instalacji gazowej.
obawiam sie żeby złe spalanie nie spowodowało uszkodzenia uszczelki pod głowicą
już wymieniałem uszczelke rok temu.
a powiedż mi czy krokowy silniczek może powodować właśnie zła pracę całego układu gazowego.
jakos nie chce mi normalnie schodzić z obrotów , czasami trzyma z 2000 , a potem wraca do 900-1000 obrotów.
może krokowy źle reguluje dawke powietrza.

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 lutego 2008 - 17:21

Jesli auto na benzynie lata bez problemu to szukaj w instalce. Rozdzielacz to taka "puszka" do kotrej wchodzi waz z gazem od parownika a wychodza 4 cienkie wezyki do dysz gazowych zamontowanych w kolektorze ssacym.
W gornej czesci tej puszki zamontowany jest swego rodzaju silnik krokowy ktory reguluje ilosc gazu dostarczana do dysz gazowych. Trzeba rozebrac ta"puszke" i wyczyscic dobrze srodek oraz trzpein tego silnika krokowego. Pamietaj tez aby sprawdzic dysze ktore sa zamontowne w rozdzielaczu (maja chyba ksztalt trojkatów) a jak sie przytkaja to sa male dziurki.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   vini

vini
  • 2 postów
  • Dołączył: 26-08-2008
  • Skąd: minsk-maz

Napisany 26 sierpnia 2008 - 16:06

POMOCY. Czy ktos wiem jak naprawic bład 33 w instalacji LPG koltec . To jest sygnał z sensora MAP za wysoki
vini

#15 OFFLINE   Priam

Priam
  • 8 postów
  • Dołączył: 02-07-2008
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 08 października 2009 - 21:14

Może czas już na wymianę filtra fazy ciekłej ( przy reduktorze na elektrozaworze - mosiężna nakrętka )
Priam